Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg starte med Suprecur. Det er mitt første IVF-forsøk. Jeg har noen AIH-forsøk bak meg.

Det står at man skal ta spray kl 7, 12, 17 og 22 (eller noe sånt). Er det veldig nøye med tidspunktene? Enn hvis man er på fest eller noe og kommer hjem på natta. Må man ta med seg sprayen da, eller kan man ta når man kommer hjem?

I helgene står jeg jo ikke opp så tidlig som kl 7 heller. Kan jeg ta første dose kl 11?

Og hva hvis man glemmer en dose. Skal man ta dobbel etterpå, eller skal man hoppe over den?

Blir spennende. Håper jeg ikke får så mange/sterke bivirkninger. Både gleder og gruer meg til å komme i gang. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst må du finne tidspunkt som passer DEG best å spraye på. Jeg sprayet kl 6, 11, 16 og 21 fordi dette passet meg best.

Hvis du skal bort (på fest eller noe) så må du ha med deg sprayen ja. Det sies vel at det er et slingrinsmonn på ca 1 time, men bør nok ikke ta den noe senere enn en time etter det du skulle gjort nei.

Så på helg må du nok bare sette på klokka, spraye og heller legge deg ned og sove igjen etter sprayingen. Sånn er det bare :) Men det klarer man faktisk veldig fint.

Og hvis du glemmer en dose, skal du ikke ta en dobbel dose neste gang.

Det enkleste er å sette mobilalarmen på ringing de tidene du skal spraye så er det ikke så lett å glemme :) Lykke til :)

Skrevet

Lykke til, Kick:)) Endelig er du i gang!!! Dette skal gå så bra så:))

Stor klem

Skrevet

Takk for svar, Turbotrollet! :-) Det blir mye å passe på fremover. Kan dessverre ikke ha på mobilen på jobb. Er et skikkelig b-menneske, men må vel bare stå opp i helgene da. *gjeeesp*

Skrevet

Hei Kick80,

jeg er elendig til å passe klokka skjønte jeg etterhvert - løsningen for meg var å sette på alarm på mobilen (evt klokka) 4 ganger i døgnet, det funka dønn og jeg fikk med meg alle dosene. Det resultert for meg i 13 egg :)

Lykke til!

Skrevet

hehh.., ja, det rådet hadde du visst fått allerede :)

Skrevet

Hihi! Håper jeg også får så mange egg! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...