lillebie på`n igjen Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 første 2 dagene fikk jeg en fin spray, hvor du liksom kjenner at dosen "sprer seg " som den skal. men i går og i dag kommer det sånn liten ujevn sprut(virker det hvertfall som om) og føler ikke at det kommer nok da.... noen som har opplevd dette ? eller er det ikke så nøye om sprayen kommer ut "fint fordelt" eller i litt mer store dråper??
Mumrikken :) Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Hei du ) Det høres litt rart ut, som om den er nesten tom. Men det går jo ikke dersom du akkurat har beg å spraye og den er ny. Er du i tvil, ville jeg tatt den med til apoteket å spurt om det kan være noe feil på den...
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Slik har min også vært, men har fått i meg det jeg skal. For flaska har jo blitt tom etterhvert Men det kan være lurt å vaske av tuppen, for litt av sprayen stivner jo der og kan "tette" litt hullet. Men som sagt, ikke alltid at man kjenner at det faktisk kommer en skikkelig spraydose
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Det er også viktig å følge med at sprayen blir oppbevart riktig, altså stående.Hvis ikke kan det gå utover doseringen..
MK73 Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Hei, lillebie. Som nevnt er det viktig at den oppbevares stående. Dessuten så ser du i pakningsvedlegget at tuppen skal vaskes med jevne mellomrom, så slipper man at det tettes igjen der slik at man kan få ujevne doser. Det beste er at medisinen kommer ut jevnt fordelt, i fine dråper, og selvsagt i riktig dose - slik at slimhinnene kan ta den opp best mulig.
lillebie på`n igjen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2008 ok takk for svar jenter....men skal man ta flasken fra hverandre da eller? jeg klarte jo selvfølgelig å dra av tuppen før jeg begynte på "spraykuren", uten å ha lest bruksanvisningen, men fikk jo fin sprut første dagene, så tror ikke den tok skade av det. eller skal man bare holde den under varmt vann? jeg har den stående i kjøleskapet:-)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Hei lillebie:-))) Tenk at du alt er i gang igjen. Veldig gøy. Jeg hadde langt regime med synarela og puregon. Synarela holder du vannrett under varmt vann i noen sekunder og tørker av etterpå. Ellers skal den stå oppreist så ikke den lekker. Jeg fikk sånn dusj som deg. Noen ganger føltes den fin mens andre ganger føltes det som jeg ikke fikk det jeg skulle. Var ikke så nøye med vaskingen heller, men tenkte at jeg skulle stole på sprayen og at jeg fikk i meg det jeg skulle. Alt gikk fint og jeg var nedregulert som jeg skulle og er jo 10+5 i dag. Jeg skjønner godt du er litt bekymret, men prøv en dusj ut i rommet og se hvordan dusjen er. Da jeg følte jeg ikke fikk noe i meg så gjorde jeg det en gang og dusjen var som den skulle. Men det står i bruksanvisningen at dusjen kan komme i dråper av og til og at dette ikke spiller noen rolle. Kroppen får det den skal ha. Jeg heier masse og denne gangen må det jo være din tur. Stor lykke til klem fra meg:-)))))))))))
lillebie på`n igjen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Pysekatten:-) tenk at du er 10+5 allerede! herregud tiden går så ufattelig fort! ja jeg er veldig glad for at jeg er i gang igjen, helst skulle jeg vel ventet en mnd, men da hadde det kræsjet med jula, så Lindenberg på Nordica ville jeg skulle starte nå! 5 sprayedag i dag! men er litt sånn usikker på ting, vet jo ikke hvor lenge det er vanlig å gå på spray, eller noe som helst egentlig ;.) vet bare at ejg begynner å få skikkelig bivirkninger av synarela, hetetokter, hodepine, kvalm er så "forvirra" og svimmel, føles ut som jeg er litt full i hodet! sliter og med nattesøvnen, men det er bare å holde ut :-) ja jeg forventer å komme inn på gravide slitere denne gangen altså!! hehe så bare å titte etter meg der hihi (må jo være optimist)
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Hei igjen:-)))) Var på UL i dag og fikk se en aktiv liten baby der inne på 4 cm. Helt fantastisk. Dette skal snart du også få oppleve:-)))))) Du kan gå på spray i alt fra min 14 dager til max 3 mnd tror jeg. Synes å huske det sto i pakningsvedlegget ang det. Siste runden min gikk jeg på spray over 3 uker før jeg begynte å stikke pga sommerferie, men var så klar at det gjorde jo ikke noe. Men var slitsomt siste gangen nå for fikk skikkelige bivirkninger. Akkurat samme som deg. Ble så sliten av det, men hadde heldigvis ferie. Spray fortsetter du jo også på til du er klar for uttak. Jeg fikk halvert dosen da jeg begynte på sprøyter og det hjalp godt på bivirkningene. Men det er jo så verd det:-)))))))))))) Jeg følger med her inne for er jo så spent. Håper jeg får se deg og mange andre her inne på gravide slitere før jul. Det hadde vært så gøy. Sender over masse babystøv og god klem:-))))))))
lillebie på`n igjen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2008 åå så koselig da :-) er jo ikke reke lenger da, men snart en "fullvokst" minibaby som bare trenger å vokse seg stor og sterk :-) eneste minus med alle disse medisinene er at de forhindrer meg å gå ned i vekt, går å¨Grethe Roede, og har gått ned 6 kg de 7 første ukene, men så begynte jeg på sprøyter og spray og har stått stille nesten en mnd...skikkelig frustererende for jeg er endel overvektig og bli kvitt noen kilo hadde nok hjulpet på dette forsøket!! men men viktigste er at jeg trener og lever sunt, for det gjør jeg jo! *samler til meg alt av babystøv* stor klem til deg pysekatten :-)
MK73 Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Hei, lillebie, sender deg litt babystøv jeg ogsp, må jo benytte anledningen når jeg kan det :-) Man sprayer i minimum 14 dager, ved de offentlige klinikkene i Norge er det ofte 3-4 uker (altså før du begynner med spøryter). Det er riktig som pysekatten sier at man nesten kan gå "hur lenge som helst" (ikke helt, da), en gang gikk jeg i 5 uker pga ferieavvikling - DET var lenge det, og jeg som får ganske mye bivirkninger også... Da jeg brukte Synarela halverte jeg dosen da jeg begynte på sprøyter, på Suprecur gikk jeg bare fra 4 doser til 3, så da var det mindre reduksjon. Sånn dritt at du sliter med kiloene! All ære til deg som har gått ned 6 kg, det står det respekt av. Jeg ser at det er noen som opplever at de legger på seg eller har vanskelig for å ta av mens de går på hormonkur, men jeg har ikke hatt det problemet. Er lettere nå enn jeg har vært på veldig lenge (kvittet meg med 15 kg for 2,5 år siden) - det går jo litt opp og ned, men siden sommeren har det bare gått nedover, heldigvis. Husk på at det også er helt vanlig at vektnedgangen stopper opp for en periode, du har også gått ned ganske mye på kort tid, så det er vel ikke sikkert at det bare er medisinene det er snakk om? Lykke til, skal bli spennende å høre hvordan det går med deg!
