Gå til innhold

Kan man ringe meglere nå på kveldstid, når man er veldig interessert i et hus??? HJELP OSS!!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på visning, en dag før tiden, altså før de andre som event. kommer på visning. Vi har sååå lyst på huset!!

Vi har fått vite at vi er passende for lån, men det er ikke i orden enda. (Pga vi må søke lån for selvstendig næringsdrivene, og da ble det litt ekstra papirarbeid) Det blir vel i orden rett over helgen.

Kan man gi bud med forbehold om lån?? Hvordan fungerer det?

HJELP!! :)

Aldri gjort dette før.... :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan gi bud med forbehold om lån, men om megleren/eieren aksepterer dette er en annen sak.

Når ikke papirarbeidet og lånet er i orden enda, ville jeg nok ikke forstyrret en megler på en fredagskveld. Du kan evt sende en sms om at dere er meget intr i huset og ønsker å bli holdt løpende orientert om hva som skjer der.

Skrevet

Ja, du kan gi bud med forbehold om finansiering (lån) men ingen megler vil anbefale sin klient (selgeren) å si ja til et bud som ikke har finansieringen på plass.

Husk at budfristen må være 24 timer ETTER siste annonserte visning.

Og om du kan ringe megleren på kveldstid: Joda, du kan jo det, men ærlig talt: Tror du han er på kontoret nå? Hilsen kone til eiendomsmegler som er blitt veldig flink etter hvert til å la jobb være jobb innenfor litt fleksibel arbeidstid, men ikke kl 8 på fredagkveld...

Skrevet

Som Mamman til Mie og Regine sier også: Send sms og be om å bli holdt orientert - det blir noe annet enn å ringe nå. Da vet han at dere er interessert, men slipper å bli forstyrret når han etter all sannsynlighet sitter i sofaen sin og har fri.

Skrevet

Ja, tenker også slik.. men er så redd det skal bli budrunde uten at vi vet om d... :s Vil så gjerne ha det huset!!

Har ikke noe mobilnr til megleren, kun et hjemmenr.. dumt og ringe dit syns jeg..

Har mobilnr til huseieren, men han vil vel kanskje at det går gjennom megleren..?

Hm, vanskelig dette! Er så redd for at huset skal gå til andre uten at vi får gjort noe for og få det selv...

Svigerfar skal på visning i morgen, siden vi jobber. Han skulle se om det var mye folk:P hehe..

Og så skal vi på fellesvisningen på søndagen også, mest for og sjekke om det er mye folk da også:P hehe..

Litt sleipe må man være for og vinne litt...

Skrevet

Det er uansett INGEN som får kjøpt det/fått tilslag på et bud før etter 24-timersfristen. Med mindre du byr direkte til selgeren, og ikke går via megleren, men jeg regner med at selger ønsker at ting går gjennom megleren da han har engasjert en. Hadde han villet ordne med dette selv hadde han jo ikke gjort det.

Skrevet

ok, så hvis det er siste visning på søndag kl 14 f.eks så er det har vi tid innen klokka 14 på mandag og legge inn bud? Uten at det blir solgt før den tid liksom?

Må bare spørre jeg, for er helt grønn når det gjelder dette... :P

Skrevet

Innenfor kl 14 kan det fortsatt bli deres hus om dere byr. Du kan by i dag for så vidt, men fristen på budet må være minimum kl 14 mandag ja :o)

Skrevet

Hvis det er visning på søndag kl. 14.00 så skal et bud som kommer inn eventuelt stå til minst 14.00 mandag før det kan bli akseptert.. Aøtså 24 timer etter siste visning.. Så jeg ville bare ha ventet til når det er visning og skrevet meg på listen da eller ringt og sagt du er interesert på visningsdagen.. Ville ikke ringt eller tekstet nå..

Og du kan legge inn bud uten finansieringsbevis ja..

Skrevet

Men det er jo ikke så lurt å by uten at finansen er ok da..Tenk om de FÅR huset, men får avslag på lån i banken... Skjegget i postkassa da gitt..

Skrevet

Takk jenter:)

Da er jeg litt mer rolig.. hehe..

Skal purre på banken på mandag, og høre om jeg i det minste kan få et skriv som tilsier at jeg får lån.

Men hvis vi gir et bud på mandag, med forbehold om lån, hvor lenge kan vi sette tidsfristen da?

Skrevet

Fortsatt kl 14. :o) Megler vil ta kontakt med deres bank for å sjekke ut finansiering, det er i hvertfall vanlig.

Skrevet

Jeg sa ikke at det var lurt..., er vel heller ikke mange selgere som godtar de budene.. Vi har ihvertfall aldri gjort det.. Men det går jo an.. hehe..

Hør med banken på mandag og få fortgang i saken .. Har dere finansieringsbeviset så blir alt mye lettere.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...