Gå til innhold

Status nå: hvordan har dere det?

lita78ღ

Anbefalte innlegg

Savner litt mer aktivitet her....

Selv er jeg fryktelig opp og ned, hadde UL for 1 1/2 uke siden og alt så fint ut. Var kjempepositiv og vi fortalte til søsken og foreldre. Jeg har ikke hatt mange symptomene, ikke engang puppene har vært særlig ømme. Har til tider vært litt uggen om jeg ikke har fått mat når jeg er sulten. Men nå: ALT borte.... føler meg ikke gravid og er superbekymret igjen. Det er så vondt å føle på dette!!!! Skal på ny UL neste mandag (har bestilt meg privat) og synes det er en evighet til...

Er 10+3 i dag og prøver å trøste meg med at det faktisk er liten sjans for at det går galt, vi har jo sett både hjerteaktivitet og at fosteret vokser som det skal. Men likevel........

Så bortsett fra bekymringer (og forkjølelse) er egentlig formen bra.

Jeg kom på nå...jeg får av og til "strekk" i magemusklene. Når jeg strekker meg fort etter noe, eller nyser eller hoster. Andre som opplever det??

Fortsetter under...

Jeg har det kjempefint jeg. Lite symptomer her også, men etter å ha sett h*n på UL to ganger og hørt hjertelyden så slapper jeg mer av.

Vi som har hatt en lang vei å gå for å få til dette bekymrer oss nok mer enn andre. Vi må bare prøve å ikke la det bli for altoppslukende.

Strekk/krampe i magen har jeg også innimellom, spesielt når jeg nyser i liggende stilling. Spurte en erfaren gravid om dette, og dette er visst helt normalt. :-)

Heisann :))

Jeg har det egentlig helt utmerket etter forholdene. Eneste som "plager"meg er trøtthet. Så nå er jeg sykmeldt denne uken, holder jo på å sovne på jobb, og sliter veldig med å vaske :(

Men legen sa at dette kom til å gi seg om ikke så lenge. Så jeg sovner tidlig om kvelden for så å våkne litt igjen før jeg legger meg. Sover også på dagen ;))

Ellers var jeg hos legen på fredag. og jeg hadde visst falsk isjias, som det heter. Står/går jeg veldig mye uten å sitte, da får jeg veldig vondt. Så vaskejobben jeg har nå er ikke helt idèelt ;)))

Men jeg skal jo ikke klage. Har det bra ellers, skikkelig kick etter melk :))))

Strekk i magen er bra! Det betyr at det vokser og skjer mye i magen. Da har du jo symptomer Lita!

Jeg er 11+5 i dag, har sett ultralyd og alt, men bekymrer meg fortsatt. Prøver å tenke at alt skal gå bra, men det kommer jo tanker i blant likevel, særlig etter alt man har vært igjennom for å komme hit, Vi er jo liksom ikke vant til at det skal gå bra med oss, vi slitere.

Men det skal det gjøre nå! En venninne av venninne som er gynekolog på et stort sykehus sa at når man har sett hjertelyd og fin utvikling så er det kun 3% sjanse for at det skal gå galt! Det betyr at det egentlig ikke blir sp mye sikrere nå enn senere i svangerskapet heller. Men jeg gleder meg veldig til å det begynner å vokse ordentlig, så jeg liksom kan se at det er noe der. Får jo syke tanker i blant om at dette bare er noe jeg innbiller meg fordi jeg vil det så gjerne, hehe.

Ellers, selv om jeg nesten er tolv uker, så føles formen egentlig verre nå enn noen av de tidligere ukene. Jeg er småkvalm, uggen og rar i kroppen det meste av tida, sover dårlig, vondt i bekkenet og veldig vondt i hodet hver dag fra fire-fem og utover. Enda jeg trodde det skulle bli bedre nå.. Men det er kanskje ikke før i uke 14 eller noe kanskje?

Men alt i alt så har jeg det jo supert - er jo gravid!!

Annonse

Hei lita78:-)))))

Skjønner godt du er bekymret, men det er jo stor sjanse for at dette går bra nå. Leste på uke 9 på babyverden at etter uke 9 var det mange som "mistet" symptomene sine. Noen begynner å lure på om det virkelig er noen der inne for de føler seg som den gode gamle jenta igjen. Men når du kjenner denne strekkingen så er jo det tegn på at livmora og babyen vokser og at alt utvider seg. Når jeg nyser eller hoster så krøker jeg meg litt sammen for da gjør det mindre vondt. Men dette er helt vanlig å kjenne.

Ellers var jeg på UL i dag og fikk se babyen i magen min. Det var helt utrolig fantastisk deilig og merker jeg slapper godt av nå. Den lille var 4 cm og utrolig aktiv der inne. Helt klart og tydelig at han har det bra. Han klødde seg i hodet og snudde og strakk på seg. Helt sprøtt egentlig når den er så liten enda. Ellers er formen fin, men litt uggen og trøtt enda.

