♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. november 2008 #51 Skrevet 30. november 2008 Men hun har jo faktisk metastaser! Blir litt dumt å diskutere hennes tilfelle egentlig, men synes bare det er så grusomt, at hun etter å ha åpnet seg, og fortalt dette, så skal det bli diskusjon om det er virkelig sant. Folk bør gå ut i fra, at det er sant, og ikke henge henne ut som en løgner.
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. november 2008 #52 Skrevet 30. november 2008 Når en kreft har utviklet seg til spredning til andre og indre organer og kreften er en hissig vil en operasjon ofte være uhensikstmessig. De kan enten være for syke til en operasjon eller legene vurderer det som ugunstig da det ikke vil være livreddende for pasienten, og anser det som viktigere at pasienten får en fin og verdig avslutning på livet, fremfor rekonvalens etter en omfattende operasjon som ofte også medfører død.
mamma`n til nurk Skrevet 30. november 2008 #53 Skrevet 30. november 2008 Hun hadde nok vært syk i ganske mange år, siden leverkreft som oftest starter med tarmkreft. Men hun hadde vært relativt symptomfri i alle år. Hadde hatt litt magesmerter som legen mente var magesår. Så på en fest (ja, hun festet) ramlet hun og slo ribbeina på bordet, og da hun var på sykehuset og sjekket dette, ble kreften oppdaget. Hvordan, det vet ikke jeg, men hun døde iallefall 6 uker etterpå.
Bie&babylove:-) Skrevet 30. november 2008 #54 Skrevet 30. november 2008 Takk, endelig noen som fikk sagt det jeg tenkte i går da jeg leste innlegget!!!!!!!! Det er UTROLIG merkelig at hun på 4 uker har bestillt scanning av hele kroppen, fått diagnose, gjennomgått OG avsluttet behandling og konklusjonen er ikke noe mer å gjøre, i en forholdsvis ung alder! Sorry at jeg sier det, men dette høres veldig merkelig ut!!!
Twintipp og himmelblå Skrevet 30. november 2008 #55 Skrevet 30. november 2008 Synd hvis du tror alle oppdager en kul, får cellegift, strålebehandling, ligger på radiumhospitalet, går med kreft i 2 år og blir enten friske eller dør. Vet faktisk av et tilfelle hvor en mor fødte sitt barn, fikk barnet på brystet og sovnet stille inn like etterpå.. av kreft. Tenk deg det!
Gjest Skrevet 30. november 2008 #56 Skrevet 30. november 2008 En ting er at man er skeptisk og tenker ulike tanker.... en annen ting er å sette åpnelyse spm tegn ved en slik historie. Kan man ikke bare leke litt naiv i tilfelle det faktisk er sant? Moren min ble åpnet og lukket igjen. Ingen påfølgende behandling..... noe som er ganske vanlig hvis man har mye metastaser. Nevøen min fikk munn, hånd og fotsyke for et par uker siden. MEN hans sykdomsbilde stemte ikke med det som blir beskrevet i pasienthåndboken. Lyver moren hans da eller? Jeg har ingen problemer med å jatte med i slike historier som dette gjelder. Enten er personen fysisk syk eller så er personen psykisk syk. Det koster meg ingenting å skrive noen hyggelige ord.......
Herlige barn har jeg fått Skrevet 30. november 2008 #57 Skrevet 30. november 2008 Jeg kunne trodd på historien dersom det var en annen type kreft, men strupekreft er ikke så dårlige marginer på og overleve og de fleste som har strupekreft blir operert om ikke cellegift og stråle da det er minimal sjanse og få spredning med denne krefttypen. Anbefaler deg masy og sende en mail til kreftforeningen så vil du nok få et godt svar! Er mye som ikke stemmer i denne historien, og det mener jeg ikke du må ha jobbet med kreftpasienter for og kunne skjønne!
trekløvermor Skrevet 30. november 2008 #58 Skrevet 30. november 2008 Enig med deg, uansett så må personen være syk!! Lengre ned på siden skriver hun jo at hun har få måneder igjen å leve og i dette innlegget skriver hun om investeringer for fremtiden?? Trist hele greia....
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 30. november 2008 #59 Skrevet 30. november 2008 Dette innlegget, er fra før hun fikk vite at hun faktisk var syk! Og det andre er skrevet i går. Sjekk datoene da kjære deg!
