Gå til innhold

coop, x-tra, first price varer, er det dårlige matvarer eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden det er så mye billigere, er det tilsatt masse drit? eller er det på samme nivå som gilde, fjordland, toro osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ofte de samme produsentene som lager de dyre merkene. First price ost og norwegia er den samme osten f.eks.

Skrevet

Varierer nok en del. Det beste er vel å lese på innholdsfortegnelsen (for å se evt tilsetting) og prøve seg fram i forhold til smaken, evt om noen kan gi tips her om hvilke varer som er bra?

Skrevet

Vet ikke om det er tilsatt noe rart.

Har kjøpt noe av tingene og de er da helt greie de:) Særlig frukt brusen til first price er veldig god.

Skrevet

Jeg har vært oss pakkeriet på prior og sett kyllingfileer som som kommer fra samme "haug" bli sortert på 3 bånd; 1price, x-tra (som fryst) og fersk prior filet:) Sammen med egg feks. alt kommer til prior og blir sortert. Både eggene i prior kartonger og 1price kartonger er like godt sjekket og kan komme fra samme høne:P

Det som er med 1price, er at det skal ikke koste noe ekstra for noen av leddene, hverken for butikkene, grossistene eller produsentene. Da mener jeg med reklame og diverse.

Butikkene liker egentlig ikke 1price noe særlig, for de får så liten fortjeneste, hehe:D

Skrevet

First price og Norwegia er IKKE samme ost, selv om de muligens blr laget av samme produsent. Mange av billigmerkene blir laget av samme produsent som merkevarene, men de har nødvendigvis ikke samme næringsinnhold.

Men alt er smak og behag, noen liker billigmerkene like bra, muligens bedre enn merkevarene, og da er det ingen grunn til ikke å kjøpe de. Man får bare prøve seg fram!

Skrevet

Kjøttpølsene fra frist price smaker møkk. Håndsåpen fra de liker jeg godt da, og det går med en del av det, både til badet og kjøkkenet, så kjøper bare den.

Nordfjord sin kjøttdeig er kjempegod, bedre enn Gilde, men kjøttpølsene fra Nordfjord er ikke like gode som Gilde, men betydelig billigere. Servelaten til Nordfjord er også god.

Skrevet

Hvitløksbrødene til First Price smaker like bra som Hatting sine. Og kun 1/3 av prisen...

Skrevet

Og spaghetti fra First Price er veldig veldig god. Bedre enn all annen jeg har smakt.

Skrevet

Kunden slipper jo også å betale for merkevarebyggingen med "billigmerkene". Det er nok der mye av prisavslaget kommer fra innbiller jeg meg.

Skrevet

Så en test, tror det var TV2 hjelper deg, husker ikke. I mange tilfeller var næringsinnholdet bedre i first price..

Kan sikkert variere fra produkt til produkt..

Stemmer at First Price og Norwegia ikke er samme ost, men tine som produserer begge.

Skrevet

First price inneholder nok ikke akkurat det samme som de kjente store merkene. Det kan man jo f.eks se på den fiskegrateng-testen de hadde her. Dessuten smaker det meste fra first price PISS!

Faller meg aldri inn å i det hele tatt kjøpe noe ferdigmat fra first price, da vil jeg heller betale litt mer for å få noe som faktisk smaker godt. Nå har jeg da ikke smakt alt fra dem, så noe funker sikkert. Men det meste jeg har smakt er bare IKKE godt. Jeg tenkte først at gulrøttene må jo være det samme, for de kommer jo rett fra jorda om det heter first price eller noe annet, men de er faktisk, ja vet ikke helt hva jeg skal kalle det.. når man skreller dem, så hakker det liksom..

Og osten smaker overhodet ikke det samme som Norvegia!!!

Skrevet

Har jobet på Gilde, der produsertve vi x-tra salami. D er AKKURAT den samme pølsa som er i Gilde sin salami. Vi byttet bare etikettene, ikke pølsene når vi produserte x-tra salami...:)

Skrevet

Jeg synes faktisk first price hvitløksbaguetter er bedre enn hattings, hattings lukter så metallisk.

Jeg vet med 100% sikkerhet at den "vanlige" kneippen fra Bakehuset og first price kneippen er den samme- bare forskjellig pose.

Skrevet

Jeg synes coop merket har immari mye bra.

Skrevet

First Price salami har vært trukket tilbake fra markedet pga listerie eller noe farlig. Googlet 'First Price forbruker' på sesam.no og leste det.

Skrevet

Jeg kjøper en del Landlord på Rema, for eksempel tacoen der er veldig god, betaler ca. 10 kr, for en taco-dinner. Har kjøpt andre produkter også, nøtter og annet, smaker bære lækkert!:)

Skrevet

Er gulrøttene fra first price dårlige???Ha,ha er det teiteste jeg har hørt på lenge. Smaker som andre gulrøtter i pose, men syns de har vært mindre og litt mer krokete.

Disse produktene syns vi er bra:

-Paprika og

epler fra first price smaker bra, men er mindre størrelse.

-Bleier(disse bleiene passer gullet vårt best, prøvd både Pampers og Libero.

-3pk med bacon

-Hvitløksbaguetter

-Tortillalefser

-Sjokoladepålegget(ligner overhode ikke på Nugatti om det er favoritten da...)

-Laksekoteletter

Syns kyllingfiletene ikke er så bra, men ikke så glad i Prior sine heller. Og den hvite håndsåpen lukter ikke godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...