Lisa & lille Noah<3 Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 og hun vil ikke komme ned (jøss, nesten et lite "rim") Hun ble jaget opp dit av en hund tidligere i dag, hun har klartet lengre opp og der sitter hun. . . Hva gjør jeg nå?? Stakkars lille. . Har lagt ut noen bilder av pelsdotten på bloggen, ser ikke ut som om hun har tenkt seg ned med det første. . http://mittlillehjerte.blogspot.com/
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Hun kommer ned når hun er sulten nok. Jeg prøvde meg hos brannvesenet jeg..hehe..da vår katt satt fast øverst oppe i et tre...etter 3 dager der oppe trodde jeg kanskje de ville hjelpe (altfor høyt å nå med vanlig stige). Men de bare lo av meg ( De hadde rett da, pus kom ned etter enda en dag.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Har dere lant stige slik at dere kan hente henne ned? Evnt at hun skjønner hun kan gå ned stigen selv? Når jeg hadde 1.katten min så kom hun seg veldig høyt opp i et tre og vi hadde ingen stige som var lang nok, så vi ringte til naboen som er feier og tidligere brannmann... så han kom med stige og sikkerhetssele og fikk henta henne ned. Da hadde hun vært der ett døgn =)) Alt. hvis hun ikke kommer ned etter et døgn el noe er jo å ringe brannvesenet. Stakkar liten, det er ikke noe moro for oss heller når de små pusene sitter der oppe og ikke kommer seg ned igjen....
BettyBoob Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 jeg har klatret høyyyt opp i et gedigent edelgrantre for å hente ned en forskrekket stakkars pus tok på meg pappas gamle skinnjakke og hansker. gikk så fint, hun var så redd at hun bare klamret seg til meg på veien ned. mamma og søster sto under treet med laken, så jeg kunne slippe henne ned den siste biten. de klarer ikke alltid å komme seg ned. pappa har vært oppe i lyktestolper og hentet også, hehe... lettere å komme seg opp enn det er å komme seg ned! tror nok pus trenger litt hjelp jeg!
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2008 Nei, huff. Jeg har ingen stige. Har gardintrapp da, men tviler på at jeg kommer så langt med den:P De lo av deg faktisk, trodde de gjorde slikt titt og ofte jeg da. Får håpe hun kommer ned før hun sulter ihjel, er jo kaldt ute også (Vet hun har pels, men det er lille babyen min:)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Ja, i min verden var prototypen på en brannmann han som gladelig hjalp stakkars små katter ned fra trær...så feil kan man ta ;o) Du kan sette en skål med tørrfor i, rasle litt med den så hun hører det, eller noe annet smaskens nede ved stammen, så hun blir obs på at det er noe deilig der )
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har klatret opp i trær for å hente katter....;o) En stige gjør susen! Du kan ringe brannvesenet også, men det er ikke sikkert de vil hjelpe til. Som oftest kommer de ned. Men, det er bare tull å si: "De kommer ned når de er sultne". Sitter en katt i et tre i tre dager, var den sulten allerede første dag. Frykten er større enn sulten - den første tiden. Er jo en grunn til at de løp opp i treet...
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2008 Nå har jeg vært ute og prøvd å komme opp i treet, men det er dønn umulig. Det er ikke en eneste grein den første biten som det går ann og holde seg fast i, bare sånne fisler som knekker bare du kommer borti de. Midt i skogen er det også, mørkt og skummelt. Stakkars lillepus, håper brannfolka er litt behjelpelige hvis hun ikke kommer ned i løpet av natten. Hva koster det egentlig og få hjelp av de? Håper ikke de kjefter og smeller da hvis jeg ringer.
Tonjuz Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg ville ha spurt en nabo om stige, og/eller ringt brannvesenet for å høre om noen kunne kommet til unnsetning.. Skader jo ikke å spørre.. Håper det ordner seg!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Hvordan går det med pusen? Kommet ned nå? Hold oss oppdatert på denne tråden da. Må lagre den i favoritter her...
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. oktober 2008 Hun hjemme igjen, ligger å sover på plassen sin:))) Hun kom ikke ned etter mine turer ved treet, men når samboeren min var der for å se etter henne så kom hun ned:) tror nesten hun er litt forelsket i ham:P Godt og ha henne hjemme igjen hvertfall, stakkars lille. Hadde ikke fått sovet noe særlig om hun hadde sitti i det treet i natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå