Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart fire mnd. Hun får bare morsmelk, og har ikke smakt mme enda. Neste lørdag skal jeg ut for første gang, og far skal stelle hjemme:-)

Det jeg lurte på da er, siden jeg ikke er så glad i å pumpe meg(får ikke ut så mye), pluss at hun begynner å bli noen mnd, kan vi gi henne mme på flaske den kvelden? Er det dumt å gjøre det, kanskje hun ikke vil ha pupp lenger etter det?

Burde jeg evt prøvd med litt mme noen dager før, for å se om hun liker det, og om hun evt får vondt i magen av det??

Eller skal jeg bite tenna sammen og pumpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville gitt ho det før, for sikkerhets skyld. leit om ho nekta å spise det når pappan skulle mate ho! ho er snart 4 mnd, kunne jo gitt velling eventuelt?

for din egen del ville jeg pumpet meg, dumt å risikere å miste melka pga en kveld ute. og pump litt som du kan ha i kjøleskapet den dagen. så er du sikker på at ho hvertfall får noe?

du kan jo også gi ho mme i kopp? er jo noen som mener at babyer kan nekte å ta pupp etter å ha fått flaske. ikke vet jeg, her har det ikke vært noe problem.

Skrevet

Tror ikke det er mange babyer som ikke vil ha pupp etter å fått flaske når de er 4 mnd. Er vel de første dagene man skal unngå dette. Du burde absolutt prøvd med flaske en stund før, det er jo så mange babyer som ikke vil ta flaske, også for å se om hun reagerer på mme. Burde nok øve en stund før, litt kjipt hvis hun er med pappaen og hun ikke vil ta flaske.

Skrevet

Hun tar flaske, det har vi prøvd et par ganger med mm. Det jeg tenkte var at hun kanskje fikk "smaken" på mme...og ikke ville ha mm etter å ha smakt det.

Skrevet

Åja sånn ja.. Tror jeg ikke, tror nok de barn som får pupp, synes pupp er det beste i verden. Mme er nok ikke like godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...