Gå til innhold

Lag fotobok!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååå inspirert, så jeg bare må dele det med dere :)

Jeg har begynt å lage fotobok på Japan photo. Man laster ned programmet inne på nettsiden til butikken, så kan man jobbe med boken så lenge man vil før man sender inn til bestilling.

Planen min er å lage en bok i halvåret med ca 128 sider. Der skal jeg følge jenta vår dag for dag med ett bilde hver dag, samt kommentarer som beskriver dagen. På store dager som f.ex dåp, jul, bursdag osv kan man regne flere sider.

Hun er her ikke enda, men jeg har allerede begynt på boken. Side 1 er bildene fra ordinær UL, samt beskrivelsen av denne, hvem som tok den osv. Side 2-3 er presentasjonen av meg, pappaen og katten (!) hvor jeg skriver om tiden før hun ble unnfanget. Hvor jeg og samboeren min møttes, hvor vi flyttet sammen, da vi hentet pus, hvor jeg sto når jeg ringte til samboeren for å fortelle at han skulle bli far osv. Side 4-5 er bilder av meg med mage, og en liten beskrivelse av svangerskapet, side 6-7 er bilder fra 3D-UL og beskrivelsen av denne. Skal også ha en dobbeltside av oppussingen av barnerommet.

Hvis man klarer å holde dette arbeidet ved like tror jeg at det vil bli fantastisk for barnet å ha det med seg videre i livet. Det er så enkelt, og man må regne ca 900 kroner i halvåret hvis man vil ha en bok i A4 format som er innbundet med 128 sider. Man kan velge alt av layout og sidetall osv selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så iherdig som deg, men jeg synes også det er kjempegøy. Lager en i året bare jeg da, og de blir kjempefine.

Har prøvd Fotoknutsen også, men de er dyrere, blassere i fargene og blir ikke så fine (selv om de har flere valgmuligheter på bakgrunner osv).

Kjempegrei måte å få bildene "ut av datamaskinen" på, og veldig gøy å se på for både familie og venner. Jeg har måttet lage kopier til besteforeldrene også, som viser frem barnebarna til alle som gidder se ;-)

Skrevet

Så bra å høre at du er fornøyd med kvaliteten. Jeg har jo ikke sett det ferdige resultatet enda, og tanken har jo streifet meg at man kan bli skuffet når man etter alt det arbeidet sitter igjen med et litt halvgodt resultat. Jeg vet de har stor utstilling av fotobøker på Japan Photo på Byporten i Oslo, så jeg får ta meg en tur dit å kikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...