MillyMollyMandy Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Til uken må mormor passe den lille på 4,5 mnd i nesten 7 timer. Hun NEKTER melk på flaske (har prøvd både mm eller mme), etter utallige forsøk siden hun ble født. (Hun nekter for øvrig også smokk). Har så vidt begynt med små smaksprøver på risgrøt med fersken og banan, gitt med skje, og det virker som om hun liker det. Spørsmålet er derfor: Kan hun få kun grøt i de timene jeg er borte? Eller blir det for "tørt"? Tenker å amme kl. 9, gi grøt i 12-tiden, evt. også kl. 15, og så er puppen tilbake i 16-tiden... Et annet spørsmål: Noen som har erfaring å gi mm eller mme med melk når de er så små? Eller kommer det for store mengder ad gangen da?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg ville tro at det skulle gå bra. Det kan jo hende at hun vil ta flaske når mormoren gir? Snuppa her gikk faktisk noen dager hun, uten både pupp og flaske. Var like fornøyd for det. Har dere prøvd tutekopp? Kanskje hun tar den istedefor flaske. Det gjorde snuppa. Kan ta ut ventilen, slik at det bare renner i munn hennes. Bare husk at det kommer mye på en gang, så ta litt og litt. Lykke til.
Aibell Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg ville gitt mme eller mm på kopp. Grøt skal ikke være et måltid når de er så små. Babyer finner seg gjerne mer i at noen andre gir melk fra kopp eller flaske når de forbinder mamma med pupp.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Synes det høres litt drøyt ut at hun skal få to grøtmåltider på en dag når dere ikke har kommet lenger med tilvenningen. Ville satset på ett jeg.. Har ikke mormor muligheten til å komme dit du er slik at du får ammet? Får når hun er så liten er det nok ikke så heldig å gå hele 7timer uten noe å drikke. (er vel ikke ideelt når de er større heller for såvidt) Regner med du mente å gi mm/mme fra kopp i det siste avsnittet? Er ikke noe i veien for å prøve det. Finnes noen tutekopper som har en sån kolikksperre (en liten plastikk dings som gjør at innholdet ikke bare renner rett ut, men man må jobbe litt for å få det ut). Vet at iallefall Avent koppene har en slik sperre. Er verdt et forsøk. (Her i gården tok faktisk gutten kopp før han ville drikke av flaske) Om du har mulighet ville jeg ha brukt mm i stedet for mme. Ettersom hun ikke tar flaske går jeg ut fra at hun ikke er vant til å få mme. Enkelte reagerer på mme, og andre (slik som gutten min blir fornærmet når han får det, da foretrekker han faktisk vann!) Ellers kan det være en ide å prøve med sån frukt safr på koppen/flaska. Den er søt og god og kan gjøre det litt mer interessant å drikke fra kopp. (kan evt også gi med teskje om alt annet skulle skjære seg) Da får du iallefall i henne litt drikke om ikke du får ammet på 7 timer Ble litt langt her. Du får prøve deg litt fram, så ordner det seg nok. Lykke til!
**Marge Simpson** Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Hva med å mate henne med en stor pipette? Jeg fikk anbefalt det på sykehuset istedetfor flaske, og det har fungert kjempebra!
Zikosu og William Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 har du prøvd fler flasketyper?? eller å la noen andre gi henne flasken... her funket det bare om noen andre ga flaske i starten siden han bare ble sur fordi han ikke fikk pupp av meg istedet... vi har avent og chicco flasker og det er tydelig at han liker chicco best,de har en mykere lateks tupp og er lettere å drikke av også fungerer ventilen på de bedre enn på avent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå