Gå til innhold

utrolig trist og lei og demotiver...... har prøvd på alle mine klær fra før jeg ble gravid:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er hjemme alene med lillegutt og tenkte jeg skulle finne ut hvilke klær som passer...... skulle jeg aldri ha gjort:(

det er 7 uker siden fødselen, ikke allverdens tid det, men jeg er så lei av å gå i gravidbuksene mine! men ikke en eneste olabukse passer..... ingen av penkjolene passer, ingen bluser eller skjørt:(

gikk opp mellom 22-25 kilo i svangerskapet (myyyye vann/ødemer), har ca 8 kilo igjen.

har så sinnsykt lyst til å kle meg i noen av de fine klærne mine og føle meg fresh og som "meg selv". huff, ble bare tung til sinns!

men skal begynne å trene, selv om jeg ikke liker det, og bør legge om kostholdet. sukk, baksiden av medaljen dette her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med trening og kosthold!

Og så kanskje du kan ta deg råd til et par billige jeans, inntil du når matchvekta, slik at du ikke føler deg som en dass?

Skrevet

Siden du ikke liker å trene, hva med trilleturer?

Jeg går stort sett hver dag med lillegutt og hunden, og ser at vekta går nedover av det. Riktigbok ikke så fort, men rundt 1-2 kg i mnd.

Meldte meg egentlig inn på et treningsenter, men er endt opp med å bli støttemedlem, he he

Skrevet

Uff ikke mye gøy ,sliter med det samme selv. La på meg ca27 kg og 10 av dem er der enda. Er 7 måneder siden fødselen så er ganske lei. Men er nok det med kosten og å trene mere.som skal til.

Trur som ei over her sier at vis du har råd at du skulle gått å fått deg noen klær du kan bruke i mellom tiden, det gjorde jeg etter en stund å det hjelper endel til man har nådd målet. Da har man ivertfall noe som passer.

Å husk det det er jo ikke så lenge siden du fødte så jeg trur du vil klare det veldig bra.Jeg har vært for slepp hent med maten så er nok derfor mine sitter så godt.

Masse lykke til.

Skrevet

Gi kroppen din litt tid:-)

Hvis du ammer og er ute på tur hver dag så tror jeg nok at kiloene forsvinner sakte men sikkert!!

Skrevet

Her er det 7 md. siden fødsel, og først nå er de ekstra kiloene borte. Har ikke gjort noe spesielt, utenom å amme og trille. Kjøpte meg noen rimelige bukser for "mellomperioden", og nå er det bare deilig at de er for store :-) Ta tiden til hjelp, aksepter en størrelse større en periode, og kos deg hjemme med lillemann.

Skrevet

Det er vel liten trøst i å høre det, men 7 uker er ikke så lang tid... :) Trill tur hver dag, så renner kiloene av ( i alle fall hvis du i tillegg ammer).

Du sier du vil legge om kostholdet, pass bare på at du ikke begynner å slanke deg, det er ikke bra for da skilles det ut avfallstoffer i melka.

Men som sagt, spis sunt, trill tur og om noen få uker er du tilbake der du var!

Skrevet

Husk at det tok kroppen din 9 mnd bli slik den er nå, så litt mer enn 7 uker tar det nok før den er tilbake til det den var før graviditeten.

Hvis du ammer vil du merke at kiloene "renner" av deg. Om noen mnd løper du nok også rundt etter den lille, ta det med ro kroppen din blir sakte men sikker t den samme igjenn, eller nesten den samme. Riktig kosthold og litt mosjon så er du der om ikke lenge.

Skrevet

Jeg kan ikke trøste så mye da jeg føler det samme. Og til alle dere som sier at kiloene renner av . når du ammer, er det IKKE tilfelle med meg ivertfall.. jeg var nede igjen i det jeg var da jeg ble gravid da jeg kom hjem fra sykehuset men nå 5 mndr etter er jeg 7 kilo tyngre...fatter det ikke. Jeg triller tur hver dag me lillemann og hunden vår men har så matlyst at jeg spiser hele tiden føler jeg..

