Gå til innhold

Noen som har vært på Lanzarote ?

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å bestille oss en tur til Lanzarote i februar mnd. Er det noen som har vært der ? Hotellanbefalinger ? Vi er to familier som skal dra sammen, vi har tilsammen 4 barn i alderen 1 - 14 år.

Det bør helst være mulighet for både underholdning og hel/halv pensjon på hotellet :-)

Fortsetter under...

Jeg var der nyttårsaften for snart tre år siden. Jeg har ETT råd; Ta med dere varme klær!! Det var kaldt og guffent hele uken (snakker ikke minusgrader da, men ca 18?!) Husker ikke hoteller, men bodde i Porto De La Carmen tror jeg det het.. Aldri mer Lanzarote!!

Men håper dere får det fint da:)

Blue Village Playa Flamingo i Playa Blanca

Plue Star Cinco Plazas i Puerto del Carmen

Begge med StarTour

Sol Lanzarote med Apollo

Få med dere nasjonalparken Timanfaya og Jameos del Agua,

http://www.canariposten.com/ka_oi/helesaken_lanzarote/lanz_hele2.htm

Vi har nettopp vært der i 3 uker i pappapermen. Vi reiste 3 familier sammen, med barn fra 5 mnd-7 år. Vi leide hus. Jeg har ikke så mange hotellanbefalinger, men jeg tror det generelt er greie hoteller til bra pris. Vi bodde to netter på to forskjellige hoteller før og etter oppholdet i huset. Første gang i Costa Teguise og andre gang i Playa Blanca. Begge hotellene var helt OK med leiligheter med utgang til basseng fra en liten terrasse.

Selve øya er jo noe helt for seg selv. Og det er ikke nødvendigvis positivt. Vi følte at vi var kommet til månen. Merkelig landskap. Det var varmt da vi var der, men vekslende vær og mye vind. Det er dårlig med shopping. Arrecife, som er hovedstaden, har noe, men det er veldig kjedelig. Det er også et kjøpesenter i Puerto del Carmen, men det er også triste saker. Bare så du er forberedt på det! Det er Zara og Mango der altså, men det er det.

Jeg tror jeg ville bodd i Playa Blanca om jeg skulle dit igjen. (Noe jeg ikke skal..) Playa Blanca var en liten strandby med mye liv (ikke crazy nattklubber, men mange butikker og restauranter.) Stranden ligger rett ved alt det andre så det var veldig greit med tanke på barn. Alt var liksom veldig nærme hverandre.

Puerto del Carmen er et typisk sydensted med mye mas og tjas. Costa Teguise var veldig rolig med store resort-hoteller men lite annet å gjøre.

Anbefaler LEIEBIL, helt klart. Det er veldig lett å navigere seg rundt og folk kjører pent.

Bra ting:

En fantastisk restaurant på enden av marinaen i Puerto Calero (mellom Arrecife og Playa Blanca) den har en stjerne i Michelin-guiden men er ikke dyr. Alt interiøret er hvitt, og det er uformelt men stilig på samme tid. Går helt fint med barn!! HELT fantastisk mat.

Markeder. Det er mange markeder i de forskjellige byene. Jeg tror det beste var markedet i gamlebyen i Teguise. Det var kjempestort og der hadde de ALT.

Strendene ved Papagayo. Helt fantastisk nydelige.

Mirador del Rio. Det er et utsiktspunkt som ikke kan beskrives. Helt sinnsykt flott.

Jameos del Agua er også en turistattraksjon som jeg mener er verdt å besøke.

Ja ja det var det jeg kom på i farta. Føler at jeg kjenner øya ganske godt etter å ha vært der i 3 uker! :)

Annonse

Tusen takk skal du ha bugamama.

Åh! Vi er så i tvil. Vi har ordentlig lyst på en tur i februar, men vi føler vi er så "ferdige" med selve Gran Canaria og har lyst å prøve en ny plass.

Men jeg skjønner det at Lanzarote kanskje ikke er riktige plassen for oss!

Kanskje ikke så utrolig mye vi ønsker å oppleve sånn sett. Det skal jo helst være avkobling for familiene,men siden det skal være med to shoppe gale jenter så hadde det kanskje vært greit å finne en plass hvor man hadde muligheter til det også :-)

Ellers så ønsker vi å være på et hotell hvor vi kan gjøre alt annet, som å spise, underholdning, bade, leke osv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...