lillebie på`n igjen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2008 åh dobbel dose babystøv til meg i dag ) jeg sprayer to ganger morgen og to ganger kveld, ser det er flere som sprayer oftere, sånn 3 ganger om dagen? Grete Roede dama sa det at folk som feks går gjennom prøverør får fortere omdannet mat til fett i kroppen, og kan ha problemer med å gå ned....så lenge jeg ikke går opp igjen skal man vel være fornøyd :-) nei 6 kg er ikke lite det heller, men når man har 19 kg igjen så skulle det helst gått litt fortere hehe :-) beundrer deg som gikk ned 15 kg, det må kreve stor viljestyrke! får håpe jeg er like flink ) men nå er det baby som er det viktigste for meg ;) lykke til med graviditeten MK73, kos deg )
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 Åh jeg kjenner også godt til det med for mange kg. Klarte å gå ned 30 kg til i fjor sommer, men gikk opp igjen 6. Så har ligget stabilt det siste drøye halvåret. Hadde enda 13 kg for mye da jeg startet opp forsøk og prøvde å gå ned litt, men gikk heller opp to kg på sprøytene. Har hoppet på enda 2 til etter positiv test. Men tenk positivt og spis sundt og tren. Tror det er vel så viktig;-)))))))))
LykkeligSomMamma Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Hei, kan jeg spørre hvorfor du sprayer to ganger morgen og to kveld? Jeg sprayer tre ganger døgnet m 8 timer i mellom. Er på spraydag 8 i dag, beg på menopur den 5.
lillebie på`n igjen Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. oktober 2008 oi 30 kg! det er jo helt fantastisk bra Pysekatten!!! jeg skal på møte i dag å veie meg, blir spennende å se, for jeg har holdt meg sunn og trent som bare det siste ukene :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 28. oktober 2008 vet du, jeg aner ikke hvorfor jeg sprayer slik....jeg har jo kun gått på kort regime før, så når jeg skulle på lang regime fikk jeg bare instrukser, og dro hjem og fulgte de:-) men jeg tenkte å høre neste kontroll, for jeg ser andre har faste tider osv med spraying, jeg fikk " to sprut morgen og kveld" ikke noe antall timer osv.....skal p¨å kontroll neste uke, så spennende å høre når jeg kan sette igang. hvor lenge etter mens skal man begynne på sprøyter?
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 28. oktober 2008 #17 Skrevet 28. oktober 2008 Ja er godt fornøyd med meg selv. Håper bare jeg klarer å holde vekten bra nå også. Ikke så lett. He he. Jeg sprayet forresten også to dusj om morgen og to om kvelden:-)))))) Lykke til med veiing i dag:-))))))))
lillebie på`n igjen Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 28. oktober 2008 takk for det pysekatten:-) skal på to jobb intervjuer i dag også. så dette er spenningens dag haha :-) sikkert ikke det mest gunstige å byte jobb om jeg skulle ha blitt gravid på neste forsøk i nov/des men jeg misstrives på jobben og det tro jeg ikke er sunt for babylaging eller evt graviditet å være et sted man ikke liker seg!
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 28. oktober 2008 #19 Skrevet 28. oktober 2008 lillebie, har jo lest diverse innlegg her om hvordan du har det på jobben, så vil bare ønske deg masse lykke til på intervju, håper du får deg en ny jobb hvor du vil trives, og ha en sjef som er forståelsesfull og menneskelig !! Ser også at flere her sliter med kiloene, jeg har motsatt "problem". Har alltid vært tynn og har vært redd for at det skal redusere mine sjanser for graviditet. Men har alltid hatt regelmessig mens og alt ser jo bra ut på UL, og har også vært gravid en gang, så det går vel bra. Men nå har jeg klart å legge på meg 6 kilo og er storfornøyd :-) Mye trøstespising i sommer etter MAen og hormonkurer i høst gjorde susen !! Håper at dere som ønsker det klarer å ta av de ekstra kiloene, men det viktigste er å være sunn og ha det godt med seg selv :-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå