Gå til innhold

Lillesøster falt på gulvet fordi ikke storesøster passet godt på,hva bør straffen for slikt bli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke si jeg har stolt blindt på henne å passet av lillesøsteren.Storesøster er 8 år.Jeg har sagt til henne leke rolig men det blir det nesten aldri til,så hoppe i vår seng selv om for henne var på kne å lillesøster på beina.

Jeg satt med ryggen til å hørte ett dunk å skriking.Jeg vart så sint att jeg nærmest skrek til storesøster gå inn på rommet ditt,du har husarest,du er gal osv osv.Hun sa hun ikke mente det å ene med de andre.Klart man blir redd av slikt skjer når sengen er såpass høy også.

Sier jeg det nå til min kjære får jeg kansje kjeft for att jeg burde passet bedre på.Herregud jeg må få kunne gjøre andre ting enn å passe på nurket når storesøster kan leke med henne av og til.Nå sa jeg heretter er det strengt forbudt å leke i sengen,adri aldri mere forstått?ja svarte hun.

Er jeg for steng?Fortalte storesøster det kunne vært værre,hun kunne knekt nakken å dødd.Faen meg skumle greier det derre.Ikke noe å spøke med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What??? Synest absolutt ikke du kan klandre storesøster for at ting går galt innimellom, og ihvertfall når du ikke er i samme rom og har ett øye på de.... Barn er barn, og det går vilt for seg innimellom!!!

Tror nesten dette er et tulleinnlegg....

Skrevet

Er du seriøs nå?!

Du sier ikke noe hvor gammel lillesøster er... men uansett.. Hvordan er det du prater til 8-åringen din??

Og ja du burde fortelle det til samboeren din, og få all den kjefta du fortjener..

Gjøre andre ting enn å passe på nurket ditt...???!

Nei huff, jeg vet sannelig ikke hva jeg skal skrive jeg.. Synes synd på 8-åringen din.. Og synes du er en uansvarlig mor...

Skrevet

Høres ut som et tulleinnlegg ja. Hvis hun ikke var der og så hva som skjedde, kan hun jo ikke vite om det var storesøstera sin skyld? Skjønner at man blir sint dersom man så at storesøstera dytta lillesøster ned med vilje f.eks, men om en unge man syns er så stor at hun kan få hoppe i senga med storesøster uten at man følger med ramler ut fordi hun er uforsiktig, så er det en erfaring å lære av.

Skrevet

Syns du no etterpå rolig og beherska skal forklare storesøster at du vart så sint fordi du vart redd, og at det ikkje var meininga å bli så sint! Passande straff for storesøster hadde vel vore meir i retning av "sjå kva som skjedde når du ikkje passa på!" Og det syns eg er meir enn strengt nok. Ein åtteåring vart nok like redd som deg, og er like glad i veslesøster som deg, så eg syns du var for voldsom. Kanskje ikkje svaret du ville ha, men du spurte om vår meining :-)

Skrevet

skjøner du ble redd.. men jenta er bare 8 år å ALT for ung til å få et slikt ansvar som å passe søsteren sin..

jeg har selv en sønn på 11 som passer de yngre barna, men ansvaret er fortsatt mitt!!!

stakkars jenta di,hun må være skrekkslagen!!! ta ansvar for barna dine å pass de selv istede!!

å leker de sammen så må du bare fatte at uhell skjer!!!

Skrevet

Da jeg var 8 år hadde jeg med lillebror ute en gang, han var rundt 1 år og hadde akkurat lært å gå. Jeg snakket med noen andre barn og glemte å følge med på gutten et par øyeblikk før jeg hørte et skrik. Han hadde gått rett utfor en liten skrent og falt kanskje en halv meter ned, blodet fosset fra hodet og han var helt blek.

Jeg var overbevist om at han kom til å dø og løp inn med ham så fort jeg kunne. Har aldri glemt dette og den frykten jeg kjente fordi jeg ikke hadde tatt ansvaret mitt alvorlig nok og passet på ham, var straff mer enn nok. Jeg fikk ikke kjeft eller straff av mine foreldre, tror de skjønte hvor jævlig jeg hadde det.

Stakkars, stakkars jenta di, tror du ikke hun lærer av dette uten at du gjør det enda verre for henne?

Skrevet

Håper du mener straffen for DEG nå? For den stakkars 8-åringen din fortjener hvertfall en unnskyldning! Du kan ikke pålegge henne det ansvaret, og du sier i første setning at du ikke stoler på at hun kan passe lillesøster, så hvorfor lar du henne gjøre det da? Det er DU som skal passe på. Og en ettåring klarer fint å falle ut av sengen på egehånd, og knekker neppe nakken av den grunn...

Skrevet

Din feil at du ikke ser til ungene dine og hva de driver med.

Hva om ungen HADDE knekt nakken og dødd, skulle du skylt det på søstera da?! Skjerp deg.

Skrevet

Du e faen syge i hodet ditt. LES: du høres ut som en helt for jævlig mor, tenk å si noe sånt til sin egen datter!!! Tenk bare hvor lei seg hun er nå,,,, Nei får vondt inni meg når jeg leser dette her... At det kan finnes så ondskapsfulle mennesker.... HÅPER DU SKAMMER DEG MASSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Huff, stakkars storesøster! Hun ville vel bare leke med lillesøsteren og underholde henne, så skjer det et uhell som dette. Og så skal hun få kjeft og straff i tillegg til dårlig samvittighet?!

Skrevet

Hva ønsker du å oppnå gjennom å være sånn mot barna dine?? Du påfører storesøster traumer!!! Skjerp deg!! Man behandler ikke barnet sitt sånn!!! Høres ut som om dere er en familie som kunne trenge litt veiledning....

Skrevet

Hvis ikke dette er tull, er det du som burde straffes ikke 8åringen!

Resten av det jeg mener om det du gjorde har andre skrevet over her.

Håper dette er tull, hvis ikke ta selv kontakt med barnevernet slik at du kan få noen råd derifra!!!!

Skrevet

hvis du ikke tuller HI, håper jeg du tar til deg det noen skriver her og søker veiledning.. Vi vet ikke hvor gammel lillesøster er, klart det er greit at de leker sammen og at storesøster passer på, men uansett ligger hovedansvaret hos deg. Du har trådd feil.

Unnskyld, men syns ikke du virker 'helt på høyden' i forhold til måten du formulerer deg på heller..

Skrevet

du burde kanskje fulgt såpass med at du passet på at de ikke lekte i sengen da,visst du synes det er skummelt..blir provosert av innlegget ditt og det var kanskje meningen å..men i alle fall er dette ikke storesøster på 8 år sin feil..er jo dine unger dvs.ditt ansvar...

å når du ikke stoler på henne?hvorfor får hun passe henne da? ville du eltet henne til en dagmamma du ikke stolte på? det ville hvertfall aldri jeg!!!

stakkars jenta de,du bør be henne om ynskyldning ja..NU

Skrevet

Nå er det vel heller ditt ansvar å passe på lillesøster!! kan ikke straffe en på 8 år fordi hun ikke passet godt nok på. Dummeste jeg har hørt!!

Skrevet

Storesøster bør ikke få noen straff, fordi det er ditt ansvar å passe på.

En 8-åring er ikke i stand til å se potensielle konsekvenser av å hoppe i sengen, så det er DU som må passe på at de ikke gjør det.

Du kan dessverre ikke regne med å få gjort så mye annet enn å passe på når du har to unger.

Og jeg synes det er stygt av deg å skremme storesøster med at lillesøster kunne dødd.

Ja, unger er "skumle greier" og det er derfor de trenger deg til å passe på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...