Gå til innhold

Hva skjer nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet full tid siden midten av juni, og har kontrakt til 17. november. Er nå blitt sykemeldt, og vet ikke hvor lenge jeg kommer til å være dette. Jeg får utbetalt lønn/sykepenger ut kontrakten min, men hva skjer når 17. november kommer og jeg ikke er i jobb igjen. Jeg vet jeg ikke får forlenget kontrakten, og hadde såvidt begynt i et nytt arbeidsforhold, dette må jeg bare vente med. samtidig som det er kipt å se drømmejobben forsvinne foran øynene for seg. Vil jeg kunne få sykepenger fra NAV når jeg ikke lenger har noen arbeidskontrakt??

Håper noen kan noe om dette og orker å svare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! du får sykepnger ifra nav. arbeidsgiver har plikt til å betale di første 14 eller 16 dager. husker ikke nøyaktig. etter dette får du sykepenger ifra nav. arbeidsgiveren din har helt sikkert levert inn inntekts og skatteopplysninger på deg til nav, noe di må gjøre for å få sine penger tilbake hvis di betaler utover di første to ukene.

jeg er selv sykemeldt uten arbeidsforhold. du finner alle lover om dette på nav sine hjemmesider under "finne lover og regler" og så "sykepenger"

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...