Såvist noen har andre råd tar jeg også i mot.

I mellomtiden så får vi vel kjøpe noen billige klær så vi kan føle oss litt vel.. har det på samme måte som deg...

Liten trøst det her beklager...men vi er ivertfall flere i samme båt.

Skrevet

Hvis du har veldig matlyst, prøv å spise etter klokken. F.eks. hver tredje time. Spis sundt, grovt, og ha salat, agurk, tomat e.l. lignende på brødet / knekkebrødet for å friske opp litt. Da vil magen din ganske raskt oppfatte at den er sulten når "klokken er der", og når du spiser regelmessig så blir blodsukkeret stabilt og den der "spise hele tiden" blir dempet. Tro meg, dronningen av småspising som skriver her altså! Har du ikke tid å trene på treningssenter, spring opp og ned trappa fem minutter tre ganger for dagen. Ta trappa istedenfor heisen når du har mulighet, gå når du kan det. Ikke stå i ro når du lager middag, gå på stedet hvil.. Sånne småknep som gjør at du faktisk er i aktivitet hele tiden. Sykle med bena når du ser på tv osv... og selvsagt, prøv å trille tur, om ikke hver dag, så iallefall annenhver dag. Den lille har også godt av frisk luft :)

Skrevet

ehh... Det var vel ikke dette du ba om, men

er du og babyen friske så synes jeg du kanskje skulle prøve å glede deg over det du har!

selv hadde jeg svangerskap fra helvete, 4 nær dødenopplevelser og prematur baby. Jeg gleder meg over at babyen er frisk og vokser og at jeg langsomt men sikkert kommer til hektene igjen. Er nå etter 7 mnd glad for at vi begge kom fra det uten altfor store varige men og håper som deg at jeg skal komme meg inn i klærne mine om en stund. Satser på at det skjer ihvertfall til ettårsdagen hennes.

Alternativet ditt er å trene og spise jevnt og sunt - da kan det hende du kommer deg inn i klærne dine igjen! (men kroppen forandrer seg etter en fødsel, så det kan jo hende hoftene f.eks. ikke gjør at de gamle buksene sitter som før.....)

Skrevet

takk for fine svar. ja, jeg vet at det bare er 7 uker og jeg har ingen intensjon om å slanke meg, hehe, liker mat altfor mye til det;)

har meldt meg inn i elixia, skal begynne å trene forsiktig neste uke tenkte jeg.

ble nok litt emosjonell da jeg var alene hjemme og tittet på alle de fine klærne mine jeg ikke har brukt på nesten ett år. kanskje litt overfladisk, men syns ofte det hjelper hvis man er sliten og lei, så kan man ta på seg noen fine klær og føle seg pen. man har jo lyst til å være noe mer enn bare enn ammemaskin og bleieskift arbeider (selv om det er kjempe kos da:)

men men, gina tricot og H&M er jo ikke så dyrt, skal kjøpe meg noen nye klær til mine gamle passer igjen. nå håper jeg bare foreldrepengene kommer på konto snart, trodde de skulle komme i går jeg.....

Skrevet

Med litt motsatt problem vet jeg akkurat åssen du har det...

I svangerskpert la jeg på meg 30 kilo!!!Altfor mye...Men så om det,...

3 uker etter fødsel ville jeg ikke meg selv så vondt og prøve klæra,Så jeg gav vekk ALT jeg hadde.Hadde lass med jakker,bukser gensere,fest tøy osv...Klær for mangfolige tusen

Men,jeg gav de vekk...

Og kjøpte meg nytt litt etter litt.

De 30 kiloene jeg la på meg mistet jeg før det hadde gått 2 mnd pga masse sykdom hos meg og barnet.

Det som nå er skjedd er at jeg veier mindere nå enn før jeg ble gravid.

Veier under 50 kilo og ser alvorlig syk ut.

Prøver og legge på meg,men ingen ting funker.

Skulle så GJERNE beholdt minst 5 kilo...Men enn så.

Ingen ting av klær passer alt henger og slenger og jeg ser lite bra ut.

Motsatt prob som deg...Men ille nok av den grunn.

Dette er nå 8 mnd etter fødsel og jeg håper jula vil gjøre meg godt;=)

Du er 7 uker,slapp av!!!!!

Gi vekk klæra dine og forfrisk klesskapet ditt i ny og ne ettervhert som kiloene og kroppen kommer tilbake.

mange i fattige land som trenger klæra dine(?)

Gå tur hver dag...Det hjelper!!

Skrevet

er heller ikke glad i å trene, går masse trilleturer, og ammer, det funket her :) gått ned de 15kg jeg gikk opp pluss 2 til, lykke til=)

Skrevet

Uff, forstår deg godt, det er ikke gøy.. Sev klarer jeg ikke å gå ned de siste 5 kg, enda jeg jobber hardt for å klare det(5mnd siden fødsel). Men har en liten følekse av at når dagliglivet begynner igjen med jobb og skole så vil de forsvinne og... Men kroppen er jo forandret, hoftene har jo forandret form, så jeg har sendt mengder av flote klær ned til ukraina og kjøper meg noe nytt på slutten av hver mnd hvis det er penger til overs!

Du skal nok se at resten av kiloene dine forsvinner, ihvertfall hvis det bare er 7 uker siden fødsel! Lykke til, dette skal nok gå strålenede!

Skrevet

skjønner åssen du har det. var og prøvde bukser i butikker like etter fødselen, og håpet på å passe samme str som før.. men nei da... visste jo egentlig at det var ren ønsketenkning, men alikevel..

nå 10 mnd etter fødselen har jeg ca 2 kg fra der jeg var da jeg ble gravid. la på meg 24 kg. men vil ned ca 7 kg til . meldte meg inn i Friskis & Svettis for 3 uker sia. JEG! som egentlig var motstander av alt som luktet av treningssenter...=P men jeg syns det er utrolig moro, trener 3 ganger i uka med step og styrke osv=) holder meg til saltrening med masse folk. eier ikke disiplin nok til å trene på egen hånd. og å gå turer rekker jeg ikke hver dag, fordi jeg studerer ennå, pluss jobber.

i starten gikk jeg mye turer, og meldte meg inn i Vektklubb.no. (ikke medlem ennå, ble for mye å huske å skrive inn hver bidige ting jeg døtta i stryta..) men passet ¨på hva jeg spiste. det gjør jeg ennå, men jeg spiser når jeg er sulten, og koser meg med god mat og godteri i helga! får stadig kommentarer ¨på at jeg må ha gått ned mye, selv om jeg ikke ser det selv... men merker det jo på klærne, en utrolig god følelse=)

lykke til til deg, og du kommer nok til å gå ned de kiloene snart skal du se! og det hjelper jo litt å sminke seg pent, og finne en pen tunika, topp el.lign pluss en ny bukse, selv om det ikke er den str du vanligvis bruker!

Skrevet

Men kjære deg! 7 uker er jo ingen verdens ting, og likevel har du gått ned 17 kg???? Jøss, du bør jo virkelig glede deg over at ting går riktig vei!!:D Selv er det nå 9 mnd siden jeg fødte, og jeg passer fortsatt ikke klærne jeg brukte før! Noen sier at en må regne med å "føle seg gravid et halvt år minst etterpå", og selv om flere er sylfider like etter fødsel, nytter det ikke å tro og håpe på at nettopp -jeg- skal være så heldig. Flott for dem, men dagen kommer til deg også da du føler deg fin og slank igjen:) Kos deg nå denne tida. Jeg kjønner så godt hva du mener med å bli demotivert og trist, men vi damer er altfor strenge med oss selv. Tren og pust inn frisk luft, og ta ellers tiden til hjelp. Ikke sammenligne deg med andre, det viktigste er at ungen din er frisk og har det bra- så får skjønnhetsidealet vente littegranne:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...