kitty08 Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har stresset fælt i det siste med jenta som ikke vil ha noe særlig mat. Endel grøt går heldigvis ned (av og på, men stort sett ok mengder). I tillegg er puppen på vei til å bli tom, så hun har stort sett vært sulten og misfornøyd i det siste. Ved bordet prøver vi som regel 3-4-5 + ulike ting og det blir bare spytting sutring gining (fra oss begge til slutt) og stress - ikke akkurat positive spisevaner. Fra i går prøver jeg: -ammer først (tar 10 sek for det er ikke mange dråpene der) -prøver fortsatt på ulike smaksprøver, men om hun ikke vil ha, gir jeg MME etter måltidet slik at hun blir mett. -prøver å ikke stresse ... Det må vel være greit? så slipper jeg å bekymre meg om at jenta er sulten. Har prøvd å få opp melkeproduksjon men det funker ikke lenger. Andre som gjør det på denne måten? Jenta mi er straks 8 mnd
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Uff, hørtes slitsomt ut. Har det ikke sånn selv, men vet om flere som gjør det omtrent på den måten. Grøt eller mos først og deretter en god flaske mme. Det må da være helt greit så lenge hun ikke spiser så mye eller alt du tilbyr henne, du kan jo ikke trykke maten nedover halsen på henne heller. Er det moser eller mer fast føde hun nekter å spise ved bordet? Gutten min er som jenta di i alder og han synes brødbiter var helt pyton foreløpig. Her går det i grøt og mos i ulike varianter.
kitty08 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2008 Tror hun synes mos er "kjedelig" (eller god trening i å se hvor langt hun kan spytte den ...). Har litt mer suksess med "biter", men det er jo ikke mye som går ned av brød og slikt. I tillegg liker hun ikke noe særlig, så spytter ut både banan, melon og alt man skulle tro var godt... Smiler bredt når flaska kommer frem ...
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Aaaagh! Ja, det er superfrustrerende! Så innlegget ditt på den andre tråden min. Det er så trist at introduksjonen til mat skal bli så negativ! Synes det du gjør virker fornuftig. Det er nok viktig å "ikke stresse", men ikke så lett som det høres ut. Ettersom min ikke tar flaske heller er jeg jo helt stuck, og omgivelsene begynner å presse på også. Skal begynne å jobbe om to måneder og begynner alt å bli stressa. Må takke nei til alle invitasjoner dersom det tar mer enn fire maks fem timer. Og folk er litt bebreidende, litt sånn "du prøver ikke hardt nok". Men ja "ikke stresse" er nok fornuftig! Herregud, har du hørt om noen som bare spiser pupp når de begynner på skolen? Det går seg jo til!
kitty08 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2008 haha ja, "ikke stresse" er enkelt. Drikker babyen din fra tutekopp? Du kan jo gi han MME fra det (behøver ikke å være flaske). Men må si at det føles veldig bra å akseptere at jeg gir flaske/MME. (blir kanskje mest stressa av at puppen alltid har vært nødmat hvis hun plutselig har vært sulten en plass - men jeg får begynne å gå rundt med pulver og vann til enhver tid!). (og har du prøvd med babykjeks?, det spiser jenta mi, da - artig å prøve å putte i munnen selv, men det er jo ikke helt "mat").
Skrekkblandetfryd75 Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Vi jobber med tutekoppen, har holdt på med det omtrent like lenge som grøten. Det tar sin tid det også, egentlig er han mest interessert i vanlig kopp, men det blir et voldsomt søl og han må bare få en og en slurk. Ja ja. Babykjeks har jeg ikke prøvd. Har liksom tenkt at babyer ikke trenger kjeks (og det gjør de jo ikke heller), men i det siste har vi prøvd alt - inkludert kaker, så hvorfor ikke prøve kjeks også? Knekkebrød kan holde ham i ånde en periode, han sutter på det, men spiser lite. He he - i begynnelsen ville han jo IKKE ha pupp, bare dersom det var silikonskjold på og da var flaske også topp. Og da var DET frustrerende. Klager visst på alt, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå