Gå til innhold

Erfaringer fra Volvat eller Aleris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører gjerne om andres erfaringer med disse to. Vi venter på svar fra søknad og lurer veldig på hvilket vi skal velge og hva vi kan vente oss evt.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei..

Vi har prøvd Aleris.

Fra før har vi gjort x antall forsøk i Tr.hjem. På Aleris møtte vi folk som snakket og så på oss i stedet for bare å titte der nede. De hadde et opplegg som bare var for oss, og de gikk grundig igjenom det vi hadde gjort før. De oppførte seg veldig profesjonelt, samtidig forståelsesfulle og omtenksomme. jeg fikk mye oppfølging.

Alt resulterte i en stor mage og 5 mnd på veg......

Det eneste neg. jeg har, er at de innimellom kan være vanskelige å nå på telefonen..

Ellers kjempe bra..

Lykke til

Skrevet

Volvat her....

Har ingenting å sammenligne med, men har BARE gode erfaringer. Ingen ventetid, superdyktige leger, hyggelige sekretærer, individuell behandling. Jeg vil spesielt trekke fram dr. Hallman, en mer medmennesklig lege skal du lete lenge etter:-)

Høres ut som Aleris også er et kjempebra sted, så du blir nok fornøyd uansett valg. Lykke til

Skrevet

Hei,

vi går også på Aleris og jeg er utrolig fornøyd. Går hos dr. Magnus - og sylepleier Ingrid føler jeg nesten er min andre mor :) Jeg har ikke opplevd at de er vanskelig å komme gjennom på telefon, er bare kjempefornøyd!

Lykke til :)

Skrevet

Vi har brukt Aleris. Er veldig fornøyd med de. Imøtekommende, flinke og hyggelige alle sammen der.

Skrevet

Tuuusen takk for alle svar. Lurer selvfølgelig på masse mer. men kan jeg skyte inn noen til? Hvor lang ventetid hadde dere? Jeg snakket med Volvat i dag og de mente det var lite sansynlig at vi ville sette i gang før etter jul...trodde det gikk så fort på de private at nesten ingen ventetid. Men det tar gjerne tid med med etc.?

Valgte dere pakkeløsning på tre eller enkelt forsøk?

Annonse

Skrevet

Heisann

Etter 3 off. forsøk med en graviditet i fjor som endte med for tidlig fødsel skal vi nå ha samtale hos Aleris.

vi valgte aleris da de er rimeligere enn volvat på alle plan. De får refusjon fra Nav og pas. betaler bare vanlig egenandel v konsultasjoner dvs samtaler og undersøkelser samt forsøkene er rimeligere. Vi måtte vente 1 mnd for å få samtale time som er i morgen. Etter samtalen er det ingen vente tid,sa de.Så sant alle prøver og undersøkelser er tatt. Er man ikke utredet fra før må det gjøres først.

Vi går for et forsøk av gangen da jeg ikke vet hvor mange ganger til jeg orker dette. Max 2 forsøk til med egne egg iallefall(jeg er 39 år)

Råder deg til å bestille time for samtale den dag i dag...det er ventetid for samtale på alle private klinikker pga stor pågang.

Skrevet

Hei Purple,

Håper det blir baby på første forsøk for dere på Aleris. Det er ikke lett å holde på i det uendelige skjønner jeg godt. Jeg snakket nettopp med Aleris på telefonen. De har mottatt vår søknad og skulle sende oss time i posten en av dagene. Jeg er kjempe spent. Kjenner ikke så godt til Aleris, så vi tenkte først Volvat. Men det er kun fordi Volvat markedsfører seg så mye at vi liksom tenker at vi kjenner de bedre. Har ikke hatt med de å gjøre før heller, så nå er jeg like stemt på Aleris. Takk for det!

Kostnader er faktisk en faktor vi også må ta hensyn til. Fy f.. så dyrt dette er. Har dere barn fra før eller prøver på første?

Skrevet

Hei igjen.

Ja vi må tenke økonomisk. Kjenner ikke til Aleris jeg heller, men hører andre er fornøyd der, samt rimeligere enn feks volvat.. Hausken på vestlandet er og er veldig bra klinikk men det blir for langt å reise dit nå etter at vi har flyttet østover.Jeg må betale all medisin selv og nå pga oppbrukt 3 forsøk i det offentlige. Du får refusjon fra nav etter en egeandel på medisiner på 15000,- er oppnådd, om du ikke har hatt 3 forsøk tidligere.

Vi har ingen barn desværre:( jenta vi fikk i fortidlig fødsel i sept. 08 er med i våres hjerter men er ikke fysisk her.....

Så da er det vel et håp om at man kan klare å bli gravid igjen......håper så!

Er spent på samtalen i morgen!

Bra du har ringt så du får time til samtale. Man må ha denne vurderings samtalen før man kan begynne med noe som helst. De tar gjærne utredning på Aleris også om du ikke har gjort dette tidligere.

Jeg er ferdig utredet og operert så kan nok starte opp når jeg måtte ønske vil jeg tro.

Mulig vi drøyer til jan....men får se....

Lykke til da:o)

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...