Gå til innhold

Noen som har oppskrift på babysokker på to pinner?

Anbefalte innlegg

Holder på med noen nå fra boken 'en myk start', men synes de blir så rare. Usikker på om jeg får det til.

Så hvis noen har noen andre enkle oppskrifter de vil dele blir jeg veldig takknemlig:o)

Fortsetter under...

Har også sett meg ut nokon av dei i "myk start" spesielt dei som er brune og kvite syns eg var søte.

Men andre oppskrifter kan du også finne gratis på dropsdesign.no. såg kjapt etter, og der er nokon blå tøffelsokker som såg ut til å vere strikka på to pinnar.

Lykke til :)

Disse har jeg strikket mange av.

Kan også variere oppskriften med å strikke 1r og 1v der hullraden er og helt øverst på sokken for da sitter de bedre og du trenger ikke knytetråden. Da strikker du ca. 8 pinner (eller mer) slik.

BABYSOKKER

Størrelse: 0 – 3 mnd.

Pinner: 2,5 (for større sokker bruk pinne nr. 3 eller 3,5)

Legg opp 31 m og strikk 1. p rett.

2. p: 1 m løs av, 1 r, kast, 13 rett, kast, 1 r, kast, 13 r, kast, 2 r

3. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r)

4. p: 1 m løs av, 2 r, kast, 13 rett, kast, 3 r, kast, 13 r, kast, 3 r

5. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r)

6. p: 1 m løs av, 3 r, kast, 13 rett, kast, 5 r, kast, 13 r, kast, 4 r

7. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r)

8. p: 1 m løs av, 4 r, kast, 13 rett, kast, 7 r, kast, 13 r, kast, 5 r

9. p: Strikk rett (kastene strikkes vridd r)

Strikk 8 p r (= 4 riller). Neste p: Strikk 28 r, * snu, strikk 8 r, 2 r sm, gjenta fra * til det er 10 m igjen i hver side. Strikk 1 p rett. Strikk 1 hullrad (2 r sm, kast)

Strikk 14 p (= 7 riller)

Montering: Sy sokkene sammen. Lag snorer og træ i hullraden om du har valgt det(eller silkebånd).

Det er de brune og hvite jeg har prøvd meg på. Men synes hele sålen ble så rar når jeg monterte de. Sokken ble så stor likssom, og jeg strikket til nyfødt. Men prøver igjen.. Forsøker nå å strikke de på ny, men uten sålen, bare strikker 8 riller istedenfor 6 og monterer under og ser hvordan det blir da.

Disse var jo super enkle! Strikket et par på jobb i natt:o)

Men jeg lurer på om det er mulig å strikke de lengre, slik at de går lenger opp på foten/leggen og sitter bedre? Og vet du isåfall hvordan? Hvis ikke får jeg bare prøve meg fram

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...