Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Og som ikke trengs resept for. Jeg kvalifiserer nemlig ikke til slanketabletter på resept, men noe må jeg ha tak i snart. Jeg VIL ned i vekt, og det går faen meg ikke.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 har du prøvd lavkarbo eller ketolyse kjære deg?
MintCondition Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Tviler på det fins, hadde det vært SÅ enkelt så hadde vel færre slitt med overvekt Spis mindre og sunnere og rør deg mer er vel den universelle sannheten her...
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2008 lavkarbo ja, ketolyse nei. Siden jeg vet at det ikke er bra. Man går også lett opp igjen. Dessuten stritter det i mot å spise masse fett...uægh
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg gjør det...men jeg går ikke ned..jeg kan kanskje gå ned maks 2 kg..så kanskje jeg ikke går tur et par dager hvis det regner, og spiser en sjokolade, så går jeg opp igjen. Vi er veldig disponerte for overvekt i familien min, og dette begynner å gå på helsa løs. jeg er konstant på en diett, og jeg HATER kroppen min. jeg har ikke tid til å trene ordentlig, og jeg har ikke råd. Den treningen jeg gjør hjemme funker ikke. Jeg begynner å bli oppriktig fortvilet..føler meg ikke vel i noen av buksene mine (halvparten av de passer ikke en gang). Må nesten legge til at jeg tvangsspiser (tidl. bulimiker) så jeg går også mye opp og ned i vekt pga dette. Likevel...når jeg var på det nivået i vekt jeg kan leve med, trente jeg tre ganger i uken og gikk 1-2 timer 5 dager i uken. Jeg har ikke mulighet til dette nå. 60 min pr dag med tur, funker ikke for meg. *fortvilet*
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Vet det ikke er bra? Hehe. Det er kjempebra. Jeg har aldri hatt det så fint som nå, verken med meg selv, hodet mitt mentalt, kroppen min fysisk osv. Jaja.. Da får du tro at det er bedre å bruke slankepiller som ikke funker... klart man går lett opp igjen om man ikke fortsetter å spise lavkarbo resten av livet.. å gå ned i vekt er en diett, og bli der er en livsstil.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg lever lavkarbo. jeg går ikke ned. enkelt og greit.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 vel, kanskje du både må telle kalorier og leve lavkarbo. Eller gå for ketolysevarianten der du teller karbo og spiser mer fett. Fett er bra for kroppen, fett forbrenner fett så lenge du ikke spiser for mye karbohydrater...
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg teller og spiser lavkarbo (når jeg ikke er i overspiserperiodene mine). Fett liksom...jeg nekter å tro at det vil funke på meg. kroppen min suger til seg alt som er usunt.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Kjære deg, jeg henger meg på Tinkerbelle: Å gå ned i vekt er en diett, å bli der er en livsstil. Jeg har ikke noen konkrete råd til deg i forhold til det at du er bulimiker, det kan jeg altfor lite om til å gi deg gode råd. MEN! Du er NØDT til å ta tak i matvanene dine om du noen gang skal klare, for det første å gå ned i vekt, og for det andre klare å legge om kostholdet til et livsvarig prosjekt, som du klarer å følge og som du lykkes med. Det er en grunn til at du er der du er i dag, og at du er misfornøyd. Du må kvitte deg med det som i dag gjør deg overvektig. Om det er psykisk eller "trøstespising", overspising osv...ta tak i det. Sett deg ned og skriv opp hva du spiser, hvorfor du spiser og hvordan du føler deg når du spiser det. Da får du en liten oversikt. Kanskje blir du overrasket over bl.a grunnene til hvorfor du spiser det du gjør. Jeg vil tippe at mye av det ligger i "vaner"/uvaner og de kan man og bør man gjøre noe med. Det finnes INGEN mirakelkurer/lettvinne løsnigner som varer. Det krever mye å sette seg inn i hva som er den optimale løsningen for din kropp. Mange har god nytte av å kutte karbohydrater, men da må du balansere kostholdet ditt med påfyll av proteiner og fett. Du trenger ikke gå så drastisk til verks som med ketolyse, men verken ketolyse eller generell lavkarbo er "farlig for deg" (eller hva du skrev for noe). Da sitter du på feilinformasjon. Sett deg inn i ting, du har mange forskjellige kostholdsfilosofier du kan prøve deg på, men for guds skyld VELG EN, ikke bland dem! Og hold deg til den.
erteposen + 4 Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Beklager. Av alt det jeg har lest finnes det ingen kurer eller tabletter som igrunnen gjør jobben. Vektklubb.no og vektklubben.no gir jo varig vekttap og omlegging av kostholdet som faktisk fungerer.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 Det funker når man er i ketose. Tro meg. Faren min som veide over 113 kg for 10 uker siden veier nå 96 kg! Moren min har gått ned fra 73 til 67 kg og jeg har gått ned ca 12 kg totalt. (noen kg et par ganger fordi jeg var 2 uker på ferie med totalt utskeielse osv..)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg tror også du ville nyte godt av et karbokontrollert kosthold. Det er karber OG fett som gir overvekt, når du kutter karbmengden må du øke på fett for å få et balansert kosthold. Når du siden smått øker karbmengden igjen (for livslang ketose er ikke noe man driver med) så må du spise magert. Sånn er det bare. Først kur og så en varig kostholdsomlegging. Du kan aldri spise slik du gjør nå - det funker jo ikke sier du jo! Du kan ikke holde på halvhjertet. Så godt som alle som sier de spiser "sunt", men ikke går ned i vekt spiser ikke sunt i det hele tatt! Balansen i kostholdet er helt feil! Jeg jobber med trening og kosthold, og ser dette hele tiden. Mange vil ned i vekt sammen med å komme i bedre fysisk form, og "skjønner ikke noe" når vekta ikke rikker seg selv om de øker sin fysiske aktivitet. Men så spiser de minimalt med grønnsaker, lager pommes frites i mikroen.....
