Gå til innhold

når skal man bli bekymra?

Anbefalte innlegg

etter noen dager med en rolig gutt i magen, (25+6 i dag) begynner jeg tenke masse..:( men er det sånn at man kanskje blir syk hvis det skulle gå galt nå?eller at man kjenner det på kroppen at ikke alt er som det skal..? vil ikke være hysterisk å redd, men første svangerskapet, så tenker jo.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138982305-n%C3%A5r-skal-man-bli-bekymra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Dersom du ikke kjenner liv i det hele tatt, hadde jeg ville tatt en tur på legevakt. Men dersom han bare er roligere og du kjenner han av og til så hadde jeg ikke blitt bekymra. Spis/ drikk noe kaldt/søtt og legg deg ned og kjenn etter. Nå da han er såpass stor kan du dytte litt i magen også og se om han svarer deg.

Tror det er omtrent nå de begynner å danne søvnmønster også. Og kanskje han sover mye på dagtid? Er jo som en vugge magen din nå (som det står på uke 26) og han bysses i søvn...

Har du forresten termin omtrent rundt 3.febr.? Jeg mener jeg skifter uke i morgen, og er da 25+6 i dag jeg også.. Snuppa her er veldig rolig av og til, og da hender det jeg må tenke etter når var det egentlig sist jeg kjente liv.. Men så dytter jeg litt og da får jeg som regel svar.. Men dette er min tredje så vet det kan forekomme lang tid mellom liv..

Syns ikke du er hysterisk. Det er jo barna våre dette og man har lov til å bli redd...

Lykke til.. Og håper han sparker deg skikkelig snart!!!

ja, har termin 4 februar:) hmm, tror nok jeg kjenner han!men han har vært skikkelig aktiv helt siden dag 1 jeg kjente han,sett det utenpå magen i det siste også, så tenker jo veldig over det når det er roligere, tenkte litt på det med søvnmønster og, leste om det i dag tidlig blant ana..:) hmm, er nok ingenting, men som du sier, er barnet mitt:) takk for svar.

Du bør kjenne spark hver dag, har du prøvd med søt saft/cola og telt evt.spark etter at du har drukket dette. Uansett, det er bedre å ta kontakt 1 gang for mye enn 1 gang for lite. Så ring sykehus/lege/jordmor snarest og be om en sjekk, på bakgrunn av at du synes han har blitt mye roligere enn før. Kan jo være at det er fordi han begynner å få mindre plass, men uansett dette bør en sjekke.

Hadde det litt som seg den uka som gikk jeg også. Kjente veldig lite, men var kanskje et spark eller to i løpet av dagen. Ble litt bekymra for at det var så rolig. Tror egentlig hun bare lå og "ladet" kreftene, for på fredag sparka hun så hardt jeg aldri har kjent det før :) Og resten av helga har jeg kjent henne med jevne mellomrom. Kanskje det er helgegodisen som har gitt henne litt ekstra krefter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...