Gå til innhold

Ang. maisgrøten til nestle. Kan noen hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så ubrukelig at det er ren flaks at jeg vet hvordan man lager et barn...

Men jeg skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med denne grøten.

Har begynt å gi småen litt grøt hver dag. 2 ts grøtpulver også blander jeg med mme til den får passe konsistens.

Men på pakken står det at ett måltid grøt er 3/4 grøtpulver og 1 dl mm/mme. Hvor mye pulver er det da? jeg er søren meg så stokk dum...

Å når begynner jeg å gi mer enn ett måltid om dagen?

Å når på dagen skal jeggi grøten?

Nå får han grøt ca. kl. 13.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3/4 grøtpulver betyr 3/4 desiliter, altså 0,75 dl. ;)

Resten av spørsmålene; jeg er også helt fersk, så noen andre får svare på det. :)

Skrevet

3/4 dl grøtpulver er 75 ml grøtpulver (mål opp i en flaske eller et litermål.)

Jeg begynte med grøt da vesla var 4 mnd, da fikk hun grøt på kvelden. Etter ca en mnd begynte jeg å gi grøt til lunsj (ca kl 12) også.

Skrevet

Lykke ~ ♥ gutt05 & jente08 ♥ ~

Gir du grøt som siste måltid?

Skrevet

HI, heads up med nestle sin grøt. Mini hatet den fordi den smakte så lite og tørt, så ha oppi litt most frukt, eller bruk HIPP sin 1. trinns grøt, den smaker mer, og lages med vann, er melkepulver i den;) Fikk mindre magevondt av HIPP også, nestle var mavevondt fra skje 1:/

Skrevet

nja.. Hun får grøt ca kl 19, og så pupp rett før hun legger seg ca kl 19.30 -20.00. Men den ammingen etterpå er egentlig ikke nødvendig, siden hun ikke er sulten. Det er mest fordi vi har lagt det til å bli en vane, + at hun blir søvnig av det..(Hun har vært et mareritt å legge, begynner heldigvis å bli bedre nå)

Skrevet

Her også!

Vi prøvde maisgrøten først, og hun spiste bra de første dagene. Så merket jeg at hun ville ha mindre og mindre, og hun ble i dårlig form (tydelig magevondt).

Så prøvde vi Hipp i går og i dag, og de to gangene gapte hun og ville hamer! Det gjorde hun ALDRI med maisgrøten.

I tillegg er formen mye bedre allerede! :D

Jeg synes det var litt synd, for maisgrøten lukter (og smaker) bedre for meg, jegsynes Hipp sin lukter kvalmende. ;P Men siden det er den hun vil ha får hun jo få det. *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...