Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Hei, min datter er nå 14 uker, og vi sliter alle veldig med søvn. Hun sovner ikke før 0100 på natten, og da griner hun og suterer veldig mye på kvelden. ikke vil hun sitte alene og ikke tar hun smokk. Jeg har hele tiden trudd jeg har mer enn nok melk, men nå begynner jeg å tvile litt - kan det være jeg har for lite mekl til henne på kvelden? Hun vil bare ligge ved puppen hele kvelden, men ikke alltid like interrest i å spise akkurat... Hun har oså slite veldig med magen helt fra fødsel, mye vondt i magen, så kan ikke gi henne så mye flaske heller. (hun får av og til litt meklk fra dr. brown- den enste som kan gå litt til nød) Jeg er en veldig rastløs person, og liker at det skjer noe hele tiden. Har heller ikke klart å slappe noe av siden hun ble født, det går i ett sett. Har nå pådratt meg betennelse i både nakken og ryggen, men må presse med til det maksimale for å få dagene til å gå rundt (mye som skal gjøres, og lite hjelp fra mannen...Han har slite med skuldrene og ryggen selv i en mnd tid, men likevel da.....) Er det noe med livsstilen min som kan gjøre dene situasjonen bedre? Det blir nesten som en ond sirkel. Ikke vil lille snuppe sove på kveldne natten, og ikke får jeg sove på natten eller dagen... Takker for alle svar!
Expat Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Stress har mye med (eller skulle jeg si mot) amming å gjøre. Det er viktig at du tar deg tid til deg og baby. Hva skal gjøres som betyr noe om et år? Hva kan mannen din klare av oppvask og slikt? Hva kan du få hjelp til av familie? Det er ofte dåp (el.l.) rundt 3mnd (hvem fant på å kjøre dåp rundt den verste økedagen??), det er mye stress. Be om hjelp! Kanskje dette er barnets gave til deg - et fast punkt i universet... Kan det tvinge deg til å bare ta deg av henne og deg - om bare i noen uker? Om det er bare du og baby, skjer det ikke noe hele tiden? Det finnes for øvrig mange fine yogakurs. Det er bra for ro. Massasje er også bra! Berøringer av alle slag er bra. Ha hudkontakt med barnet og mannen din - det er godt for deg! Kle gjerne barnet av til bleia før amming. Kos dere under dyna. Nyt denne tiden, den er så kort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå