Gå til innhold

når disse små for tenner, kommer de to fortennene alltid først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det jeg lurer på om det alltid er de fremre tennene (nede og oppe) som kommer først, eller om det kan komme tenner på siden før de fremre. om dere skjønner hva jeg mener??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vanligst at de to nede foran kommer først deretter de to oppe foran, men alt er "lov"

noen babyer er til og med født med tenner mens andre ikke får før de er 1 år.

noen får hjørnetennene eller "toerne" altså de ved siden av fortennene først. osv osv osv

Skrevet

det virker nesten som om lillemann på strax 3 mnd holder på å får en tann rundt "hjørnetannplassen". Det er en pitteliten kul der med en lys prikk, men jeg trodde det for det første var for tidlig, og så regna jeg med at det var de to nede som du sa som ville komme først.. men da er det sikkert en tann, hva annet kan det liksom være....

Skrevet

Min gutt på 10mnd fikk først de 2 fremre nede i 5mnd alderen. Nå ventet vi på de fremre oppe, men istedet kommer 2 hjørentenner, altså de 2 som er ved siden av de fremre oppe. Antar at de fremre oppe kommer etterpå, håper jeg da .De gjør nok det, men han ser jo litt morsom ut nå da, med "hoggtenner" :-)

Skrevet

edeel-stjerme mamma: Min hadde også en sånn hvit prikk der hjørnetanna ligger. Spurte HS på 3mnd kont (eller var det 4mnd kont..) om det var ei hjørnetann som kom først? DA sa hun til meg at det er som regel de 2 nede somer først ut, men alle regler har unntak. Men den prikken sa hun at ikke var tann, men kalk. Dett var slettes ikke uvanlig:) Like vanlig å ha sånne små kalk prikker som ikke å ha det. Men altså det kan vel godt vere at det er tann som er på vei hos gutten din, skulle bare nevne at det kansje kan være kalk:)

Skrevet

takk for informasjonen :-) skal på 3 mnd kontroll dn 3 nov så skal spørre HS da.. kan jo godt hende det er kalk da, har jo egentlig håpet at disse to nedetennene skulle komme først... men hvor lang tid tardet før ei tann bryter ut da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...