Gå til innhold

Dårlig mage/luft hos 1 uke gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vært plaget helt siden vi kom hjem fra sykehuset. Har fått MME noen få ganger pga såre brystvorter. Men for d meste får hun pupp. På dagen går det stort sett bra, men på kveldene og nettene, får hun denne mageknipen, og må skiftes på flere ganger.. avføringen er gul- brun bløt og kornete. Er dette normalt? Noen tips for at hun ikke skal være så dårlig i magen?

I tillegg virker det som hun er konstant sulten, og gaper etter mat enda jeg har sittet å ammet i 45 min.. akkurat som hun ikke får nok

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avføring høres helt normal ut syns jeg.

Den skal se slik ut når de er helt nye:=)

Det at barnet virker konstant sulten er en refleks.En naturlig refleks de er født med..

Men for all del,legg til og barnet drikke dersom den vil ha.

Det tar tid før man kommer inn i ammrutiner og skjønner greia på en måte;=)

Gir du mme i tilegg MÅ du bruke malt ekstrakt i.

Det er for og forhindre hard mage.

Den finner du i alle bakehyller i matvarebutikker.

Tarmene er langt ifra verdig utviklet til at de skal få mme og da anbefales malt.

Lyke til:=)

Skrevet

Jeg hadde 1 sår brystvorte 1 uke etter fødselen...Men jeg ammet hele tiden på den såre brystvorten å i tillegg bruke jeg brystvortekrem..

Er mye bedre å amme enn å bruke mme..Spes de første ukene..

At hun virker konstant sulten kan være måten du evt ammer på..

Jeg lærte av veninna mi at når du ammer på 1 bryst tar det 10 min før denne "go melken" kommer å før dette er det bare "lett melk" som kommer ut..

Om du bytter pupp ofte eller slutter etter 10 min å bytter pupp får hun ikke i seg denne beste melken..

Jeg ammer lenge på 1 pupp å hun kan lett sove mange timer på natta etter dette.

Om du bruker NAN mme er denne mye sterkere enn Collett som inneholder mye mer naturlige ting.

Masser beina flere ganger daglig å kjøp deg en bæresele,hjelper mye på å få sove på dagtid..

Skrevet

Dette hjalp meg veldig: Gå på apoteket og kjøp deg PureLan brystvortesalve og ammeskjold i passende str. Genialt å bruke ved såre brystvorter. Husk også å smøre brystvorten med melk etter mating og la den tørke (og så smører du på PureLan).

I beg. består melken stort sett av væske og sukker -dette for å stilne den verste sulten og for å få opp blodsukkernivået, mot slutten blir melken feitere og det er her næringa sitter slik at babyen blir mett og legger på seg.

Jeg ammet min sønn opptil 22-23 ganger i døgnet (10-20 min hver gang) de første 2-3 ukene. Følte meg som en skikkelig ku. Gikk til helsestasjonen et par ganger og veide ham og han la fint på seg. Nå er han blitt en mnd og spiser hver tredje time om natten og hver annen time om dagen.

Vi lærer hverandre å kjenne sakte men sikkert :-D

Min lille bruker mye tid på å presse og trykke, tydelig luft i magen. Har begynt med Fennikelte, så er spent på de neste dagene for å se om det hjelper ham.

Det går seg helt sikkert til for dere, men det tar litt tid og man må være tålmodig (ikke lett) :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...