Gå til innhold

Gradvis avvenning med natt-pupping:) Noen å dele erfaring med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår natt startet jeg å avvenne med natt-pupping. Min 8,5 mnd gutt kan være nokså masete med pupp om natta og det forstyrrer selvfølgelig oss begge.

Syns det gikk over forventning inatt, så nå er jeg spent på hvordan denne natten blir. Inatt hadde jeg som mål at han skulle vente med pupp til det ble mer morgen ( jeg måtte gi han i halv fire tiden pga da hadde jeg mye melk og han ble vel masete...hehe litt sårbar tidspunkt for mer diskusjoner..) men, likevel tenk at han tross alt var uten pupp i 7-8 timer. Han drakk litt vann en gang, ellers roet han seg med ekstra mye kos og stryking på ryggen. Han småsutret litt og falt så til ro. Denne karen vil ikke ta smokk, så det nytter det dessverre ikke å gi han.

Er det noen andre som driver med nattavvenning av pupp? Erfaringer å dele og hvor gamle er deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet nattavvening på torsdag. Hun er 8 mnd, og har fått pupp 1 til 2 ganger på natta fram til nå. Første natten tok jeg henne, hun våknet 24.00 og holdt seg våken til 01.00. Fikk bare vann og sov så til 04.30, da fikk hun pupp. Neste natt sov hun til 04.00 og fikk pupp pga en veldig trøtt mor som ikke orket å kjempe. I natt var det pappas tur. Hun våknet 04.10 og de holdt på en time før hun sovnet igjen, og sov da til klokken 08.00!! Det har aldri skjedd før, våkner alltid 06.30 og skal opp. Ikke virket hun spesielt sulten heller, så dette har forleløpig gått over all forventning. Men det var en meget sinna liten jente som ikke fikk mat i natt, men sovnet allikevel til slutt etter mye vann og trøst. :-)

Skrevet

Vi begynte i natt. Den siste uka har nemlig snart 9 mnd gamle snuppa funnet ut at hun plutselig skulle spise nesten annahver time! Det startet hun med da sambo ble hjemme i pappa-perm, så mistenker at hun kanskje ikke har fått i seg like mye mat på dagen + vil ha mer kos med meg om natta.

Siden det har vært så ofte de siste nettene, startet vi veldig forsiktig i natt. Hun fikk pupp kl 24, men da hun våknet kl 02 fikk hun bare vann og trøst (av pappa). Neste måltid fikk hun allerede kl 04.30, men fire og en halv time var ny rekord for oss (hadde det før, men ikke de siste nettene). I natt kutter vi ut det måltidet også, slik at hun forhåpentligvis holder fra kl 23-24 til 06. Jeg krysser fingrene og stikker øreproppene ekstra langt inn....

Skrevet

Vi har også holdt på med nattavvenning, men ser nå ut til at vi har kommet i mål. De tre siste nettene har han ikke våkent i det hele tatt fra han la seg til han skulle stå opp! Her var det pappa'n som måtte trå til. Jeg la meg på et annet rom slik at han ikke skulle lukte mamma og mat. Så var det min kjære som måtte roe han og evt gi litt vann når han våknet på natta. De første dagene var de visst oppen noen timer på natta. Var en liten som ble rimelig fornærmet da han ikke fikk pupp stakkars. Men gikk seg fort til. Neste natta var det mye lettere å roe han, og ennå lettere 3.natta. Tok oss vel litt over en uke, så håper bare han fortsetter å sove godt. Er helt fantastisk å få sove sammenhengende en hel natt! (sån for ordens skyld, poden er nå 9mnd)

Lykke til jenter!

Skrevet

Er spent på å høre hvordan det går med dere jenter! Her puppes det 3-5 ganger i løpet av natta.. Vesla er 8 måneder og har holdt på sånn i to måneder nå. Var nede i 1-2 ganger før det. Har vært "snill" med henne pga mye reising og litt forkjølelse, men til neste helg skal hun flytte på eget rom. Da er målet at hun skal avvennes fra natt-puppen ganske fort -tvi-tvi.

Skrevet

Hm:))Må nok innrømme at den nattavvenningen gikk i vasken etter første natt, for nå er poden forkjøla og da ble det vanskelig å gjennomføre planen om nattavvenning. Men, når han er frisk igjen starter jeg på nytt. Han er også veldig masete på pupp gjennom hele natten når han er frisk, så det er jo bare tullete uvane som må bort. Ja, det skal ikke være lett, jenter, men nattesøvnen må innarbeides så vi får ta det så snart han blir frisk igjen. Ha ei god natt søvn:O))

Skrevet

Nok en natt er forbi, og dette går jo over all forventning! I natt våknet hun kl 04 og 05, begge gangene holdt det å gi henne smokken, så sov hun videre til kl 06. Da var hun lysvåken, så da fikk hun pupp. Da hadde hun jo sovet siden 18.30, så jeg syntes det var bra jeg! Jeg er stuptrøtt da, tydeligvis ikke vant til så mye søvn...et og et halvt år siden jeg har sovet mer enn 4 timer i strekk. Men men, får nyte dette så lenge det varer, kan jo hende det snur like raskt igjen! :-)

Lykke til med deg ja08 når forkjølelsen er over!

Skrevet

Takk for det:)) Ja, nå er det så synd på han at han må trøstes med pupp. Bjeffende hoste på natta, men ganske bra allmenntilstand og bare litt redusert matlyst. Litt uflaks at han skulle bli syk rett etter jeg startet nattavvenning, men jeg tror det kommer til å gå kjempefint, fikk jo prøvd ei natt da og da var han jo 7-8 timer uten pupp og kun sutring ingen skriking. Han er jo fryktelig trøtt på natta da og sovner selv etter et bleieskift (de få gangene han har hatt bæsjbleie eller lekkasje på natta)

Flott at det går bra med avvenninga av di jente, liten og rar. Ja, vi trenger sammenhengende søvn. Det blir iallefall viktig for meg når jeg begynner i jobb i midten av januar. Nå tar jeg ofte en formiddagslur, sammen med han og det blir det ikke mye av lengre når det blir både baby, jobb og skolejente:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...