LisaColli Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 har jobbet i butikk før, men ikke klesbutikk. fått tilbud om en jobb nå, men er i tvil... erfaringer og meninger? hvordan er lønna?
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Vel, jeg har jobbet i flere typer butikker og syntes ingen av jobbene var drittjobber. I en klesbutikk skal du rydde, henge på plass ting, hjelpe kunder finne ting som passer, kanskje hjelpe kundene med å hente andre størrelser, stå i kassa ++. Så jeg vil tro at du må trives med kunder og klær. Lønna kommer helt an på butikken, om det er tariff eller ikke osv, og hvilken bakgrunn du har.
LisaColli Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2008 jeg har jobbet på store varehus type IKEA. altså samlebåndjobb må vel være bedre å jobbe i klesbutikk da? jeg trives med kunder, så lenge de ikke er sure og grinete.. noe de ofte er på store varehus! men er de det i klesbutikker? får ikke det inntrykket. er det ikke litt stressende med alt dette alarm- og kleshengerstyret?? hehe
LisaColli Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2008 dessuten kan jeg ikke å brette klær!! :S
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Artig, jeg har også jobbet på IKEA, men på en kjøkkenavdeling, der var kundene stort sett smørblide (men de var sikkert ikke det lengre innen de hadde trålet seg helt til kassa/vareutleveringa). Jeg har en god venninne som jobber i en klesbutikk, og folk er stort sett kjempetakknemlige om de får god hjelp. Jeg vil tro at det er noe helt annet enn kassa på IKEA, selv om lønna kanskje er den samme med mindre du har funnet en litt mer eksklusiv klesbutikk.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Da er jo jobben perfekt, du får betalt for å lære å brette klær! Du får garantert opplæring :-D
LisaColli Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2008 er nok ingen eksklusiv klesbutikk dette, er en middels stor kjede med dameklær:) da kan jeg shoppe med øyet hele dagen, og ha på meg vanlige klær på jobb aah, lei av gule, røde og blå skjorter nå
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har vært butikksjef, heltidsansatt og ekstrahjelp i klesbutikk og synes alle var drittjobber.. så ja! Dårlig lønn og sure kunder. Jeg hadde prøvd a finne meg noe annet om jeg var deg, men smak og behag.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Det høres jo ok ut det da :-) Grattis med ny jobb, det høres ut som om du kommer til å takke ja! Forresten tror jeg det er vanlig å få rabatt på klær når man jobber i en klesbutikk, og det er jo ikke å forakte!
OsloMor Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg jobber i klesbutikk ved siden av studiene, synes det er greit som ekstrajobb, men er sjeleglad for at jeg tar utdannelse. Kundene er som regel veldig hyggelig, det er verre med slike småhierarkier som er rundt omkring på slike arb.plasser.
LisaColli Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2008 kaklehøna: ja rabatt liker vi:)) får se hva jeg gjør, heller mot å takke ja:) mummys: jeg har en annen jobb nå, på et stor varehus, men er lei av samlebåndjobber. vil heller jobbe i en mer intim butikk, der jeg kan gi god service:) kan jeg spørre hvilke butikker du har jobbet i? lønna forblir vel den samme tenker jeg, skal godt gjøres at den blir dårligere
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Er jo ikke drittjobb hvis man trives med kundebehandling og liker å jobbe med klær:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå