Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere?

Bivirkninger?

Jeg kjenner at jeg har nesten null tålmodighet om dagen... Det er fryktelig å bli så fort irritert over småting.. De 2 andre forsøkene har jeg ikke merket så mye til humørsvingninger.. Jeg har gitt beskjed til de jeg jobber sammen med at jeg er litt lettantennelig om dagen.

Fredagen var helt pyton! Det var som jeg hadde en beksvart sky over hodet med lyn og torden!! Jeg sa ifra på jobb at jeg skulle hatt en meterolog som kunne gått foran meg og varslet at jeg kom... ha ha ha

Det er godt at en kan ha galgenhumor oppi detta!!

Søndagsklem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg skjønner ingenting jeg - men jeg er faktisk blidere enn på noengang;-) Har sprayet i en uke nå. Jeg tror det er følelsen av å endelig være i gang, og håpet om at dette skal gå bra. Jeg kjenner ingenting, og har ingen symptomer, bortsett fra at jeg er tørstere enn vanlig. Jeg regner med at det kommer flere symptomer etterhvert...

Jeg skal på første kontroll og har sprøyestart 6. november. Jeg regner med at bivirkningee hardner til da ;-)

Men jeg er villig til å ofre en del for at dette skal gå bra - det er helt sikkert!!!!

Skrevet

Hei!

Her svinger det litt ja.. kan kjenne meg igjen i de uværsskyene gitt! Men er egentlig overrasket over at det ikke er verre! Det kan jo vise seg at jeg må ta tilbake de ordnene når jeg begynner på sprøytene...

Vikke: jeg ser du skal til kontroll samme dag som sprøyte start- er det vanlig? Jeg starter 5.nov, men skal ikke på noe ultralyd før den 14.nov!

Vi er jo alle ulike så skjønner at det må bli litt forskjell på behandlingsregime og medisindoser og slikt, men det praktiseres nå mye forskjellig alikevel synes jeg!

Sirkeline

Skrevet

Hei Sirkeline,

Jeg skal på kombinert kontroll med utralyd og samtale, samt lære å sette sprøyte samme dag som jeg begynner med sprøyte - 6. november. Jeg skal også tilbake den 14. november på ny ul og videre vurdering. Da er vi like langt ;-)

Er det din første gang? Ser du har holdt på en stund du også (32 pp) - vi er inne i vår 37 pp, og dette er vårt første IVT forsøk. Jeg gler-gruer meg!

Lykke til - vi krysser fingrene!!!

Skrevet

Ja da er vi like langt:)

Dette er det første ivf forsøket ja. Jeg føler at jeg er med på en skikkelig berg og dalbane om dagen. Går fra å være super positiv den ene dagen, trist den andre, livredd den tredje osv. Så ja det er rett og slett med skrekkblandet fryd det her. Ønsker jo så veldig at det skal gå bra, så må jo bare prøve å tenke positive tanker:)

Lykke til, til deg med- vi får følge med hverandre vi uke 47 jentene!

Skrevet

Hvrodan er det med formen jenter?

Nå er det ikke mange dager før jeg skal starte opp med sprøyter igjen, 5.nov.. Sliter litt med intense hodepiner om dagen, det eneste som hjelper er å ligge i et mørkt rom og sove.. Håper mye av dette forsvinner etter at jeg starter med sprøytene!

Søndagsklem

Skrevet

Hei jenter, jeg tror jeg holder til her hvis alt går etter planen med spray og stikking. Fått at dato for uttak blir ca 17-18 november:o) Er på min 12 spraydag, og kjenner at mensen høyst sannsynlig kommer i dag. Skal på UL på Torsdag, hvor jeg og regner med å starte å stikke :o)

Jeg har mange bivirkninger av sprayen, trøstt og sliten, svimmel, MASSE kviser (herregud ser jo ikke ut!!) fett hår, vondt i hodet og humøret er ikke helt på topp! så vidt jeg orket å reise på jobb i dag tidlig.

Men ellers gleder jeg meg til å starte opp å stikke igjen, og virkelig komme igang :o)

Skrevet

Hei jenter!

Ja nå nærmer det seg sprøytestart for meg- onsdag! Ellers så går det ganske greit har fortsatt mye mindre bivirkninger enn jeg trodde jeg kom til å få, men som jeg har sagt tidligere så bør jeg vel ikke glede meg for tidlig over det...kan jo være at det kommer mer! Det verste er egentlig det vanvittige fete håret- hva er greia med det a? Og hetetokter!

