Gå til innhold

Vanskelig å planlegge jula i år!!!

Anbefalte innlegg

Har termin 30 des, så kan ikke dra noen plass ihverfall....har jeg en baby på julaften, er jeg på sykhuset, er det leenge til hun kommer enda da....hva skjer???? Så denne jula kan vi ikke planlegge NOEN ting...men gleder meg, det gjør jeg:o)!

Fortsetter under...

Hei! Julen kan nok godt planlegges allikevel. Sannsynligheten for at du er på sykehuset da er jo tilstede, men kanskje ikke så stor. Førstetgangsfødende som det kan de ut som du er går jo ofte over tiden. Bedre å ha planlagt en enkel feiring enn å sitte uten planer for julaften. Jeg har termin 27. des, men har planlagt julaften. Vi skal til svigers så jeg slipper å gjøre så mye, men det ville være kjiipt å være uten noen planer. Planer er jo til for å forandres.....

Har termin 7.des. Snuppa kom 1 uke før sist. Så håper på en av de første lukene i år. Men vi har heller ikke planlagt så mye i juletiden. vi har familien 60 mil unna begge veier. så de får heller komme til oss om de vil. hvis ikke blir det bare oss store snuppa og lille på julaften. men men, da får vi ro som ny familie. skal ta ting helt i egent tempo, lage masse god mat. og jeg skal drikke et halvt glass rødvin med min kjære på kveldene, og leie alle mulige gamle juleklassikere på dvd om de ikke går på tvn da.

Jeg har termin 13.des, og blir alenemor. Familien min befinner seg på vestlandet og i nordnorge, mens jeg selv bor på sørøst landet :P så det sier seg selv at dette kan bli kjinkig, jeg kan ikke reise rundt med en liten en.... Så, mamma har bestilt billetter of kommer for å være m på fødseln og tida etter, og hun har planer om å diske opp med julekaker og middager, go har tenkt å kjøpe en større fryser til meg! heheh :D så søt hun er :)

Nei, får ta det som det kommer. 17.nov får jeg vite om de velger å ta keisersnitt istede, siden jeg har vært å skadet hofta, heldig som jeg er :P

Så for min del er julegavehandelen og husarbeidet før jul som blir det vanskeligste..

Jula i år blir nok litt vanskelig å planlegge ja, men vi har lagt opp våre planer med fobehold. Vi har termin 14 desember, og er førstegansfødende, så det er jo muligheter for at hun kommer på julaften. Selv om vi satser veldig på å ha henne vell hjemme før det....

Min famile bor i Nord trøndelag, så å reise dit er uaktuelt. Men vi er blitt bedt til brodern til samboern, så vi slipper å styre med alt selv. Men alt er selvfølgelig med forbehold! Blir i allefall deilig å slippe å tenke på julemat og alt det der. Vi slapper enten av hjemme hos dem, eller på sykehuset.

En ting er i allefall sikkert JEG GLEDER MEG SKIKKELIG TIL JUL I ÅR!!!!!

Har termin 10. desember, men får se hva vi gjør julaften. Uaktuelt å reise til svigerfamilien med to små barn og amming om nettene etc. Hadde vært koselig med bare oss fire også!

Ellers er det jo en utmerket unnskyldning for å begynne juleforberedelsene tidlig. Har kjøpt noen julegaver, og skal bake kaker og pepperkakehus i november!! :-) Julebrusen ble smakt på i går!

Annonse

Hei. vi lurer litt på jula her i gården også. har ei tulle på 4 og termin 19 desember. får beskjed i slutten av november om det blir keisersnitt. snuppa kom 10 dager før, og det hadde jo passet nå også. problemet vårt er at min mann brøyter om vinteren. Svigermor jobber turnus, og vet ikke om ho skal jobbe på julaften. ellers så mistet vi både min mor(siste på min side, utenom søsken jeg ikke har noe særlig kontakt med) i januar og svigerfar i mars. så denne julen blir spesiell for oss. vi holder på og bygge hus, men rekker ikke inn der før jul. er guselov nesten ferdig med julegavene skal bare sende noen til Tr.Heim og deretter har jeg fire igjen som jeg tar ved neste lønn:)

Men vi gleder oss til jul og den lille kommer. Og kommer til og kose oss med vår lille familie:)

klems

jeg har termin 22. desember, men håper virkelig lille gutt kommer litt før sånn at vi får være hjemme på julaften. Vi bruker å feire jul hos mormor med hele familien, så håper vi får være en del av det i år og, jeg, lillegutt og sambo.

