Gå til innhold

Hvordan sover dere???

Anbefalte innlegg

Jeg sover så dårlig for tida. Ligger bare og vrir meg, finner ingen stillige som er god å sove i. Jeg er også hoven i føtter og hender og det klør nå så inni granskauen.....blir gæærn.... Og sånn som jeg driver å styrer på natta så får jo jammen ikke samboern sove heller... I natt sto jeg opp og la meg på sofaen, sånn at samboern og bikkja fikk litt søvn. og med tv`n i bakgrunn fikk jeg sovet litt. Men er jammen slitsomt...

Er sykemeldt 20 % pga søvnmangel, men blir ikke dette bedre så må jeg nok krype til korset å få litt mer.

Flere som har søvn problemer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138981090-hvordan-sover-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Urolige ben, halsbrann, bekkenløsning og en hofte som gjør at jeg bare kan ligge på den ene siden (og ikke mage eller rygg heller for tiden...) gjør det vanskelig. Liten gutt som sover urolig og oppussing som gjør at jeg må dele en 1.20 seng med mannen min gjør det ikke lettere...

Jeg er sykmeldt pga masse vonde kynnere, men må som regel opp og levere i barnehage allikevel... Sover litt på dagen, da.

vond rygg, mye press under ribbeinsbuen og en urolig liten gutt i magen gjør det ikke så lett å sove.

Jeg har bygd opp med en dyne i ryggen, bruker og en varmeflaske som lindrer smertene i ryggen og hjelper på til å slappe av. Har en liten pute under rumpa som gjør at jeg får litt mer variasjon i liggestillingene og kan ligge halvveis på ryggen i stedet for på siden hele tiden, magen er jo så tung at det er ubehagelig å ligge rett på ryggen.

Det er stortsett det som hjelper meg noen lunde til å sove.

Ett ganske vanligt problem jeg har hører jeg.. sliter også med å finne gode stillinger å sove i... har også problemer når jeg skal skifte mellom høyre og venstre side.. ryggleie går i korte perioder.. og siden det er så vondt mellom hver snuing våkner jeg hver gang.. dvs en halv time slik våkne og en halvtime slik og så våkne igjen.. trøttende.. har derfor funnet frem silkepysjamasen min... har også begynt å bli utrolig varm og svetter som en gris på nettene.. spesielt i halsen og nakken.

Men jeg er "heldig", ingen andre små eller store å ta hensyn til, bare meg og pus =) men kunne trengt litt mer kos til tider da, det er dere som har samboer heldige å få, forhåpentligvis =)

Ett tips.. prøv å ligge med mer puter enn du er vane med, + ligg på ryggen MEN legg en liten pute under den ene siden så du ikke ligger flatt.. og det er veldig behagelig å ligge sli en ligger i fødesengen, altså med knærne opp.

GOD NATT =)

Annonse

Hei kjenner meg igjen, er kjempe urolig om natten har mye kynnere og finner ikke noen god stilling, har alltid liggi på magen og det kan jeg jo ikke nå:) er mye oppe og tisser om natta. og da får jeg ikke sove.

Kjempe slitsomt, men sambo har godt sovehjerte så han får iallfall sove.

Ha en fin uke

klems

Søvn, hva er det???

Våkner ørten ganger i løpet av natta, og får ikke ordentlig søvn i det hele tatt.. Så er det opp å sende veslemor i barnehagen, og da jeg kommer tilbake så kan jeg bare glemme å sove for da er jeg for våken..

Utrolig frustrerende!! Og merker jeg b'yner å bli skikkelig mannevond, for jeg er såååååååååå sliten. Stakkars de jeg bor med=)

Jeg sover veldig godt fra jeg legger meg til litt over midnatt, men så er det som om kroppen blir kjempetung og jeg har store problemer med å snu meg. Føler meg stiv og støl, og alle stillinger er vonde. Det pleier å hjelpe med litt ekstra puter og en liten gåtur rundt i leiligheten, men må si jeg ser veldig fram til å kunne sove på magen igjen :)

hmm... Nå blir jeg vel lagt for hat her, men jeg sover stort sett godt jeg. Har noen netter opplevd å bli vekt av halsbrann, men med ekstra pute i senga ble det problemet borte...

Legger meg i ti-tia og sover til klokka ringer kl 6. Nå har ikke jeg termin før helt på slutten av desember, så det kan jo være at dere er lengre på vei enn meg, og at disse plagene er noe som kommer til å innhente meg etterhvert!?

har termin den 17december å har inte heller några större problem med att sova om natten.. några veckor vaknar jag å må upp å tisse på natten, å andra veckor sover jag hela natten lång.. går å lägger mig trött vid 23tiden å vaknar vid 8... Å hon i magen sover som en stock hon med..

Jeg er sykmeldt 60 prosent nå på grunn av søvnmangel. Mange små problemer som blir slitsomme totalt sett. Halsbrann som er der til tross for puter og Gaviscon. Finner ingen behagelig stilling å ligge i. Vondt å snu seg. I tillegg må jeg tisse sikkert fire ganger i løpet av en natt.Har bare to arbeidsdager igjen før permisjon og det skal bli godt å få slappe av og stå opp når jeg føler for det. Får som regel sove på morgenkvisten.

Annonse

Når jeg først sovner,men ligger mye våken før jeg sovner,sover jeg som en stein helt til jeg skal på do iløpet av natta. Pleide å sove på ryggen, men det klarer jeg ikke nå lenger. Må ligge på en av sidene. Også vokner jeg noen ganger av at jeg selv snorker eller puster tungt:)

Jeg er 33+4 i dag, og sover stort sett som en stein enda. Har aldri sovet så tungt før som jeg gjør nå... Ligger med dyne og 2 puter i ryggen pga intens halsbrann. Sovner også alltid med 3 lovehearts i munnen.

Våkner stort sett en gang i løpet av natten for å tisse, men går i svime og sovner som en stein med en gang igjen.

Jeg kan ligge på ryggen og på begge sidene. Av og til kjenner jeg at bekkenet gjør vondt når jeg ligger på den ene siden. Da bare snur jeg meg og alt er mye bedre. Jeg er sykt heldig med dette med søvn, og vet å sette pris på det, da jeg tidligere i livet har slitt enormt med dette.

Så jeg føler virkelig med dere som ikke sover godt!!!!!!!

Sover som en stein jeg.. Våkner kanskje en gang i uka eller noe pga tissetrang, ellers så har jeg ikke noe problem med søvnen pga kula. Det hender jeg blir vekket av bikkja eller katta som vil ha kos, men det er det.. Legger meg stort sett 23.30-24.00 og kan da sove til 10-11 tida dagen etter. :)

Jeg sliter veldig med å få sove hvis jeg har hatt en slitsom dag på jobben. Nå i det siste har det vært hver gang jeg har vært på jobb, selv om jeg ikke har vært sååå aktiv der. Hjulpet meg masse å ha noen fridager med avslapping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...