Fikk mensen idag på spraydag 19 og det er jo bare to dager til sprøyte start- men man må vel ta en test uansett eller?

Jeg lurer egentlig litt på en ting.. er det noen av dere jenter som har en formening om dette: Jeg lurer på om det er noen sammenheng mellom menssmerter og økt sannsynlighet for smerter under uttak? UFF! Litt vanskelig å forklare, men jeg har vanvittige menssmerter og hadde helt vanvittige smerter da jeg tok HSG røntgen. Så av den grunn er jeg ganske så redd for smerter under uttaket. Mange tanker som svirrer om dagen gitt...

Ha en fin dag jenter:)

Skrevet

Hei Sirkeline, hvor hører du til? Jeg skal til nordica og i likhet med deg hadde jeg hinsidige hsg-smerter, nr før jeg svimet av og jeg er ikke veldig sensitiv. Jeg gruet veldig til uttak men det gikk helt fint. God smertelindring og rolige leger. Jeg var veldig redd, det var det verste, men for meg var ikke selve smerten en gang sammenliknbar m hsg. Så frykt ikke, dette går sikker bra:) Lindenberg sa selv at det er for blodprøve å regne sammenliknet m hsg. Nå er jo han litt bråkjekk da men det stemte for meg. Gleder meg til å begynne å stikke onsdag. Har superfett hår, så ikke at jeg har kjøpt tørrshampo, kviser og uopplagt men humøret bedret seg etter at jeg forstod at gymbagen ikke kan sparkes på plass i skapet ;)

Skrevet

Hei CathyS!

Takk for svar:) Nå ble jeg faktisk mye roligere! Men jeg har også tenkt at det skal jammen meg mye til for å slå hsg smertene!

Jeg hører til på St.Olavs! Og jeg kjenner at sommerfuglene er i fred med å ta overhånd...

Ser at det er ditt tredje forsøk- masse lykke til :)

Skrevet

Hvordan går det med dere andre? Har nettopp satt min første menopur og ser frem til å spraye en gang mindre om dagen. Litt knøvlete m menopur og den glassampullen men blir nok vant til det. Godt å være igang!

Skrevet

Hei jenter, i dag kom mensen med et brak, og skal på UL i morgen( en smule ekkelt synes jeg da jeg blør som en foss) så håper jeg kan begynne på sprøyter i morgen jeg også :o) gleder meg som en unge til å komme godt i gang nå altså!!!

Skrevet

Hei alle sammen!

Her går alt etter planen. Begynte på sprøytene i går, og alt er i rute, tror jeg. Har merket litt humørsvingninger av sprayen, men det var jo ventet. Blir vel bedre nå når jeg har begynt på sprøytene, he he:-) Skal ikke inn til UL før neste fredag, så det blir en stund til. Får bare kose meg med tulla mi så lenge så går nok tiden fort.

Skrevet

Var hos Blakstad i dag, skal begynne på sprøyter på lørdag, og kontroll på onsdag....er så redd for at det skal bli avbrutt igjen, da jeg skal på samme dose som sist som ikke funket på meg...hvorfor i all verden skal de sette meg på en dose som ikke fungerer på kroppen min....har spurt både nordica og blakstad om dette men får søren meg ikke noe svar!!

huff man kan bli litt smågal av denne situasjonen vi er i .... får bare håpe på det beste:-)

Skrevet

Her går også alt etter planen, andre sprøytedag i dag.. Tror jeg allerede kunne kjenne at det har begynt å jobbe i magen..

Jeg setter sprøytene kl.9 og det betyr at det blir på jobb. Alle jeg jobber sammen er fullt klar over dette og i dag spurte ei om hun kunne få lov til å se mens jeg satte sprøyten. Helt i orden sa jeg! Var det bare det?? spurte hun da jeg hadde satt Puregonen.. :) Jepp, det var det! ha ha ha

Merker at noen av de bivirkningene jeg hadde begyner å avta litt, det er bra! Håper jeg blir kvitt humørsvingningene også!

Lillebie: Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen!!

Torsdagsklem

Skrevet

Hei lillebie, hvor mye skal du ha nå? Hadde du lang nedregulering sist også? Sies at nedregulering gir noe flere egg. Skjønner at du blir bekymret, har du snakket med lege på nordica? De gir ofte litt mer konkret svar enn sykepleier gjør.