Svigermor kommer også på besøk i julen, så hadde vert virkelig kjedelig å måtte tilbringe julaften på sykehuset!

Slipper heldigvis uansett å styre med julemiddag og slikt siden mormor tar seg av det. :)

Men lillegutt kommer vel når han er klar tenker jeg. Krysser fingrene for at han er klar litt før ;)

Jeg har termin 15 des og er like spennt som dere alle:)

Bor hos svigers om dagen og håper på og komme inn i egen leil til jul. Det blir ekstra spennende når vi ikke vet eksakt når den lille kommer!

Dersom vi er hjemme fra sykehuset blir det julekveld hos svigers sin familie, min familie bor altfor langt unna. Kan ikke kjøre dit verken med eller uten bebisen siden det er langt og tar ikke sjansen på og krysse stryne fjellet på den tiden da!

Jeg er allt begynnt på julegaver. Ser ikke for meg å shoppe noe serlig mere fremover ettersom det er tungt nåkk og sette seg i bilen. Noen småturer blir det jo, men det verste er unnagjort, ellers har jo de fleste forståelse for at det kan bli litt mindre gaver i år siden situasjonen er annerledes. Men tantebarn og gamle besteforeldrer kan man ikke glemme;)

God førjulstid alle gravide. Blir spennende og følge med i romjula på hvordan det har vært:)

har lagt planer som alle andre år og jule feiringer!

har termin 29 desember.

fikk forrige mann før termin, men vi bor nær begge familier.

dette er så spennende :o) gaaal gleder meg til jul i år!

venter i spenning på gullet vårt!!

Har termin 17.des og er førstegangs. Alle regner med ho kommer nøyaktig en uke over tia :( hehe.

I steden for å reise hjem til min familie denne gangen kommer de til meg (bor langt unna), så ingen vet om vi har en baby til de kommer, om jeg kommer til å tilbringe de dagene på sykehus, eller om de må reise hjem uten å ha møtt sitt nye barnebarn enda..

Har det likt som deg Maya_1... Termin 15 dessember og familien min kommer hit siden de bor langt unna, eller dvs til svigers. Er litt nervøs for at jeg skal angre på den beslutningen, fordi folk sier at første tida kan være full av barseltårer og våkenetter og ammeslit.... Vil jo at foreldrene mine skal kose seg her... Vi får krysse fingrene for at vi får de små til termin, så får vi littegranne tid til å komme oss etter fødselen :)

Gjest Mammamoms *høygravid*

Hei-hei! :-)

Vi har termin 4.desember og er førstegangs.

Vi har tanker om julefeiringen, men helt spikret blir de ikke før vi er der. Familien min bor 3 1/2 timers kjøring unna, og vi har et håp om å feire jula der. Men da bør babyen ikke komme for mye over termin, og ting bør fungere bra etter fødselen. Det er to årsnye babyer i vår familie dette året som skal feire jula hos mine foreldre, derfor hadde det vært veldig morsomt om vi også klarer å komme oss av sted dit.

Svigerfamilien bor like i nærheten, men er ikke helt sikker på hvordan jula blir der.

Men mannen min og jeg vil fint klare oss om det skulle bli en stille hjemmejul i egen stue i år. Til jul har vi uansett fått den lille, store, julegaven vår!! :-)

Annonse

Klart du kan planlegge selv om du har termin 30. desember!? - Jeg mener hvis du uansett kommer til å være i nærheten av et sykehus rundt terminen din.

Jeg har termin den 27. og har planer om å reise vekk i jula. Det jeg ikke riktig vet, er på hvilket sykehus jeg kommer til å føde. Så blir spennende å se om vi får en sør- eller østlending :o)

Har termin 27. desember, så tar jula med forbehold:)

Julaften skal vi til mine foreldre og 2. juledag til svigermor. 1. dag blir en rolig hjemme dag... selvfølgelig er alt med litt forbehold, er ikke godt å si når den lille bestemmer seg for å komme. Vi er heldige da, 15 min til mine foreldre og 5 til svigers - og maks 15 min til sykehuset uansett om vi er hjemme eller hos noen foreldre, så lite bekymringer:)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg gleder meg såååånnnn til jul:-D

Har termin 14.desember, og haper gullet kommer slik at vi er hjemme på julaften! Da feirer vi julaften hos svigermor, og håper på å få min mor utover til kvelden også. Ellers ingen spesifikke planer, men håper på mange koselige familiebesøk, samt rolige dager med gode julefilmer for meg og mannen:-)

Nyttårsaften er fortsatt litt åpen, men blir uansett veldig rolig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...