Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har ei datter på18 fra et tidligere forhold.

Å jeg er dypt bekymret for denne jenta.

Hun har alltid vært ei "gråmus" som ikke har vært blant " de kuleste".

Da hun begynte på videregående bledet totalt forandring!

Den grå musa ble total forandret, å det å vandre rundt i megakorte skjørt ble en vanesak! Dritfyll hver helg ble også en normalsak.

Jeg er ganske bevisst på hva som foregår, å anser fyll og detå ta seg bra ut som ganske vanlig på Videregående stadiet. Dette er i mine øyne normalt.

Også atJomfrudommen ryker.....

MEN! Så skjer følgende: Hun drikker seg drita, å søker bekreftelse ved å "overnatte uten å ha sex" - med fremmede gutter/menn.

Så blir dette videre utviklet til å ha sex....

Det er forsåvidt normalt... Men så går det videre i å knulle en ny en hver bidige helg. Samt ha 1-2-3 knullekompiser samtidig. Jenta som mistet jomfrudommen i 17- års alderen , har på et år knullet 10-12 stykker... Å her har INGEN vært kjæreste..

Jeg tenker... tja.. 10 stykker er kanskje ikke det værste..

Men når du da har ligget med 8 av dem fra Januar til mai...Da syns jeg det er ille.... å de 4 resterende kom fra Juni til September.

Så får hun seg nesten en kjæreste nå men han er i millitæret , å da ligger hun med to andre i mellomtiden.........

Hver helg overnatter hun hos noen, å da er det sjeldent den samme..

Samtidig klarer hun ikke å holde på jobber , gikk ut med et snitt på 2 , etter 3 år på vgs,....Er det mulig?

Det er vennina hennes, en av få hun har igjen som har meldt sin bekymring.... Venninene hennes bare "forsvinner" ut av livet hennes,av en ellerannen grunn..

Jeg er dyyyyypt bekymret for henne,å har mange ganger snakket om å ta vare på seg selv ,ikke la seg lure ,ikke være enkel, prevensjon og selvrespekt.

Mora til jenta ,har ingen kontakt med hverken oss eller dattra si.

Faren er dødsfortvilet , forbannet,redd, bekymret,.....

Hva skal vi gjøre???

Skrevet

for det første. ... syns jeg du er jævlig ekkel, når du forteller at stedattera di knuller og ikke har sex... da er du nesten like ekkel som hu syns jeg og bør bare drite i og blande deg... hun er 18 og bør klare og ta vare på seg selv... sorry ass, men hvis stemora di skulle snakket til folk om hvem du "knulla" haadde du sikkert blitt drit glad...?

Skrevet

eeh..litt merkelig at du har full kontroll på hvem,når og hvor mange hun har "knullet" spør du meg!

Skrevet

Litt enig med de to andre her. Synes ordvalgene dine vitner om forakt snarere enn bekymring... Det er sikkert er urettferdig, jeg tviler ikke på at din bekymring er ekte og at du vil henne det beste, men tenk litt på hvordan du snakker om henne. Det kan også hende at dine små samtaler om å ta vare på seg selv har den effekten at hun gir enda mer f... fordi du bekrefter hennes ide om at den eneste måten hun kan få oppmerksomkhet på er gjennom sex. Hun er 18 og må finne ut av det selv. Vondt men sant. Tror jeg ville lagt temaet på hylla og fokusert på å hjelpe henne til å oppnå anerkjennelse for andre ting. Hva er hun flink til? Hva kan hun bli flink til? Kanskje hun kan begynne å padle, danse, dykke, studere noe hun liker etc etc. Kort sagt virker det som om hun trenger å bygge litt selvfølelse gjennom andre ting, og ikke konstant bli minnet på at hun kun duger til "knulling".

Lykke til, skjønner det er kjipt. Det er tross alt et litt tungt rykte å dra med seg inn i voksenlivet.

Skrevet

Akkurat det synes jeg ikke er så rart, siden stedatterens venninne har pratet med HI.. Venninner prater og hun har vel en oversikt som hun har fortalt HI..

