Gå til innhold

Trenger hjelp ang røkt svinekam.

Anbefalte innlegg

Var en tur innom Meny i går å kjøpte røkt svinekam på tilbud til 29:90 pr. kg. Promblemet er bare at jeg aldri har laget det før. Så nå trenger jeg tips fra dere vedr. fremgangsmåte vedr steking og tilbehør. Siden jeg er ganske grønn på kjøkkenet, er det fint med detaljert beskrivelse.

Hvordan lager du røkt svinekam og hva har du til?? Den er ikke kokt om noen lurer på det.

Fortsetter under...

Vi pleier å ha den i stekepose med litt vann i, og la den stå i stekovnen i noen timer, spørs litt på størrelsen, men jeg antar ca 175grader i 1,5-2 timer ca. Det går ann å bruke steketermometer.

Av krafta lager jeg saus, og den blir bare helt nydelig. Kan du det?

Tilbehør stod det jo også, vi liker stort sett bare gulrot, og har derfor det til av grønnsaker, men det kan selvfølgelig varieres med. Har pleid å åpne stekeposen etter 1 time og putte gulrot biter oppi der, liker å gjøre ting mest mulig lettvint.

Poteter har vi til og lager saus på vanlig måte av margarin og hvetemel som jeg bruner og sper med krafta fra svinekammen.

Vi pleier også å ha potetgull med ost og løk til,da samboern har tatt med seg den tradisjonen.

takk for gode tips, damer:) Jeg har bestemt meg for å lage rotmos (gulrot/kålrot/potet mosa sammen). Det er så godt til røkt kjøtt.

Så later jeg som det er en skinkestek, putter den i langpanna med litt vann, gulrot og skiva løk.

Men hadde dere fjernet beinet før dere stekte den? Eller stekt den med beinet på?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...