Skrevet

Er på sprøytedag 3 og har skikkelige bivirkninger, kvalm og vondt i hodet. MEN, heller det enn å bare spraye for nå er vi igang jenter:) Tror det rykker og napper litt i eggene *drømmer om 7-8 gode egg*

Skrevet

Jeg skal gå 4 dager med 75 ie og 4 dager med 112 ie til å starte med. nei hadde jo kort regime, og jeg forsøkte å spørre blakstad hva forskjellen var, og det kunne hun ikke svare på!"!!! hallo og hun kaller seg "ekspert" ? jeg snakket med både lege og sykepleier på nordica, og der sa sykepleier at forventet uttak var 18 nov ca, men dette kunne ikke blakstad uttale seg om. Jeg sa også til blkastad at jeg var litt bekymret over at det skulle gå som sist, for dette er siste forsøket vi har råd til på en goood stund, og da kunne hun ikke svare på det heller... ikke ett oppmuntrende ord å komme med!!!

På nordica sa sykepleier at man ikke kunne sammenligne kort og lang regime m tanke på dose..men har ikke fått noe svar på hvorfor? hva skal jeg gjøre om neste også blir avbrutt, det kommer jo av feildosering? det kostet oss nesten 18 000 kr sist, om vi må kaste 18 000 kr til i dass så vet jeg ikke hva jeg gjør...

Skrevet

Hei jenter,

jeg hører og til her med dere:)

Jeg har kort regime, det er vårt 6. forsøk. Har ikke begynt på sprøyter ennå, men begynner i helgen.

Lillebie: forskjellen på kort og langt regime er jo at man setter "bremsen" på før du begynner på sprøyter ved langt regime. Dvs nesesprayen. Ved kort regime setter man "bremsen" på etter påbegynt stimulering ved hjelp av sprøyte. Skjønner?

Hvordan går det med dere andre jenter da? Synes det var så mange 47-jenter på den andre tråden?

Klem

Skrevet

Høres ut som det er på tide å bytte gyn? Jeg blir veldig stresset av ullenhet og det var grunnen til at jeg byttet fra ullern til trolle. Jeg tror heller ikke det går an å sammenlikne kort og lang nedregulering. I kort vil kroppen din spille m i dansen slik at noen egg kan ta over styringen til slutt. Det skjedde med oss. I lang er det jo ingen hormoner fra deg som er med, kun det fra sprøyter og da tror jeg man kan reagere bedre. I kort vil jo kroppen din ha valgt ut egg selv, i lang legges de på vent under nedreg og fortsetter utvikling sammen med de andre som kroppen ville droppet i naturlig el kort regime. Ref lindenberg himself. Skjønner at det er kjipt, men jeg tror det er rett som de gjør for å unngå overstim, siden kroppen ofte reagerer mer på lang type. Ergerlig uansett, vi har to forsøk i vasken bak oss. Tenkte før at m IVF er det bankers, men ser nå at det også her tar tid å finne rett behandling. Stå på, du skal se det går bra:)

Skrevet

Glemte å si at for meg ble menopur så langt et billigere alt. 4000 for ti dager a 150ie. Må regne med flere dager enn det men langt unna prislapp for de andre forsøkene, ikke minst fordi jeg slippe svinedyre orgalutran.

Skrevet

takk for GODT svar Cathy S :-) der fikk jeg svaret jeg lurte på :-) da har kroppen litt mer tid på seg til at det skal gå bra, for det som skjedde sist var jo at de store eggene vokste fra de små på en måte .

Men skal man ikke gå på orgalutran under lang regime, kun spray?

ja hørtes billigere ut med menpour da ja..... vet ikke hva som er forskjellen på de to medisinene jeg, har bare fått gonal-f :-) jeldigvis har jeg 5 dager med sprøyte liggende i kjøleskapet fra forrige runde, så får håpe jeg ikke må gå på sprøyter en evighet denne gangen også :o)

har så lyst å bytte gyn, men har ikke råd til Trolle denne runden hvertfall...

Denne gangen skal det klaffe for oss alle 47 jenter ikkesant ? :o)

Skrevet

Hvor raskt pleier dere å merke at noe skje der nede forresten? Jeg er så smått øm og er på stikkedag 3.

Skrevet

jeg pleier å kjenne det ganske så raskt. På 150 ie dosa kjente jeg nesten fra første stikk, men nå sist tok det et par dager! så du ligger nok bra an i løypa på stikkedag 3 Cathy S :o)

Skrevet

Veldig godt å høre:) Vil jo gjerne ha fem fine på hver side, men ikke null og ikke tyve:) Og nei, på lang nedregulering bruker vi bare spray ikke orgalutran. Heldigvis, budsjettet sprakk på det sist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...