På den annen side er jeg enig i at dette var utrolig ekkel lesning.. Dette er virkelig ikke noe jeg ville lagt ut på nettet.. Selv om ingen vet hvem dere er.. Jeg synes du skal ta kontakt med BUP, evt kommer hun kanskje inn under voksen psykiatrien nå.. Og be dem om råd.. De har taushetsplikt om kan helt sikkert hjelpe deg.. Evt kan du ta kontakt med familivernkontoret.. Man trenger ikke ha samlivskrise for å finne noen og prate med...

Det handler om å få aksept.. Når hun tidligere har vært "den grå musa", så er det veldig vanlig, har jeg intrykk av, å ty til det å legge seg flat for alle og enhver.. Hun må få aksept for andre ting, og mye mulig trenger dere hjelp til dette, for jeg er enig i at det høres mer ut som du føler forakt for henne enn bekymring..

Lykke til..

Skrevet

HI her.

Skal bare klarere noe her.

Jeg leste over hva jeg har skrevet , å kunne godt byttet ut noen ord.

Absolutt ikke pent skrevet.

Men det er et faktum likevel.

Forakt nevnte noen , nei så langt derifra, jeg er utrolig glad i jenta og virkelig bryr meg. Jeg holder henne litt under vingene faktisk, da hennes mamma ikke vil vite av henne. Hun betyr veldig mye for meg.

Når det kommer til hvor jeg har denne infoen fra så kom vennina hennes med det til meg. Ganske så ordrett faktisk. Hun meldte sin bekymring..

Når det er sagt , så skal det også sies at jenta selv er ganske flink til å snakke om nattens erobringer , uten å bruke ordet sex, hun kan f.eks ringe faren søndags formiddag kl 09 , å høre om han kan hente henne for hun kommer seg ikke hjem..Så spør han , Ja hvor er du? Å svaret er som følgende.. : Neeeeei.. er nå hos en fyr da..

Det har vært Barne og familietjeneste inni bildet tidligere her , å spørsmål om psykolog. Men hun ville ikke.

Hoved problemet er bekreftelse, ikke fra oss,men fra det motsatte kjønn... det å bli likt å bli elsket..

Hun begynner i feil ende.

HI

Skrevet

Enig med de over at dette var ekkel lesning, og litt upassende på dette forumet kanskje? Trodde dette var småtroll 0-1 år jeg...

Tror dessverre ikke det er stort du kan gjøre med det, hun må finne ut av det selv. På en måte var jeg litt lik din ste datter da jeg var yngre, og da min mor begynte blande seg så gjorde jeg det stikk motsatte av det hun ville.

Hun er 18 år og da er det en gang slik at hun bestemmer selv. Jeg vet om mange som begynner mye tidligere med den slags...

Skrevet

At du bare er 10 år eldre enn din stedatter,sier en hel masse...

Skrevet

Jeg forsår veldig godt at du er bekymret!!

Men har desverre ingen gode råd å komme med.

Skrevet

Nå synes jeg det var mange som så sitt snitt til å tar mannen istedet for ballen. At noen kaller det å ha sex for å knulle kan da virkelig ikke indikere at man ikke bryr seg, og hva i all videste verden har et faktum om at det bare skiller 10 år mellom HI og stedatteren med saken å gjøre?

Når det er sagt synes jeg at detaljeringsnivået er litt i overkant av hva man bør legge ut på nett, det er jo stedatteren som får lite flatterende omtale og hun kan ikke forsvare seg her.

Men, jeg forstår at du er bekymret. En slik utvikling er jo ikke god, og på sikt vil det neppe være særlig heldig for jenta (men hadde hun vært gutt, hadde nok den generelle fordømmelsen fra samfunnet vært mindre, dessverre).

Det er vanskelig å gi noen konkrete råd. Jeg regner med at dere snakker med henne om dette og at hun kan si noe om hvorfor det blir som det blir. Ut over det er hun jo 18 år, og må selv få velge hvordan hun vil leve livet sitt, selv om det fra et voksent synspunkt er selvdestruktivt og ødeleggende.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...