Gå til innhold

kan noen hjelpe meg ang mat til 6 mnd baby? han spiser meg ut av huset... får ikke dagene til å gå opp lengere:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

opp til han var 5 mnd fikk han bare mme.

så kom gråten og han var missfornøyd me alt, begynte da med grøt på morgen.

etter ei uke var det påån igjen, så fikk han grøt morgen og kveld.

etter noen dagen vår det samme styret, så fikk han middags-glass.

nå er han missfornøyd igjen, bare gråter og ingenting er bra nok...

han får:

grøt +100 ml mme kl 07.00

150 ml mme + yoghurt/fruktpurre kl 11

fruktpurre/yoghurt kl 1

middagsglass kl 15

grøt+ 100 ml mme kl 18.30-19.00

alikevell er han blitt såååå missfornøyd i det siste, han hiver seg framover og sluker både flaske og skjee, helt kronisk....

klart gutten er sulten, stakkar!

kan dere hjelpe meg?

kan jeg gi grøt igjen i 11 tiden? blir ikke det vel mye da?

vil han holde seg mett til 3 tiden da kanskje? så får han middags glass da.

veldig usikker jeg altså.

egentlig ønsker jeg at han spiser middag i halv 4.-4 tiden, så grøt til kvelds kl 20.

men vanskelig hvis han konstant er sulten.

herrlighet han er jo bare 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så fortvilt!

Her er snuppa også 6 mnd, men har spist kveldsgrøt siden 4.

SLik er måltidene:

07: pupp

0930: grøt og pupp

14: middag og pupp

17: pupp

1930: grøt pupp og natt

Kommer til å skyve middagen til 16 etterhvert og lunsj i 12tiden. Morgengrøt i 8tida. Beholder ennå et rent puppemåltid for å kunne gjøre det lettvint når vi ikke er hjemme.

Tror ikke det gjør noe om du legger inn et grøtmåltid til. Evt brød om du vil prøve det.

Hvilken grøt bruker du? Viss du fortsatt er på 4mndgrøtene kan det hjelpe å gå over til 6 mnd. Jeg gjorde det da hun begynte å våkne nettene igjen, og etter få dager var vi tilbake på normalen. Nestle har havre natt og havre eller hvete med frukt. Blir mettere av det enn mais og ris.

De små må jo bare få den maten de trenger. Jeg ville prøvd med 6mnd grøt viss du ikke burker det, så et måltd til, evt snakke me HS.

Spiser han natta? Viss han sover natta er jo det egentlig et tegn på at han får nok mat.

Har ikke noen fasitsvar, men det var noen tanker iallefall.

Skrevet

hei!

barna skal opp i fire sikkelige måltider. Min første hadde dagen slik:

frokost: grøt + mme

lunsj: grøt etterhvert skive

middag: middagsglass + fruktpurre

kvelds: grøt + mme

husk at fruktpurre ikke er et måltid i seg selv, da det ikke er særlig mettende i lengden. barnet blir fort sulten igjen, bruk det som tillegg i forhold til det over. Han kan fint spise skive, lykke til

Skrevet

Youghurt og fruktpure er egentlig ikke skikkelig måltid da. Prøv å bytt ut et av youghurt/frukt måltidene med noe annet. Du kan eventuelt lage fruktpure selv av noe som metter en del. Bland avocado og banan f.eks. Ville begynt så smått med brød kanskje? Du kan jo ev bruke "tyngre" grøter som 6 mnd havregrøt til middag/kvelds og f.eks fruktgrøt fra hipp til lunsj?

Jeg har slitt litt med det samme selv, men synes det er bedre å lage noen ordentlige måltider som han blir mett av enn å styre med maten hele dagen.

Skrevet

De skal ikke ha mer enn 2 porsjoner grøt om dagen da...blir for ensidig sa HS til meg. Men helt sikkert mange som har fått annen beskjed enn meg der:)

Skrevet

Joda. For mye grøt blir fort for ensidig, men siden han ikke er så gammel så kan det være greit med litt ekstra grøt til man kommer godt i gang med brød. Det kan jo ta litt tid å venne på. Dersom det var meg så hadde jeg begynt med brød til lunsj så smått og ev grøt/brød til han klarer å spise nok brød til at det utgjør et måltid.

Men det er altså stor forskjell på hva slags frukt man gir. Her er ofte banan/avocado+melk lunsjen.

Lykke til.

Mat og søvn er generelt vanskelig synes jeg. Blir liksom aldri ekspert føler jeg. :)

Skrevet

Her gir vi mat hver tredje time, det har funket veldig bra. HS sa de skal være oppe i min. 5 måltider ved 8mnd, dette er inkl. mme

06 mme

09 grøt og vann

12 brødskive og mme

15 middagsglass

18 grøt og vann

19 mme før natta

Gutten min vil ikke ha så mye mme lenger, men hørt om flere i barselgruppa mi som ga ei full flaske 3-4 ganger om dager i tillegg til 4 måltider..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...