LizzyG Skrevet 2. desember 2008 #60 Skrevet 2. desember 2008 Det gikk ca 3 uker fra min pappa trodde han var helt frisk til han var død av lungekreft, så ting kan gå fort. Jeg har ikke kunnskap til å vite om det HI har fortalt er reelt eller ikke, men jeg velger å tro på hun til det motsatte er bevist.
Slumdog Skrevet 2. desember 2008 #61 Skrevet 2. desember 2008 Det kan vaere sant da jenter, saa da er det vel greit aa ikke spekulere eller? Det var faktisk nesten 5 uker mellom innleggene hennes og hun fikk vel vite hun var alvorlig syk foer hun skulle straales. Saa hvis de ser at straalingen ikke har noen effekt etter noen uker og at hun kanskje blir verre (man kan bli veldig saar av straaling) har de kanskje vurdert at det er bedre at hun avslutter det? Kanskje historien er usann, kanskje den hoeres usannsynlig ut, men saa lenge den faktisk kan vaere sann synes jeg det er ganske usmakelig aa spekulere paa denne maaten...
Gidder ikke! Skrevet 2. desember 2008 #62 Skrevet 2. desember 2008 Jeg kan ikke fatte og begripe det behovet noen har for å rope ut sin skepsis i slike saker! Hva om det er en liten prosent sjanse for at det er sant? For en grusom måte å bli møtt på i så fall! Jeg vil mye heller støtte en person som egentlig ikke trenger det, enn å tråkke på en som ligger nede. SKJERP DERE!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 2. desember 2008 #63 Skrevet 2. desember 2008 Kreft er ein lums sjukdom så kan gå langt uten å bli oppdaga. Min mormor blei behandla for forstoppelse og hemorider i eit år og når ho endelig kom inn på radiumen så kunne kreft legen kjenne svultsen på utsida av magen. Den var i tjukktarmen og hadde vokst seg fast i bekkenet. Detta var i 92, ho fikk behandling, stråling først og cellegift etterpå, operasjon og utlagt tarm. Ho fikk spredning til levera, opererte den og ho var "frisk" i tre dagar, så kom beskjeden om at det hadde spredd seg til lungene og dei trudde dei hadde oppdaga noko på skjelettet også. Ho døde i 95. Søskenbarnet til pappa fikk ei jente i desember 98, endte med haste snitt for ungen ville ikkje ut. Desverre så døde denna jenta i krybbedød i slutten av februar 99, ho var også kortvokst. Da starta mamman hennars å bli dårlig. Ikkje heile tida men ofte. Detta ga seg ikkje og ho var til legen ganske mange gonger og fikk beskjed av legen at det var ein sorg reaksjon på å ha mista dattera si. Når ho endelig fikk masa seg inn på sjukehuset og ein gastro, sida ho kasta opp att all mat ho åt kort tid etter. Så fant dei ein magesekk full av kreft......... Detta var i august/september 99. Det har mest sannsynlig ligge latent der heile tida, men keisersnittet tilførte oksygen som gjorde at den eksploderte........ Ho blei begravd på dattera si sin 1års dag, hvis ho hadde levd.............. Her har det vert symptomer på begge to, mormor fikk behandling, søskenbarnet til pappa fikk ikkje noko anna enn smertelindring......ingenting dei kunne gjera dessverre......og der gjekk det fort. Så ting kan gå fort og ting kan hende det ikkje er noko å gjera med. Eg kan ikkje noko anna om kreft enn detta her, det kan vera sant og det kan vera ein løgn. Eg skal ikkje dømme nokon for det uansett. ER det sant så er det kjempe trist og eg vil ikkje tenke på kor vanskelig det er. ER det løgn så er det også kjempe trist og eg vil ikkje tenke på kor vanskelig denna personen kanskje har det.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #64 Skrevet 2. desember 2008 Jeg må si at jeg ble ganske sjokkert da jeg leste de siste innleggene her! Selvfølgelig har man ingen garanti for at alt er sant som legges ut på dib, men å sette spørsmålstegn ved og betvile noe som er så alvorlig, synes jeg er utrolig dårlig gjort! Hvis lionkittens virkelig er syk, trenger hun virkelig ikke den ekstrabelastningen med at folk ikke tror på henne. Man kan betvile alt man vil, men hva med å holde meningene sine for seg selv? Kanskje ikke dette tilfellet stemte med det dere har googlet dere fram til om strupekreft, men er det noe jeg har lært etter ti år på kreftavdeling, så er det at det er ikke alle krefttilfeller som følger boka. Hvis dere visste en tøddel om strålebehandling, så hadde dere visst at det faktisk er ganske begrenset hvor mye hjernen kan bestråles. At behandlingen er avsluttet etter såpass kort tid er faktisk ikke så rart som dere tror.
