Spent!!:) Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Lurer på om jeg skal begynne å introdusere litt vann. Regner med det skal kokes og deretter avkjøles, men i hvilken temperatur gir dere det? Kjøleskapskaldt, romtemperert eller varmer dere det litt? Ga dere på flaske,skje eller sprøyte? Mini er 4 mnd men siden han har begynt å spise litt mer grøt, tenkte jeg at det snart var lurt å gi litt vann til grøten også heller flaske mme litt seinere (før leggetid). Er vel ikke så bra de blir helt stappa før de skal legges?? Eller hvordan gjør dere det?
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Mi har fått vann fra 1mnd alder. kokt og kjølt ned til lunken temperatur. Det du må huske er at vann er tynnere enn melk, så det er lurt å bruke en smokk med lite hull. hvis ikke blir det raskt satt i vrangen og da er ikke vann så populært lengre;) Gir vann til grøten for å slukke tørsten, ikke mye. Melk får hun ca 2 timer senere rett før leggetid. Men jeg gir ikke før my vann siden væskeinntaket deres reduseres litt når de begynner med fast føde. Bruker det for å slukke tørsten som nevnt. Bruker flaske.
VirreVirre Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Vi begynte i sommer da det var så varmt. (Rundt 4-5mnd) Vi begynte å koke først, men fikk beskjed om at det var trygt å drikke rett fra springen hvis man lot det renne en god tid først. Brukte flaske fram til hun forsto tutekoppteknikken. Har drukket vann til måltidene fra hun fikk fast føde. Men ammer du er det egentlig nok væske fra det tror jeg.
kitty08 Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 begynte rundt 6 mnd. Ga litt oppvarmet (kroppstemperert), det likte hun best i starten. Ga litt fra glass, tutekopp eller teskje. Når hun ble litt over 7 mdn løsnet det og hun drikker fra tutekopp. Det behøver ikke være oppvarmet lenger heller.
anette&tutta mari :) Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Snuppa er 3 mnd og i går fikk hun litt vann fra tåteflaske. Vi kokte det først og så avkjølte det til sånn ca 37 grader. Hun fikk i seg noen milliliter, hehe.. Men, skal prøve litt hver dag. Er lurt å venne de til vann!
Synnøve_Solbakken Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Begynte når han fikk grøt. Gi kaldt vann på kopp. Koker det ikke først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå