Gå til innhold

kan jeg bruke nesespray???

Anbefalte innlegg

Er blit syk og er kjempe tett i nesen. Får ikke sove om natten så har måtte bruke litt nesespray. Saltvann og lignende fungere ikke...

vært på apoteket å fått litt forskellige svar. Noen sier at en kan bruke litt, mens andre sier at en helst bør unngå det. Blir helt sprø snart.

Er det ellers farlig å være syk når en er gravid??? hvordan blir eventuelt fosteret påvirket av dette???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138976202-kan-jeg-bruke-nesespray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten gladmelding til deg!! Du kan bruke nesespray så lenge du ikke bruker mer enn det som er anbefalt som dosering. Forsteret blir ikke påvirket av dette tror jeg, går vel mer på at det er slimløsende.Jeg for min del har prøvd å bare ta nesespray for å komme gjennom natten. En bør unngå å få feber over 39 mens en er gravid. Og en bør vel og oppsøke lege kjappere om en er dårlig enn til vanlig. Paracet kan en ta inntil 4 ganger daglig uten at det utgjør noen fare for fosteret. Ibux bør en ikke ta.

Håper du får sove i natt!

Joda du kan bruke nesespray, men min lege sa at en BØR IKKE bruke d når d nærmet seg terminen da...

Og jeg bruker Zymelin nesespray da denne er "godkjent" for gravide å bruke i riktig doseringen, noe jeg også forhørte meg med hos legen! :)

• 2 uker senere...

Annonse

kjøpe heller en neseskyller!!! fantastisk, anbefaler det irkelig:)

kan kjøpes på apotek til ca 140 kr, men til gjengjeld har du den hele livet, og er myyyye bedre enn nesespray... du blander lunkent vann med salt (du får med måleskje), og skyllr nesen.. dette virker ikke bare på tett nese, men renser skikkelig opp og gir ange andre fordelere også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...