Gjest Skrevet 2. desember 2008 #65 Skrevet 2. desember 2008 Jeg ble ganske sjokkert over å lese noen av svarene her! Klart man ikke har noen garanti for at alt det skrives om på dib er sant, men hvis lionkittens virkelig er syk trenger hun virkelig ikke den ekstrabelastningen at folk her inne ikke tror på henne. Man kan betvile alt man vil, men hva med å holde meningene sine for seg selv? Kanskje var ikke dette tilfellet helt likt det dere har googlet dere fram til om strupekreft, men er det en ting jeg har lært etter 10 år på kreftavdeling, er det at alle krefttilfeller er faktisk ikke etter boken. Selv om en krefttype normalt metastaserer til bestemte organer, er det ikke alltid sånn. Og hvis dere hadde visst en tøddel om strålebehandling, hadde dere visst at det faktisk er ganske begrenset hvor mye hjernen kan bestråles. Så at behandlingen er avsluttet ettter såpass kort tid, er faktisk ikke så rart som dere tror!
Piken på landet Skrevet 2. desember 2008 #66 Skrevet 2. desember 2008 Kan vel være enig i at det høres ganske utrolig ut, men utrolige og tragiske ting skjer faktisk. Det var et tilfelle her i kommunen der ei forholdvis ung dame, med barn, og som i tilegg ble enke for under et år siden ble innlagt på sykehus en mandag med blodpropp. Det viste seg under utredningen at årsaken var kreft, vet ikke hvor, men hun hadde spredning til flere organer. På fredagen døde hu, av kreften. Hun hadde ikke merket noen ting, og fra hun fikk diagnosen til hun var død gikk det bare 5 dager! Viss dette er en bløff, så er det så umodent og barnslig at det fortjener fint lite oppmerksomhet. Da har jo vedkommende oppnådd akkurat det hun ville med en lang diskusjon om dette. Om det er sant, så er det jo tragisk at noen sitter her å nærmest beskylder dama for å være en løgner. Det at hun ikke svarer mer på denne tråden syns jeg er et urovekkende tegn, hadde hun vært ute etter å skape blest trodde jeg kanskje at hun hadde kommet med svar her for å skape enda mer fart i diskusjonen. Ja vi får håpe at det er en bløff, det hadde tross alt vært det beste. Men om det ikke er det så håper jeg at denne dama logger seg av dib og skåner seg selv. Vi kan tenke og tvile på denne historien så mye vi vil, men jeg velger ihverfall å la det skje i mitt eget hodet, og ikke legge ut mindre fine innlegg her på dib. Så viss du er der ute, og er alvorlig kreftsyk, så sender jeg deg mange klemmer!
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #67 Skrevet 3. desember 2008 Prøvde å svare på denne tråden i går, men det kom visst ikke med da dib hadde problemer. Prøver igjen. Ble kraftig irritert over å lese noen av innleggene her. Det kan så være at ikke alle forteller sannheten om alt her inne. Men å påstå at en person lyver når hun sier hun har uhelbredelig kreft, er helt forkastelig i mine øyne. Har dere tenkt på hvilke tilleggsbelastninger dere utsetter henne for? Og hva i all verden slags kompetanse har dere for å uttale dere om noe sånt? Du som hadde jobbet nesten 4 år på en kreftavdeling, har du bare hatt krefttilfeller som gikk helt etter boken, du? Sånn er det faktisk ikke alltid. Jeg har jobbet på kreftavdeling i 10 år, og har sett mange tilfeller som ikke har vært typiske. At det gikk så kort tid, er heller ikke så rart. Jeg vil tro at hun fikk beskjed om at det var uhelbredelig når det ble konstatert hjernemetastaser, (Dvs hun har visst at hun var uhelbredelig syk i tre uker) Og hvis dere hadde noe som helst peiling på strålebehandling, ville dere visst at det faktisk er begrenset hvor mye man kan stråle mot hjernen.
Gjest Skrevet 3. desember 2008 #68 Skrevet 3. desember 2008 .... og da var det plutselig tre like svar fra meg... Beklager, det var pga tekniske problemer altså;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå