Gå til innhold

Hva gjør jeg!?? Trenger råd å tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei ei jente som blir 3 år i februar, ho sover ikke natta enda, noen netter går d helt fint, ho våkner , drikker litt oxo legge seg.., men enkelte ganger våkner ho å skal opp å se på amalies jul(har den på dvd) , og skal ha på lyset å hele pakke, og griner, hyler og slår osv.. aner ikke hva jeg skal gjøre med dette, ho sover som regel i min seng om natta( er alene med ho) , av og til for jeg lagt ho i sin seng oxo kommer ho inn til meg på natta..

men aner bare ikke hva jeg skal gjøre når ho holder på å våkner og skal ha lyset på å stå opp, og d er snakk om 3-4 tiden på natta... og nå i det siste har ho oxo stått opp halv 6... hva gjør man da?

Skrevet

Jeg har hørt at det eneste som nytter er å konsekvent legge ham eller henne tilbake i sengen og gjenta på en vennlig, men bestemt måte: "Nå er det natta, nå skal du sove. "Ikke særlig fristende å gå i skytteltrafikk frem og tilbake midt på natta, men hvis du forbereder deg på en hestekur og sier til deg selv at nå skal jeg holde ut i X antall netter, så tror jeg det kan være et godt råd.

Barn er jo forskjellige, så det er ikke sikkert dette virker på din lillemor, men vi har alltid vært veldig tydelig i leggesituasjoner, og vår gutt sovner inn i egen seng, alene, og hele natten - på eget rom.

Lykke til!

Skrevet

Vi har også gjort som anonym over har skriver. Vært konsekvente og sagt at det er natt, nå skal alle sove. Etterpå har vi klappet han på kinnet og sagt at vi er veldig glad i han, og at vi gleder oss til det blir dag. DA kan vi leke. Tror både mor og barn har godt av å få en hel natts søvn, så jeg ville anbefale deg å ta de nettene som trengs for å komme inn i det. Det kan gå bedre enn en tror.

Lykke til, håper det ordner seg snart for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...