beggeto Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Jenta vår blir 11 mnd om en uke. Hun har fortsatt ingen tenner. Er ikke noe bekymra for det, men er litt usikker på hva jeg kan gi henne å spise. Hun er veldig utforskende og har lyst å smake alt som vi spiser. Og liker å spise selv (dvs biter hun kan plukke selv). Forslag mottas med takk. I tillegg lurer jeg litt på dette med å sette ting i halsen. Hva er det som gjør at ting lettere settes i halsen. Er det bare skummelt når det er helt hardt? Og lærer de å spytte ut ting de ikke klarer å mose med gommene? Prøvde med en bit kokt gulrot. Kokte den ekstra godt da, så den skulle være myk, men det gikk litt dårlig, da ble jeg litt stressa, så lurer på hva jeg bør holde meg unna og hva jeg kan prøve. Og en ting til: Ang brødskiver og skalker. Hun liker å gnage på skalker men har nå begynt å spise hele skalken. Blir igjen litt stressa på skorpebiter.. Er det trygt? Og når begynner de å holde skiva selv? Jeg har foreløpig delt opp i biter.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Emilie er ikke så gammel enda, bare 7.5 mnd, men hun har heller ikke tenner enda! Men har fått høre det at dess senere tennene kommer dess sterkere er de! SÅ det høres fint ut for meg ! Emilie spiser alt mulig hun, er sikker på at hun selv tror at hun har tenner, for hun elsker brødskalker på butikken osv, for da får hun holde selv! Middagene så vil hu helst at det skal være klumper i, hun blir mye mer fornøyd da ! Noen ganger det kommer noen hostekuler, men det går fint! Du kan gjerne begynne å gi henne en brødskive i hånda! I bhg der jeg jobba så gjorde vi det til barna som var ca 11 mnd ihvertfall! Da utforsker de både smak, følelse og opplevelse om det brødet istedet for å bli mata ! Er så stolt da atte!!
beggeto Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2008 da skal jeg prøve det! Kanskje greit å legge skiva dobbel da så det ikke blir så mye gris. Men bør jeg skjære bort skorpene da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå