Gå til innhold

Svangerskaps penger

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man har karv på svangerskapspenger, når man har fått avskjed/sagt opp selv fra en arbeidsplass? Fikk avskjed/sa opp selv fra min arbeidsplass i dag. Og det bare 4uker før jeg går ut i permisjon. Har jobbet 100% siden etter jul, og 2år i samme bedrift.

Noen som vet hva som skjer ang svangerskapspenger ol?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138972525-svangerskaps-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som skjer, men vet at du har krav på svangerskapspenger. For å krav på de må du ha jobbet 6 av de siste 10 mnd, og det har du jo.

Da får du utbetalt de av nav. Ta deg en tur til nav, i tilfelle du må endre noen opplysninger i søknaden din.

Vet ikke hva du krysset av for, men når jeg leverte søknaden. Krysset jeg av for at arbeidsgiver betaler pengene.

Hvis nav skulle betale var det en rubikk der for kontonummer. Den fylte jeg ikke ut.

foreldrepeng har du krav på. Men svangerskapspeng blir nå anna. Det gies t friske gravide som ikke kan jobb på arbeidsplassen sin pga risiko for skade på foster.. Så det e en slags permisjon i selve svangerskape.. Derfor navne:P veldi vikti at man vet forskjellen. Hu som jobba på lønningskontore t min arbeidsgiver visst ikke det. Så mått vent i flere måna me utbetalinga pga at dem ikke sendt inn lønnsopplysninga på mæ.. Irriterende!!!

Annonse

Foreldrepenger har du rett på, så lenge du har jobbet opp så og så mye penger i løpet av 6 av de 10 siste månedene.

Svangerskapspenger derimot, får du nok dessverre ikke :/

Så da er det jo bra at du straks går ut i perm, så slipper du miste mye inntekt :)

Takk for svarene.

Så det vil si at det ikke gjør noe om jeg sier opp jobben nå. Orker ikke mer i den bedriften mer, er sånn at jeg gruer meg til å gå på jobb, og det er ikke noe særlig. Kjenner jeg blir veldig sliten og trøtt veldig fort om dagen. Kunne sovet hele tide trur jeg, men kan jo ikke det. Trur jeg er på vippen til å bli utbrent. Og det er ikke noe særlig. Så trur nok jeg skal si opp jobben nå, hadde tenkt å gjøre det uansett i permisjonstiden min. Så samme når jeg gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...