Gå til innhold

Hvordan varmer man opp mme for å ha i grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man varme erstatningen i en sterilisert tåteflaske for så å helle det i grøten? (Bruker 4 mnd. maisgrøt) Eller kan man gjøre det må en litt enklere måte?

Og det gjør vel ingenting melken blir litt for varm, ingen antistoffer i erstatning som kan bli ødelagt slik som i morsmelk, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker også 4 mndr maisgrøt fra Nestle blandet med NAN kartong 1 (tulla er 3 1/2 måned). Jeg heller melka over i en skål og varmer i mikroen, og så blander jeg grøtpulveret i etterpå.

Skrevet

Jeg koker opp vann, lar det stå og avkjøle seg. Blander i mme-pulveret. Blander så i grøtpulveret.

Innbilte meg at ferdiglaget mme skulle drikkes/brukes innen rimelig kort tid, så jeg har laget ny mme til hvert grøtmåltid. Er ikke nødvendig det kanskje?

Skrevet

Takk for svar!:)

Glemte å nevne at jeg bruker ferdiglaget erstatning, nan 2 (han er 6 mnd). Er så lite jeg bruker for hver gang siden vi ikke er oppi full porsjon grøt ennå, så bruker bare disse ferdigpakkene.

Du og jeg og vi tre; jeg tror det er helt riktig at man bør bruke mme innen kort tid, så jeg og ville nok laget ny til hvert måltid om jeg brukte mme-pulveret:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...