Gå til innhold

Hvor lang forlovelse?

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid gikk det fra dere forlovet dere til dere giftet dere?

Jeg og sambo forlovet oss for over et år siden. Har ingen dato for når vi vil gifte oss, men vi vil det etterhvert... Men det er så dyrt! Vi har ikke 100 000 å bruke på et bryllup...

Hva mener dere om par som forlover seg og ikke noe mer?

Hl

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138971753-hvor-lang-forlovelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt vitsen jeg da. Vi var forlovet i under et år før vi giftet oss. Ringte kirkekontor og lokaler dagen etter han fridde. Jeg har aldri omtalt gubben som forloveden min da vi var forlovet. Synes det høres helt rart ut....Kalte han for samboeren min...

Moren min har forresten et vennepar som har vært forlovet i snart 30 år! De har liksom aldri fått ut fingern....

Men må bryllupet koste så mye da? Vårt kom på rundt 40 000, men familiene våre betalte for mesteparten da.

Vi har vært forlovet i nesten 2 år når vi gifter oss...

Vet at mange forlover seg uten å gjøre mer ut av det, men da er poenget med forlovelse borte i mine øyne.. En forlovelse kommer jo som regel etter et frieri, og frieri bør jo ende i bryllup ;) Forlovelsen betyr vel ikke det samme som før for mange, og noen ser på forlovelse som kun et nytt steg/nivå i forholdet. For meg betyr forlovelse giftemål :D

Trenger ikke å koste 100 000... Man kan vel egentlig velge prislapp selv etter hvordan man legger det opp...

Hl her.

Fikk aldri noe ordentlig frieri jeg da:( Sambo begynte å snakke om å forlove seg litt tidlig for meg, så avtalte å vente litt. For oss var forlovelse nettopp det å bringe forholdet opp et nivå og vise omverden at det er oss to. Vi kjøpte ringer og planla en dag vi skulle sette de på. Litt kjedelig synes jeg nå, men var riktig på det tidspunketet.

For meg er det å gifte seg noe vi burde gjøre i forhold til lover og regler når det gjelder arv og rettigheter for hverandre og når det kommer barn inn i bildet. Å gifte seg har aldri vært noe "wow" faktor.

Vi har ikke foreldre med økonomi til å hjelpe oss. Og vi vil heller bruke penger på hus, enn å vente med hus for å få giftet oss med fest og middag.

Jeg blev fridd til i juli i en fiskebåt ute på havet en sommerkveld (men det var kladt, hehe) vi skal gifte oss i April så det blir 9 måneder.

Kjempekos

Vi skal ha ambassade bryllup i Paris bare oss to så skal vi har festen til sommeren. Vi skal betale alt selv og det blir fancy og gøy, men vi skal ikke legge noe 100 000 i dette nei. Men vi har litt kontakter da så vi får mat og telt etc billigere, men man kan jo absolutt få drømmedagen til en rimelig penge.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...