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg drikker ikke brus, og jeg spiser MYE frukt og grønt. Dessverre kanskje litt for mye frukt av og til, men likevel. Jeg spiser ikke junk food. Etter å ha jobbet på bensinsasjon fikser jeg ikke dette. Jeg spiser max 1600 kcal om dagen, og lavkarbo (annet enn i overspiserperiodene mine hvor det blir litt mye brød). Vi spiser grovt børd eller knekkebrød. Velger magre produkter og spiser nå lite meieriprodukter siden jeg ikke tåler melk. Prøver også så godt jeg kan å begrense mengden hvete. Jeg spiser sjokolade i uka når jeg har pms, det skal jeg innrømme. Men da går det i 24 grams eventyrsjokolade. Vi spiser mye fet og mager fisk, supper og godt kjøtt. De gangene vi spiser pølser, kjøper vi kyllingpølser. Vi velger fullkornspasta og fullkornsris, og jeg spiser lite av begge deler. Helt seriøst. Det er sånn jeg spiser. Og prsjonene mine er ikke så store heller. Overlesset med grønnsaker, men det er jo ikke noe problem. Så forklar meg hva som er feil her..? dette er sånn jeg spiser. De eneste gangene jeg går ordentlig ned i vekt, er de periodene jeg kun spiser salat. Og det kan man jo ikke holde seg til for lenge. Da sprekker man jo.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2008 #15 Skrevet 25. oktober 2008 kan du ikke gi ketolyse en sjanse i la oss si 4 uker. om det ikke funker så har du jo ikke tapt noe? knekkebrød er ikke sunt forresten. frukt er fyfy på ketolyse da, av den grunn at fruktsukker er dårlig for kroppen også. samt det er mengder med karbohydrater i det. men som sagt ketolyse er en diett, lavkarbo er oppfølgingen.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Ketolyse funker for meg ihvertfall. Gått ned 7 kg på et par mndr. ca 1 kg i uken. Når jeg er ferdig med ketolysen, om ca 3 uker, skal jeg begynne med vanlig kosthold igjen. Lavkarbo og lav-fett )
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 Nettopp derfor vil jeg tro du tåler karbohydrater særdeles dårlig, og at du for å få til å gå ned i vekt bør kutte drastisk. DA vil ketolyse være noe for deg. Jeg måtte gå for den løsningen, og jeg har prøvd å telle kalorier, leve på lav GI, eller generell lavkarbo, men det virket som om kroppen min var "låst". Ketolysekuren ble løsningen, jeg gikk ned 11 kg på 12 uker. Har aldri følt meg bedre enn med et slikt kosthold. Du bør allikevel sjekke med legen din om han vil anbefale deg ketolysekuren. Sett deg godt inn i kuren før du starter. Når kuren er over går du sakte over på kosthold a la fedon lindberg, og holder dette livet ut. Gi det en sjanse i 4-8 uker. Om det følges til punkt og prikke vil du garantert gå ned.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 25. oktober 2008 Så hva gjør jeg da? Hva spiser jeg? Lege min har et års permisjon for å bygge hus i oslo, så jeg har fått en ny som er en dott..jaja..kan jo høre. Litt redd for gallesten da
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 Gå til www.allipills.com Vet ikke de finnes i Norge men de funker ihvertfall....har ikke brukt de selv men kjenner flere som har gått masse ned med disse pillene.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2008 #20 Skrevet 25. oktober 2008 vel, nå ser jeg at usamamma har gitt deg en quick-fix (Som jeg blir overrasket om funker, men om det er det du er interressert i så gjør du det...) om du vil så bestiller du ketolysepakke på ketolyse.no eller låner boka på biblioteket og leser for å sjekke om det kan være noe for deg. Klem. (jeg håper du velger den veien jeg og WF anbefaller deg)
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #21 Skrevet 25. oktober 2008 -og har du du mye magesyre/ reflux, risikerer du å bli myyye værre av ketolyse... Jeg prøvde det jeg, funka kjempebra på vekta, men magen ble helt koko. Måtte dobble medisinmengden, og sliter med magen et halvår etter at jeg ga meg, så ketolyse, nei takk... Men det gjelder sikkert ikke mange deet da..
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #22 Skrevet 25. oktober 2008 takk for tipset, men vil ikke bruke noe som ikke er godkjent i norge
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. oktober 2008 #23 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg slenger meg på svaret til Tinkerbelle igjen jeg altså, lån boka på biblioteket, eller kjøp den, og se om dette er noe for deg. Du må i grunnen finne motivasjonen selv.
Norwegian by injection Skrevet 25. oktober 2008 #24 Skrevet 25. oktober 2008 Aner ikke om de er godkjent i Norge....men de selges 'over the counter' i USA.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. oktober 2008 #25 Skrevet 25. oktober 2008 det var leit å høre, men jeg får halsbrann av ketolysepillene og må bruke helt vanlig kosttilskudd. ellers får jeg sinsykt halsbrann i noen minutter etter jeg har tatt de. vet om andre som har hatt samme problem som meg, men aldri hørt at det er dårlig om man har reflux. dumt da, siden det funket på vekta. vi må alle finne den veien som passer for oss og kroppen vår. sånn er det bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå