Gå til innhold

"du ser ut som en hestejente" tar du det positivt eller negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja. Jeg har jo ridd i årevis da, og hatt mange hester. Her er hvertfall ikke hestejentene kjedelige.. Aldri møtt så mange "gærne" damer som i hestemiljøet her. Noen av de årlige festene er blitt legendariske, og de aller fleste styler seg mer enn gjennomsnittet.

Kanskje dette er litt geografisk betinget? Eller avhengig av om man er ridesenterjente eller hjemmehest-jente?

eller kanskje bare folk er forskjellige? ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Ja,alle kan ha råd til hest,men selv har jeg vært i et hestemiljø som holder til på ridesenter og de som holder koken der i årevis får som regel penger fra foreldrene i sine tenår.Minst.

Her jeg bor er det vannvittig mye hest og da mener jeg også vannvittig mye seriøse konkurranseryttere som satser alt i sporten.

For at man skal kunne gjøre det,trengs det penger.

Norge sponser ikke akkurat sine idrettsutøvere i ryttersporten.

Skrevet

Bra beskrivelse av en hestejente, men tenker mer om hestejenter i ungdomsårene slik. I voksen alder er alle de hestejentene jeg kjenner stinne av gryn ;o)

Skrevet

Jeg tolker det som litt negativt, men ser likevel for meg en naturlig søt jente :-)

Skrevet

Gjerne hestehale i tillegg til det du sa.

Dongeri og genser, ikke peiling på mote og hva som kler henne.

Ikke et kompliment, akkurat.

Skrevet

Ingen fornærmelse i alle fall. Naturlig, sunn og litt anonym.

Annonse

Skrevet

på ingen måte negativt.. (de fleste) heste jenter er veltrente, pene jenter. og dere som sier de er kjedelig burde absolutt bli med en hestejentegjeng på byen, det er iallfall ikke mindre morro en ikke hestejenter..

ja de har ofte langt år og hestehale, men det er fordi det også er praktisk;) det har jo mange jenter som driver med sport. betyr ikke at man ikke slår ut håret på lørdagen uansett.:)

er selv heste jente, og spør du de som kjenner meg er jeg iallfall ikke anonym og kjedelig, glad i og pynte meg, sminke meg, men sminker meg ikke i stallen el på håndball trening. (ser ikke poenget)

Men det like normalt og finne ei platinablond bærte med 10 kg sminke på hesteryggen:)

Skrevet

og ikke minst god til og ri, haha

Skrevet

missforstå meg rett, jeg mente ikke at alle eller flesteparten som likte og ri, ser sånn ut. jeg tenke bare på utrykket "hestejente"

Skrevet

Jeg tar det postitivt jeg:)

Når jeg hører "hestejente" ser jeg for meg ei sunn, frisk, sporty og sterk jente.

Med roser i kinnene, god fysikk etc.

Det er jo ganske hardt fysisk å både ri og holde orden på stall, utstyr, hest osv, så jeg synes det høres ut som ei veldig fresh jente som ikke er redd for å ta i et tak.

Ikke noen bimbo som er redd for å brekke en negl, haha:)

Skrevet

jeg hadde ikke blitt fornærma om noen hadde kalt meg hestejente, for det er jeg jo. men dersom noen hadde kommentert meg(utseendet mitt o.l) da hadde jeg blitt fornærma om det var negativt ladet...

Skrevet

Hadde tatt det positivt!! Er selv heste jente og kjenner maaange i miljøet. Hestejenter er jo ofte veltrente, og mange har den typiske sprettrompa som gutta elsker! Hehe ;o) Så jeg hadde tolket det POSITIVT. Dessuten vil jeg heller påstå at den typiske hestejenta er mere jålete enn ei grå mus. I hvertfall av de jeg har møtt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...