Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Skal på fest i morgen, og veslejenta på 8 mnd skal være hos bestemor! Om jeg drikker 3-4 glass vin, når kan jeg da amme henne igjen?
kitty08 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Ca 3 timer per glass, før det er ute av kroppen. Jeg har ammet på 1-2 glass, men det er jo opp til hver enkelt. Ha det gøy og kos deg!
Hellinor Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Husk at når du drikker 3-4 glass vin a 12 prosent, så vi du få f.eks 1 i promille (altså prosent er 100 del, mens promille er 1000 del). I melka som babyen drikker vil vil det da være en promille alkohol, og det er jo forsvinnende lite. Hun vil igjen da få 10.000-del i blodet sitt, skjønner? (Du drikker prosent, men babyen får promille som igjen skal igjennom fordøyelsessystemet. Å drikke litt mens man ammer, kan absolutt ikke sammenlignes med å drikke mens man er gravid, da blir jo babyen like full som mor, Etter 1-2 glass er det ikke nødvendig å vente i det hele tatt. Hadde kanskje ventet 3-4 timer etter 3-4 glass :-) Men hvert sitt valg så klart, men realitetene er slik.
Sunniva78 har to små Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har ammet etter 1 glass, men de gangene jeg har drukket mer har jeg gått etter "regelen" -amme når man er kjørbar!
Plutselig blir vi visst 4!! Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2008 Ok! Jeg skal uansett ikke amme før i 11-12 tiden i morgen formiddag, så da er det kanskje ikke et problem om jeg drikker litt før midnatt i dag...
jentelykke + guttelykke Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Ikke noe problem å amme på formiddagen etter. Kos deg! *misunnelig*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå