Gå til innhold

Tror jeg har verdens staeste unge, er helt rådløs! LANGT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 8.5 mnd og har en enorm vilje. fatter ikke at det er mulig. Jeg er så lei meg. Helt fra fødselen har det vært ekstraordinære ting, hun har hatt kolikk, låsninger i nakke og grene mye. Ikke har hun tatt tutt og heller ikke flaske. Skal kun puppes, noe jeg er rimelig lei av etterhvert. Har enda ikke hatt barnevakt. Har liten familie til å hjelp oss, dessuten blir de nervøsne siden hun er så viljesterk.

Spiser nå endel fast føde, men langt ifra hva hun burde. Er enda litt nattamming, har ikke hatt ork til noe nattavvenning. Vet hun antakelig ville spist mer dersom jeg hadde kutta tvert med nattpuppingen.

Ikke vil hun ha erstatning heller, pappa har prøvd flere ganger men det ender med hyling. Hun gir seg ikke, flere ganger har jeg mått komme hjem pga skrikingen tiltar. Hva i all verden skal vi gjør? Hun kan fint gal skrike i timesvis. Det er kun jeg som klarer å roe henne i disse skrike toktene.

Mamma tør nesten ikke passe henne på dagtid, hun er så nervøs av seg...............ikke så rart heller egentlig. Nå er vi i tillegg oppi tannfrembrudd og har hatt 4 barnesykdom i hus.

Ikke kommer hun seg særlig rundt heller, ligge etter motorisk pga hoftefeil, har hatt pute frem til for 2.5 mnd siden. HUn er frustrert å vil ikke ligge på gulvet nesten, ender i hyling....det og. Har prøvd å ligge på gulvet med henne, men så raskt jeg er ute av syne så hyler hun igjen! Seperasjonsangst kanskje?

Når vi er ute med andre babyer på samme alderen så er jenta mi ekstra krevende ifht de andre, kjempeaktiv hele tiden.

Hva skal jeg gjør? Føler meg som verdens mest elendige mamma, er så sliten og forholdet som var så bunnsolid begynner å skrante. Vi er begge slitne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det hørtes ikke særlig ålreit ut! Skjønner godt at du blir sliten!

Jeg har selv en baby som er 7,5 mnd og som så og si bare tar pupp og begynner å bli sliten av det, men har er tross alt vennligheten selv ellers og lett og passe så lenge jeg kommer innom og ammer ham jevnlig.

Har du prøvd å bære babyen på deg i f.eks. bæresele? Det har hjulpet på her når han har vært sutrete (ved tannfrembrudd, før han ble litt mer mobil etc). Jeg har ham på ryggen og kan gå rundt i huset og pusle og ha ham med. Vi har også gått lange turer med ham i denne. Han sovner der også og det virker som om han stortrives. Jeg har en Manduca bæresele og er fornøyd med den, men det finnes mange variasjoner over samme tema. Det er også bra for babyen i forhold til hofteleddsdysplasi ettersom de sitter ganske bredt med bena.

Men, det hjelper ikke på spisingen, der sliter jeg jo også mye selv. Jeg prøver å ikke stresse med det og tenker at ingen har begyent på skolen med pupp som eneste faste føde, så det MÅ bli bedre. Det tar bare veldig mye lengre tid enn for de fleste andre babyer.

Huff, håper det bedrer seg raskt for dere. Nei, det kan ikke være lett for forholdet å ha det sånn.

Skrevet

Tusen takk for svar Skrekkblandetfryd75 =:)

Jeg har en mei tai jeg kan rote frem igjen, får øve meg på ryggkast. HAdde faktisk glemt hele MT, da får jeg i det minste gjort litt her hjemme.

Satser på at puppen avvennes før skolealder ja=:)

Får se hvordan morgendagen blir...................

Skrevet

Lykke til!

Vi får smykke oss med den tvilsomme æren at vi har det beste babyen vet... Pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...