Gå til innhold

Passepiker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner 3 jenter her i området vi bor som er alle 10 år gamle. De synes det er kjempestas å passe datteren vår, og spør flere ganger i uken om å få ta henne med ut på trilletur. Det jeg lurer på nå, er hvor mye skal jeg betale dem? De kommer jo ofte to og tre sammen, av og til bare en av dem. Jeg har jo egentlig ikke et stort behov for at de passer henne på dagtid, men synes jo det er kjekt at de får ta henne med ut når de spør. Kjekt for datteren min oxo! Hva synes dere om betaling? Hvor mye betaler dere selv evt.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med dette selv, men har en 11-åring i nabohuset som kommer på besøk til babyen og som kjenner jenta mi så godt nå at hun får lov å ta henne med på tur om hun spør. Jeg tenker at om hun spør så kommer jeg ikke til å betale henne. Kanskje gi en gave til jul eller en pengesum etter noen måneder. Skulle det bli til at jeg spør om hun kan sitte barnevakt vil jeg selvsagt betale. Er jeg kanskje litt kjip?

Skrevet

Husker da jeg selv var ca 10-12 år, da brukte jeg å trille tur med en liten gutt i blokka vår. Synes dette var veldig stas, selv om jeg ikke fikk penger hver gang! Og når jeg fikk penger var det som regel "bare" 10 eller 20 kroner. Var kjempeglad for de pengene! Men da brukte jeg som regel å være alene da.. Hendte av og til at jeg hadde med ei venninne, men da fikk bare jeg penger. Eller så fikk jeg ikke penger da..Husker ikke helt. Men synes ikke det er egoistisk eller rart om dere ikke gir penger hver gang! Dere kan faktisk si det til dem også, at dere ikke har råd til å betale hver gang, men setter pris på at de tar med ungen ut en tur. (hvis dere gjør det da=P)

Skrevet

Aldri i verden om ti åringer hadde fått passe datteren min!!!

Du skal aldri la barn passe barn har jeg hørt.. Enn hvis det skjer noe? Åh, herregud.. Jadda, kanskje litt "hysterisk", men de er jo bare barn selv og har for eksempel ikke fullt utviklet retningssans, og da tenker jeg på trafikken, selv om det er aldri så mye fartsdumper og 30-sone..

Nei fysj! Hadde jeg vært i samme situasjon så hadde de godt kunnet komme hit å leke med henne, men å ta henne ut alene, NEI aldri i verden!

Skrevet

Hvis de synes det er så gøy så er det jo ikke sikkert de trenger så mye betaling tenker nå jeg... men sånn 20 kroner må nå være greit.

Uansett, synes ikke det er uansvarlig å la barn trille barn, det kommer helt an på barna. Jeg kjenner en ti åring som fint hadde kunnet trillet min baby.

Men det var vel egentlig ikke det du spurte om..

Skrevet

Nei var ikke det jeg spurte om. At enkelte mennesker undervurderer en 10-åring så til de grader, får være deres problem. Jeg ville heller aldri levert barnet mitt til en fremmed 10-åring, men i dette tilfellet kjenner jeg disse jentene fra før, vet hvor de bor, osv. Har vært vikar for dem.

Spørsmålet var enkelt og greit, om hva jeg skal betale dem, evt. om jeg skal betale dem i det hele tatt. Nå er det jo de som kommer og spør hele tiden. Men jeg vil jo ikke være nabolagets kjiping som ikke gir de fem flate øre. Har gitt 10-20 kr i timen til nå. Så det jeg tenker nå, er vel at de nå forventer å få betalt...?

Gidd ikke gå inn i noen diskusjoner med dem om det, så derfor ønsker jeg noen tips fra dere! :)

Skrevet

Herremin, jeg trillet masse småunger da jeg var 10 år. Selvsagt finnes det 10-åringer man kan stole på! Det er jo ikke slik at de springer langt av sted med ungen heller. :P

Jeg husker jeg fikk 10kr/time når jeg ble ringt og de spurte om jeg kunne passe. Det er jo 15 år siden, så kanskje 20kr/time er passe betaling nå? Selv om du ikke trenger barnepass hver gang du spør, så er det jo en "investering" å la dem trille litt nå, for da har du barnevakter som kjenner barnet ditt å spørre om du virkelig trenger avlastning en dag. :)

Om de kommer to og to ville jeg gitt samme betaling som til én og bedt dem dele eller gitt pengene til hun du kjenner best og latt dem dele selv. (Det er gjerne bare en som tar hovedansvaret når de er to, og det er kanskje henne du vil betale?)

Skrevet

Hadde nok gitt en 50-lapp jeg, tror jeg. Men ville heller ikke overlatt liten bebis til trillepiker i 10-årsalderen, nei. Kanskje om jeg hadde bodd på landet, men ikke i byen med masse trafikk og ukjente mennesker overalt. Kanskje er jeg konservativ, men, men!

Skrevet

50 kr for EN time? Hmm... må jo sitte dem på budsjettet mitt då eg :P Så mange ganger i uken som de kommer. Ville jo blitt en halv 100-lapp i måneden. Hehe...

By the way så bor vi på et tettsted et stykke utenfor by'n, så ser ikke problemet med at de triller henne her i området.

Skrevet

Jeg har hatt ei på 14 som har passa jenta mi noen ganger hun har fått 35 kr i timen..Er ca det som er normal her jeg bor. De har også vært to noen ganger men jeg betaler hun som er passejente. Så får hun dele med seg hvis hun vil det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...