Gå til innhold

Kaldt på soverommet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kaldt har dere det på soverommet om natten ? Hva har dere på barna?

Vi har hatt det kaldt på soverommet med vinduet på gløtt, men nå er jeg så redd ho fryser og igår monterte vi ovn på soverommet, og jeg har for litt siden startet med ullbody under nattpysjen.

Når jeg ammer ho om natta er ho stort sett varm, men har vært veldig urolig på nettene den siste tiden så jeg lurer på om det kan komme av at ho fryser ?

En annen ting jeg syns er helt håpløst er at ho om nettene spytter ut smokken og suger som besatt på hendene sine, og dermed er hendene hennes ISKALDE når jeg gir ho mat... Er så kalde at jeg tenker de må jo nesten være blå, men er det noe jeg får gjort med dette ? Hjelper jo ikke å putte på ho votter liksom for da sutter ho jo bare på de....

Håper noen kan hjelpe meg å komme med noen gode råd til en fortvilet førstegangsmor ;)

(Dattern min er forresten 3,5 mnd).

Skrevet

Vi har ca 14-15 grader på soverommet, og snuppa ligger med sokker på hendene, langermet body, pysj og ullsokker, pakket inn i et bomullsteppe og dundyne over seg. Hun ligger også på lammeskinn. Sokkene på hendene og langermet body begynte jeg med fordi hun alltid ligger med armene over hodet, nå er hun ikke så ille kald på hendene når hun våkner lengre.

Vi synes det er bedre å ha det litt kjøligere på rommet og ha litt mer klær på henne, for både ho og vi sover bedre når det er litt kjølig på rommet.

Skrevet

Vi har ca 18 grader på soverommet. Jenta ligger i pysj (enten med bein eller så har vi jo på sokker), på lammeskinn og med dyne på. Hun har aldri sparket av seg dyna. Hun blir også litt kald på hendene fordi hun putter de inn i munnen hele tiden, vurderer sokker på hendene når det blir vintern. Hun er god og varm!

Skrevet

I disse dager er det sikkert rundt 0 grader på soverommet. Har body + strømpebukse under ull - eller bomullspysj. Bruker sovepose på nurket og så ligger han på et ullteppe og har en dyne som delvis dekker ham.

Var veldig kald på hendene før, men etter at jeg la det tykke ullteppet under ham har han vært god og varm på nevene :)

Skrevet

Skjønner ikke at dere klarer å ha 18 grader å soverommet. Ser det er en del som har det. Vi er jo forskjellige så ikke alle liker å ha det kaldt på soverommet men jeg trives ikke med å sove i 18 grader.

Vi sover med vindu opp, hele året. Ikke når det er 10 minus da men det er det sjelden det er her. Temperaturen på soverommet varier litt etter temperaturen ute men nå for tiden ligger det på 12 grader, å det er perfekt. Jenta på 9 mnd ligger i ullpysj eller ullbody og bomullsnattdrakt, sokker og noen ganger tynne inne-ull votter. Hun har hendene oppom dyna så hun blir ganske kald på henda så noen ganger må vi ha tynne votter. Hun ligger på en god madrass, overmadrass og laken. Oppå seg har hun en stor, tykk og god dundyne! I vinter når det blir kaldere kommer jeg til å bruke et ekstra pledd over eller så får hun seg en tynn sovepose for å ha under dyna.

Vi synes det er deilig å ha det friskt og kaldt på soverommet. Vi er litt kalde på nesa om morgenen men det er godt å varmt under dyna!=)

Varmeovn på soverommet det har vi ikke. Hvis det blir sprett kaldt kommer vi til å ha igjen vindu å sette opp døra ut til gangen.

Skrevet

Mellom 15-18 grader. Snuppa har på pysj og dyne.

Skrevet

på våres soverom har vi rundt 10-15grader, vinduet står oppe hele dagen. på snuppa sitt rom er det rundt 14-17grader, vinduet er ikke oppe på natten pga vind og trekk, men er oppe på dagen sånn at vi får luftet ut. hun ligger med pysj, babysafepose og dyne. er god og varm på morgenen.

Skrevet

Vi har stort sett alltid vinduet på gløtt hele året, dog visse unntak da :) Jeg satte opp et digitalt termometer som viser ute og inne temp; det varierer opp til kanskje 20 grader på sommern. Men nå er det vel rundt 12-15 grader der inne.

Lillegutt ligger i bomullspysj med sovepose utenpå og nøstebarn ull/fleeceteppe over. Han ligger også på lammeskinn. Unger blir kalde på henda om natta og det er ikke farlig. Husker jeg spurte hs om det når han var liten og hun da det er ikke til å unngå. Han ville protestert veldig om jeg hadde tatt på votter; han vil holde rundt pinnsvinet sitt hehe.

Det er viktig å ikke ha det for varmt pga krybbedødfaren, men god lufting i rommet. I tillegg så sier unger i fra om de er kalde, om de er for varme så blir de mer slappe.

HI; jeg skjønner deg sååå godt altså, husker det der med iskalde hender veldig godt. Det er fint lite å gjøre tror jeg altså. Forresten kjenn etter i nakken hennes; er hun varm der, så er resten helt ok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...