Jeg håper den neste uka er gått før du vet ordet av det sånn at du får kommet deg på UL. Så håper jeg virkelig at alt ser bra ut og at du kan bekymre deg litt mindre og skjønne at nå er det faktisk din tur til å bli mamma.

Gøy å høre at det går bra med alle dere andre her inne også:-))))))

Stor varm høstklem til dere alle sammen:-))))))))))

Hei, lita78 og alle dere andre.

Jeg er bare såååå glaaaaad for at jeg kan skrive her inne nå!!!!

Så, da fikk jeg sagt det også. Igjen. Kommer sikkert til å si det mange, mange ganger til.

Jeg er jo bare såvidt blitt gravid (4+5 idag), så det er nesten sånn at jeg ikke burde svare her, men jeg gjør det "no lell" :-)

Har ømme pupper, begynt å bli litt litt småkvalm i perioder (men ikke ille), blitt litt mer trøtt og er faktisk mindre sulten enn jeg var de første 14 rugedagene. I tillegg så hadde jeg ordentlige menssmerter sist uke. De er nå nesten borte, men det strekker fortsatt nederst i magen innimellom - og det gjør vondt når jeg hoster eller nyser kraftig :-)

Tror jeg har og har hatt endel bivirkninger av progesterontilskuddet, for jeg hadde ømme pupper og trøtthet også før jeg kunne definere meg selv som gravid - men begge deler har blitt verre, og så har de andre tingene kommet i tillegg. Så har jeg blitt sørpe forkjøla, men det skal jeg jo ikke skylde på spira/spirene.

Jeg har i det hele tatt tenkt å bekymre meg minst mulig (vet det er lett å si), og prøve å ha det bra og kose meg med hemmeligheten vår. Vi bekymrer oss altfor mye, damer, det er jo ikke noe vi får påvirket uansett (så lenge vi ikke hopper i fallskjerm eller dykker eller driver med heftig motorsport eller noe sånt..). Så jeg håper bare at jeg ikke skal bli altfor dårlig og gleder meg utrolig til mandag om tre uker, for da er det UL!

"To små i magen": du sa at du skulle til Ullevål på genetisk veiledning, gjør man alltid det når det er tvillinger?

Hei alle sammen.

Drister meg til å skrive her også, er 6+5 i dag:)

Har vært trøtt lenge, kommer og går.

Har hodepine innimellom, stikkinger i underlivet, murringer i magen og korsryggen. Puppene er ikke like ømme som de var i rugetiden og for et par uker siden, er litt bekymret for dette. Blodårene på brystene er fortsatt tydelige og de er litt tyngre enn de var før jeg ble gravid.

Er det flere som liksom har "mistet" noen av symptomene sine?????

Bare vær glad til om kroppene deres er snille med dere noen timer slik at dere kan slappe av fra kvalme og tretthet med mer. Jeg er kontinuerlig kvalm og trøtt, med tilhørende ubehag i overstimulert mage (og alt 2 kg vektøkning), og konstant sulten til tross for overspising.

Jeg kjenner dette igjen fra mine tidligere graviditeter, det bedrer seg ikke før uke 12-14 for min del (er nå bare uke 9). Tøft med jobb og 3 unger dette...

De to gangene jeg har hatt MA har graviditetsfølelsen forsvunnet helt; ingen kvalme, ingen trøtthet og slutt på sultfølelse og strekk i livmorbånd etc. Dette skjedde ca uke 11 og uke 14.Man kan fornemme helt klart at noe er galt hvis man normalt er svært plaget med symptomer.

Men husk at de største plagene (kvalm/trøtt) forsvinner i uke tolv, for noen tidligere og for noen senere. Vi får bare holde ut når gevinsten etter 9 mnd er så stor...;o)

Jeg skal til genetisk veiledning i neste uke og til duotesting om ca drøye to uker. Først ved god duotest kan jeg puste litt ut...nervepirrende.

Jeg går på nåler. Klarer ikke å gjøre noe, for jeg syns dette er så fryktelig spennende. Skal til gyn. 31. okt. Termin er regnet til 19. juni, så jeg er litt over 7 uker på vei.

Jeg har hatt kvalme om morgenen når jeg har tatt vitaminpiller før jeg spiser... kan jo være grunn nok til å bli kvalm? Tåler ikke lukten av hvitost, ellers så har jeg hatt menssmerter/stråling som jeg har kjent nedover oppsiden av lårene... aner ikke hva det er?

Varer i et halvt minutt, har ikke kjent det på lenge nå.

Ellers kun ømme bryst om morgenen når jeg våkner, tror det skyldes progestan. Har fått tydelige blodårer på brystene. Er trøtt og litt hodepine om morgenen.

Venter nr.1 etter 6,5 års prøving, og håper inderlig dette går bra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...