Gå til innhold

Hva synes dere om litt langt hår på små gutter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håret hans er tykt og velstelt, med ingen krøller er å se desverre! :) Tror bare jeg skal la det maset om klipping bero en stund. Var til frisør sist, så håret er klippet i fin fasong som fint det kan bli litt lengde på.

Begge mine gutter er langhåra. Ligner på gutta i HM katalogen oppdaget jeg når den dumpa ned i postkassa. De fleste av våre nære venner har gutter med lengde på håret - litt 70 talls nostalgi. Uff, stakkers barn. Vi kler jo dem litt sånn også..

Annonse

Eller en med pels? :)

Har hatt 7 barn på høstverksted i dag, uten foreldre. Nabojentene har et sånt flott hår og liker å bli dillet med. Jeg og jentene stod på badet nesten i en time og jeg fikk flette:) Et tegn på at det er tre gutter og en jente i familien, og mor kanskje har godt av litt mer østrogen i hjemmet?

Har ikke helt sansen for det, men smaken er som baken. Gutten min på snart 3 har kort, kort hårt. Det eneste jeg var litt fristet til sist hos frisøren var å ha det litt sånn langt og rufsete i nakken men anelse rottehale. Men fant ut at han va rlitt liten enda til sånn kul frisyre.

Så for meg en pelskledt nyfødt faktisk. Haha. :D

Får nesten se hva far sier også da, jeg vet ikke om han er helt med på hårplanene mine.

Hehe, kanskje greit med å låne jenter med langt hår innimellom. ;)

Eldstejenta her har langt hår og korketrekkere. Riktig så nydelig om mor får si det selv. ;) Og ganske ok å dille med, selv om hun ikke er så glad i akkurat det.. Hehe

Jg syns det er så fint. Så jeg sparer til det på gutten min. Han er bare 20 mnd da. Men håret vokser jo bare på toppen? Han har langt hår mitt på ( eller lenger enn på sidene ihvertfall) Og helt kort på sidene. Så jeg vet ikke om det er best å klippe alt kort, og satse på at det vokser ut jevnt etter på?

Jeg klippa gutten min første gang da han var 3 uker(!) Han hadde en lang tufs midt oppå, og nesten ingenting ellers. Har siden det klippet han med maskin sånn hver 3 mnd. Han er snart 3 år og har TYKT fint hår!

Annonse

Var litt spent på svara her, minsten her i huset er straks 2,5 år og har langt krøllete hår i nakken, har klippet han oppå og ved sidene, så han har vel igrunn skikkelig hockey sveis:o) Kjempefin syns jeg han er, men tanken på at jeg snart må klippe han melder seg oftere.

Men utifra svara her behøver jeg jo ikke det:o)

Jeg så en gang en mor med et barn med fint langt hår med pene krøller. Snakket med henne om storebror og så spurte jeg "hva med henne" for sånn langt, krøllete hår trodde jeg bare jenter hadde:-) "Hæ" sa moren først før hun svare "HAN.....".

En søt gutt med et hår som passet best på jenter...

Litt langt hår med krøller kan være fint på små gutter, men syns det er en grense for hvor langt hår de bør ha...

Personlig foretrekker jeg smågutter med kort hår, men ikke maskinklipp. Altså gutter med frisyre. Det er likevel ikke helt enkelt å få klippet smågutter som ikke vil, så det må da være opptil foreldrene hva de foretrekker.

En gutt i området her kalte jeg i lang tid Mathea. Han heter Matheo, men det var slett ikke så lett å skjønne med kjønnsnøytrale klær og lange englekrøller :)

Så lenge det er en GUTTEsveis så. Den kan godt være lang, men den må være klippet som en guttesveis. Syns ikke det er så fint med gutter som har kort lugg, og lagt ellers (gjerne med fall eller krøller) fordi mamma absolutt ikke skal klippe vekk de fiiiiiine krøllene....

Og for all del, langt hår og rett-over-lugg er IKKE fint..

Skulle gjerne hatt litt lengde på håret til eldstemann, han har tykt hår med bølger, lyse lokker som blir solbleket om sommeren. Så fin så!! Problemet er bare at det blir så flokete og han er IKKE glad i å gre seg eller vaske håret, så da er det jo lettvint når det er kort. Men ikke maskinklipp, det syns jeg ikke er noe fint. Syns forsåvidt det er greit med kort hår på vinteren under disse luene, er også lettere å følge med om disse grusomme lusene skulle dukke opp, har sluppet unna så langt, har totalt angst for dem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...