gulda Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Babyen vår på snart 9 måneder sover skjelden mer enn 30 min på dagen, gjerne mindre også. Har noen erfaring med hvordan få babyen til å sove lenger? Merker på ham at han er mer fornøyd når han sover lenger..
kitty08 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 HVor mange lurer har han? Vi er nettopp i en overgang fra 3 til 2 og da blir lurene lengre. Bare 8 mnd her da.
kitty08 Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Og hvor sover han? Her soves det kun lange lurer i senga, ellers blir det korte i vogn, bilsete e.l.. Og det må være stille rundt henne.
mamma'n til tigergutt Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Dette lurer jeg ogsaa paa! Min gutt er 6.5 maaned og har aldri sovet noe saerlig paa dagtid, 2-3 lurer paa maks 30 minutter. Han er blid og fornoeyd, spiser masse og veldig aktiv, ikke aner jeg hvor han faar energien fra (skulle oenske jeg hadde det, haha..). Heldigvis sover han greit paa natten, fra 18- 06. Har begynt med veldig faste dagrutiner de siste 2 ukene, og naa gaar det litt bedre. Han sover foerste lur rundt 8.30, og selv om han ikke sover mer enn 30 minutter, saa proever jeg aa ha han liggende paa ryggen i sengen i 1 time. Har innfoert fast "naa er det paa tide med en lur-sang", samt gjoere rommet moerk, og lukke vinduet. Lur nr 2 tas i vognen kl 11-12, og i gaar fikk jeg han til aa sove i 2.5 time. Det har aldri skjedd foer. Jeg maatte vaere helt stille og rugge vognen hele tiden, men det var vaerdt det! Vanligvis slaar han oeynene opp det minuttet det har gaatt 30 minutter, enten han ligger i vogn, seng eller dagseng. Fikk noen gode tips paa sovecoach.dk, selv om opp/ned metoden ikke funker paa min gutt. Han graater ikke, er bare lys vaaken og synger og leker i sengen.. Vet ikke om du fikk noe ut av dette her, jeg trenger ogsaa noen flere tips.. Lykke til
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Dytter litt på denne jeg. Ca 1 time er det vi har av lur i løpet av dagen her og det er i minste laget. De få gangene han tar seg en ekstra lur er han mye mer fornøgd utover ettermiddagen/kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå