Gå til innhold

Dere som velger 4 HJUL framfor 3 HJUL....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor?? Bare lurer,da jeg er førstegangs og ikke vet hva jeg snakker om egentlig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hovedsaklig fordi man kan ha barnet vendt mot seg i sportsdelen og fordi fjæringene er bedre ved bruk av bag/"lett last".

Skrevet

Skrev litt om det i den andre tråden din, men svarer deg her også jeg =)

Når det kommer til sportsvogner så er jeg en svoren tilhenger av 3-hjulsvogner. Men når det gjelder bagdelen/babyvogner så foretrekker jeg å trille firehjulsvogner. Hovedgrunnen er at de (oftest) er mer stabile enn de vendbare trehjulingene (framovervendte trehjulinger er ofte mer stabile, har med tyngdepunktet å gjøre), det er viktig for oss å ha en vendbar vogn det første året og da er det best utvalg i firhjulinger, firhjulinger har også ofte bedre fjæringer (men dette kommer også veldig an på vogntype) og liker å kunne gynge vognen litt når de er babyer + at den demper bedre på litt ulendt underlag.

Når vi har slått sammen alle disse kriteriene til babyvogn så har vi ikke funnet noen optimal trehjuling, derfor har valget blitt en med fire hjul.

På samme måte synes jeg ikke noen av firhjulingene vi har prøvd har fungert optimalt som sportsvogn (kresen ja...) og derfor har vi byttet til en trehjulsvogn når barna har vært store nok til å sitte framovervendt. Grunnen til dette er at vi ønsker lettest mulig vogn, med god sittekomfort for barna og god trillekomfort for oss.

Skrevet

Takk for bra svar:=) og det er akkurat disse tingene som gjør at jeg nå tenker at vi kanskje lander på 4 hjul alikevel og heller kjøper en lettkjørt 3 hjuling senere. Den eneste som jeg har likt av 3 hjulingene som kan snus begge veier er teutonia s3 men da jeg satte min 2 år gamle niese i sportsvogndelen,synes jeg den virket veldig liten...

Skrevet

Teutonia har kort rygg, kun 44 cm i ryggen (men liggelengden er grei, 90 cm). Vi har en brio kombi, den er 2-3 cm lenger i ryggen, men har samme liggelengde. Oth er 50 cm i ryggen, tfk 52 cm i ryggen så dette utgjør en ganske stor forskjell. Av andre vogner kan jeg nevne at gt safari og easywalker har 48 sm lang rygg, phil and teds hele 55 cm.

Men den teutonia fungerer nok utmerket til de mindre barna, når barna vokser fra den er de gamle nok til å flytte over i en lettere trille evt. framovervendt vogn.

Men som sagt i innlegget over her så har det for oss vært perfekt med en firhjuling den første tiden som vi har byttet til en trehjuling når barnet kan sitte framovervendt. De beste og letteste trehjulingene er kun framovervendte.

Så jeg synes det høres fornuftig ut å gjøre som du tenker nå ;0)

Vi har forøvrig kjøpt trehjulingene våre brukt, så om du får en grei pris for firhjulingen (evt. sparer den til nestemann), så trenger det ikke bli noe dyrt å bytte når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...