Gå til innhold

Hvor i Danmark er det best og feriere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Danmark er et super nydelig land. Vi har vært på forskjellige steder.

Men må si at Løkken er spesielt idyllisk :)

Milevis med kritt hvit strand(blåser en del der da)

Kan også kjøre på stranda der :)

Anbefales :=)

Vi har leid av Dancenter.

Billig og fine leiligheter

Enig ar Løkken er bra, men blåser ofte der og ikke den store temperaturen i vannet. MEN; veldig kort vei til Fårup sommerland som er knallbra!!!!! Beste lekeland som vi har vært på i Norden!! Mye bedre enn legoland, dersom barna ikke er genuint opptatt av lego da :-)

Veldig bra rundt Ebeltoft også, som blir på østkysten.

Østsiden av Jylland er klart best! Ebeltoft er veldig fint, men prøv heller litt lengere sør, ved Kolding. God temperatur, nydelige strender og like ved Tyskland.

I stedet for å leie hus ei uke/2 uker, gjorde vi en liten vri i fjor. 4 netter på bondegårdsferie og 3 overnattinger på feriesenter. Ungene sier at de aldri har hatt det så gøy på en ferie noen gang.

Leier man feriehus er man mer eller minder avhengig av fint vær. På bondegård er det så masse å finne på for barna, uansett vær.

Bornholm! Definitivt Bornholm. Koselig øy i Østersjøen, kommer dit ved fly (direkte fra oslo på sommeren) eller ferje fra Ystad, Sverige. Masse flotte hvite strender og alt annet du kan ønske deg på sommeren:P Var der i fjor og i år, deilig varmt og koselige små handlegater..:)

Annonse

Jeg har vært mange steder i Danmark, reiste dit hver sommer når jeg var barn. Er mange fine steder å reise til , men ville ikke reist til vestkysten! Der blåser det veldig!

Ifjor reiste vi tilbake til et sted jeg var da jeg var liten, helt perfekt for barnefamilier. Stedet heter Øster Hurup, og ligger ca 30 min fra Aalborg. 1,5 time å kjøre fra Hirtshals der du kan ta ferge fra Larvik.

Vi bodde på et feriesenter. Da får du en leilighet på to etasjer, med to soverom oppe, og stue, kjøkken og bad nede. Veldig fine leiligheter. Feriesenteret ligger så å si på stranden. En nydelig langgrunn sandstrand. Det er også et innendørs badeland som er gratis for de som bor på feriesenteret om det kommer en gråværsdag, veldig greit å ha da! To min gange fra der vi bodde, ligger alle restaurantene og noen butikker, og en baker, med lekeplasser bak omtrent hver eneste restaurant.

Stedet ligger som sagt 30 min fra Aalborg, der har du shopping og Aalborg zoo som er en veldig flott dyrehage! Og 1,5 time unna har du Djurs sommerland som virkelig var suksess ifjor med oss!:)

Anbefaler dette på det sterkeste!:)

Du finner det om du søker på feriesenter og øster hurup på dancenter.no:)

Synes Blokhus og Hals/Bisnap er to fine steder; vi har leid helt nye feriehus gjennom novasol.no og dancenter.no. Ebeltoft skal også være veldig fint.

Begge stedene er i pase avstand til Aalborg m bl.a Zoo og Karolinelund, Legoland, Kattegatsenteret er greit å komme seg til mv...

enig med hun som sier Østere hurup. kjempefint. var der i begynnelsen av august. var ikke strandvær, så vi badet i badelandet, var i tivoli i ålborg og det går helt greit å kjøre til legoland selv om det tar 2 timer. :D aalborg er en kjempesøt by. dessuten er det ikke lang fra fredrikshavn hvor båten kommer i land feks.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...