niania Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Hei, min jordmor begynte å snakke om mulighetene for blodfortynnende en periode etter fødsel og at faren for blodpropp ikke var over etter fødselen. Hvorfor er den ikke det? Jeg trodde man hadde økt risiko kun når man gikk gravid.. når babyen er ute er det vel ikke noe fare lenger?
Vessia Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Tror det er så enkelt at kroppen bruker litt tid på å komme tilbake til normal modus. Tok i allefall litt tid for meg å normalisere bl.trykket etter jeg fikk tulla.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Det er størst fare for blodpropp rett etter fødsel, særlig hvis du har tatt keisersnitt. Det er lettere å få blodpropp når du er sengeliggende. Vanlig nedtrapping er 3 måneders behandling.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 fordi en fødsel kan føre til små indre blødninger (som man ikke alltid merker selv, og som kroppen normalt sett ordner opp i selv) men som også kan føre til blodpropper. jeg fikk beskjed om at faren for blodpropp faktisk er større de første ukene etter fødselen enn under svangerskapet - så det er smart å holde seg i aktivitet fra starten av for å motvirke risikoen mest mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå