Gå til innhold

Hvitt gull eller gult gull??? forlovelsesring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har bestilt oss ringer idag.... har hele tiden tenkt hvitt gull, men når jeg tenker på forlovelsesring tenker jeg gult....

vi endte opp med gult, men angrer kanskje litt... skal tenke på det til mandag.... min kjære samboer synes nesten det er det samme, selv om han heller bitte litt mer mot gult... så det er jeg som avgjør.. :o)

men jeg blir ikke enig med meg selv... he he

Fortsetter under...

Skrevet

Hvitt gull er moderne nå. Gult gull er mer tidløst. Kommer vel mer ann på hva du liker selv.

Jeg er så gammeldags at jeg synes gifteringer skal være i gult gull. En ring i hvitt gull skjønner jeg ikke at er giftering når jeg ser den på folk. (Skyldes sikkert at jeg er over 40 ;-))

Skrevet

Vi skal ha begge deler :) halve gult og halve hvitt... De deles på midten med en "strek", og diamanter i dame ringen..

Skrevet

såg på gult og hvitt sammen... men da blir den så lik den pappa og stemora mi har og det vil jeg ikke... såg noen på nettet black &white... kjempe tøffe.. men ingen butikker her hadde det... det er 3 diamanter i min...

jeg heller tenker ikke at det forlovelsesring om det ikke er gult.... men har hele tiden tenkt hvitt...

men altså... hm.. nei jeg vet ikke,... blir IKKE enig med meg selv.... :o)

Skrevet

Siden jeg ikke visste noe om at min kjære mann skulle fri, fikk jeg ikke være med å bestemme utseende på ringene :) Men de er altså i hvitt og gult gull, og jeg syns de er kjempefine!

Personlig ville jeg valgt en ring i begge farger, særlig hvis dere er usikre. Gult gull er veldig klassisk, men hvis man ikke har så veldig "klassisk" stil ellers, blir det kanskje litt kjedelig. Ringer og smykker i kun hvitt gull, ser like fort ut som sølv syns jeg - så jeg ville gått for en combo :)

Skrevet

ja en kunne liksågodt ha kjøpt sølv... :o)

men det blir ikke combo... fordi den som jeg synes var finest er helt lik pappa sin og det vil jeg ikke... så ringen blir enten i gult eller hvitt... nei jeg får bare tenke litt mer... har alliance ring i hvitt gull da, ser jo ut som en forlovelsering den og.. he he.. har ihvertfall blitt spurt om det mange ganger...

Annonse

Skrevet

Synes ofte at hvitt gull er penere hvis en er litt mørkere i huden og gult gull til oss bleke:) Liker best enkle ringer, men gjerne med en diamant da!

Skrevet

da går nok jeg under kategorien blek.. he he.... er 3 diamanter som er satt i hjerteform på en måte...

Skrevet

Vi valgte glatte ringer i gult gull fordi det er klassisk og tidløst. Man skal tross alt ha den på så lenge man lever. Og da er det greit å velge det tidløse som går på tvers av alle trender. Våre besteforeldre hadde alle glatte forlovelsesringer i gult gull, derfor så vi på det som et sikkert og godt valg :) Og om man vil ha forandring el. kan man alltids sette inn f.eks diamanter etterhvert ;)

Skrevet

Om dere skal bruke ringene som gifteringer senere syntes jeg hvitt gull, men om dette er kun en forlovelsesring og du skal ha ny giftering stemmer jeg for hvitt =)

Skrevet

regner du mente gult hull dersom vi skal bruke de når vi gifter oss??? ;o) vi har i utgangspunktet tenkt å kjøpe nye da...

Skrevet

jeg ville hatt en enstens forlovelsesring i hvit gull. sånn "standar" som bare damen har.

Skrevet

Personlig ville jeg ha valgt hvitt, men det er jo en smakssak :)

Annonse

Skrevet

hm.. tror jeg må trekke jeg.... ;o)

for i det ene øyeblikket heller jeg mot gult, i det andre hvitt...

Skrevet

Som mange andre sier, så ser jeg ikke på ringer i hvitt gull som forlovelses/gifteringer - de må være gult gull :)

For det utrente/uinteresserte øye så er ikke hvitt gull så langt ifra en billig sølvring. Det må jo _vise_ at det er gifte-/forlovelsesringer.

Skrevet

Ser mange foreslår mderne kombinasjoner osv, men når det gjelder forlovelses/gofteringer bør dere gå for noe helt klassisk. Gult gull, glatte ringer evt svært lite mønster i kantene.

(Dessuten ser jo hvitt gull ut som sølv, da...)

Skrevet

he-he...Om min kjære frir i år, som vi har pratet om...så er jeg spent på hva det blir...Trolig frir han også drar vi i fellesskap for å kjøpe ring/ringer...Han er tradisjonell og går sikkert for gult gull, glatte ringer,- så billig som mulig,- for han vil ikke bruke sin alikevel..

ELLER han har kjøpt "et sett" ringer i gult gull allerede, mulig med en diamant i min (men jeg synes ikke gult gull og diamant er så fint....)

JEG ønsker at han kjøper en diamantring (diamanten må være "opphevet" oppå ringen og festet med "klo" slik at det ikke er fare for at stenen faller ut) av hvitt gull....Kan godt være av de billigste (starter på 1 000 og oppover), jeg synes de er så fine og ser ikke forskjell på caraten....

Han trenger ikke forlovelsesrong, også vil jeg ha nye gifteringer,- da skal vi begge ha likedanne, enkle.... Hvit eller gult ve jeg ikke...

Men uansett, om han frir så får han komme med hva han vil , jeg kommer til ¨elske ringen uansett om det er en sølvring til 50 kroner fra NILLE :o)

Skrevet

Jeg har alltid vært bestemt på å ha hvitt gull, men siden jeg har sett venner som har det som har fått blasse og litt "moerke" ringer etterhvert ble det gult istedet. I gullsmedbutsikken sa de at man måtte legge på et nytt lag ca annenhvert år på ringer av hvitt gull, for at de skulle holde seg fine. Det synes jeg blir både dyrt og slistsomt. Hvitt gull er penest, så lenge de er nye og blanke, men gult gull holder seg bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...