Gå til innhold

Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Er ikke langt på vei men tenker sånn smått på navn, det er jo så spennende=) Jeg vil jo gjerne ha ett navn som er litt unikt, men det skal jo alle ha nå?? Overalt ser du "spesielle" navn, så hvis man velger ett vanlig norsk navn, f.eks Ragnhild, er jo det som er spesielt nå? Eller hva tenker dere? Hva er på vei inn på navnfronten nå?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138972418-hva-tenker-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det jeg tenker og, at gamle norske navn kommer tilbake. Koselig det:) Men samboeren min er arabisk så vi må velge ett navn de kan bruk både der og i norge. Så vi har litt mer begrensninger da, men de vi kan velge i er vldig fine da:) Fikk jo noen gode tips av dere for litt siden:)

Statistikken tilsier at de navnene som ligger på topp i Sverige i dag vil utgjøre topplistene i Norge om noen år. Se www.scb.se.

Wilma og William toppet lista i nabolandet i 2007. Og Hugo ligger på femteplass, lurer veldig på om det vil bli populært her.

Annonse

Jeg har også inntrykk av at navn fra beste- og oldeforeldre generasjonen kommer tilbake. Det er jo kjempekoselig! :-) Men det blir litt verre for meg da som ønsker navn som ikke "alle" andre har, for jeg liker gamle navn, og mange av dem jeg liker blir visst mer og mer poppis! Som Sofie, Anna, Oskar osv. Og jeg liker navnene uten å ha visst før at de var vanlig blandt småbarn. Litt av en tilfeldighet vil jeg si!

Jeg har også et inntrykk av at mer spesielle navn blir mer og mer "trendy". Mange ønsker vel å finne et helt spesielt navn til sine avkom som bare dem har, og da kan det dukke opp mange merkelige navn også, uten at jeg skal nevne noe spesifikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...